Na verziu Focus ECOnetic použil Ford osvedčené triky známe z iných modelov. Základom je úsporný naftový štvorvalec 1.6 TDCi s výkonom 77 kW (105 k) s niektorými špecifickými úpravami. Tie okrem iného zahŕňajú pracovné plochy valcov z iného materiálu, iný druh piestnych krúžkov, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, inteligentný alternátor, či prepracovaný mechanizmus naklápania lopatiek turbodúchadla s variabilnou geometriou. K Focusu ECOnetic Ford rovnako sériovo montuje štart-stop systém. Vnútornému spaľovaniu by mal prospieť aj vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu (jeho výhodou je menšie kolísanie výkonu motora vzhľadom na vonkajšiu teplotu).
Samozrejmosťou je použitie tvrdších pneumatík s nižším valivým odporom, aktívnej aerodynamiky (pohyblivé klapky na vstupe vzduchu do motorového priestoru) a niekoľkých aerodynamických úprav karosérie.
Výsledkom by mala byť kombinovaná spotreba tesne pod hranicou 3,5 l/100 km. Na trhu sa objaví začiatkom roka 2012 a podľa Fordu bude k dispozícii aj s karosériou kombi.