O prvej vietnamskej automobilke sme písali už niekoľkokrát. Stojí za ňou jeden z najbohatších Vietnamcov, miliardár Pham Nhat Vuong, ktorý sa netají cieľom predávať do konca tejto dekády milión áut ročne.
Automobilka už ponúka štyri modely – od crossoveru cez SUV až po veľké 7-miestne auto, dva z nich navrhlo známe dizajnérske štúdio Pininfarina. O sebavedomí automobilky svedčí aj jej nový záväzok – bude zákazníkom platiť za výrobné chyby. Zatiaľ však len v USA, kde predaj áut rozbehla už dávnejšie. A sumy sú to celkom slušné. Podľa zverejnených pravidiel môžu zákazníci jednorazovo dostať 100 dolárov za menšie problémy (ostrekovače, infotainment), 300 dolárov za problémy, ktoré spôsobia, že vozidlo bude neschopné jazdy a sto dolárov za každý deň, keď auto zostane v servise dlhšie ako tri dni. Denný príspevok pritom nemá horný limit, automobilka ho bude vyplácať až pokiaľ auto nebude opravené. To všetky je bonus k ponúkanej 10-ročnej záruke (200 000 kilometrov).
Na veľtrhu CES v Las Vegas VinFast predstavil koncept svojho prvého pikapu, ktorý vzbudil okamžite veľkú pozornosť nielen vďaka svojmu vzhľadu, ale aj novým funkciám. Koncept spoločne vyvinuli VinFast a austrálske dizajnérske štúdio GoMotiv, nad jeho návrhom strávili 8 0000 hodín. S celkovou dĺžkou 5 324 mm a šírkou 1 997 mm patrí do kategórie stredne veľkých pikapov.

Zaujal aj jednou zaujímavou inováciou – možno na ňom elektricky sklopiť zadnú stenu kabíny a aj zadné sedadlá (nakrátko sa to ukáže aj vo vyššie zverejnenom videu), čím sa zásadne zväčší dĺžka ložnej plochy. A to z 1 524 mm až na 2 438 mm, čo značí, že zásadným spôsobom v tomto parametre prekonáva v rámci svojej triedy všetku konkurenciu. Pochváliť sa môže aj veľkou presklenou strechou, digitálnymi spätnými zrkadlami a dverami, otvárajúcimi sa proti sebe, rovnako ako dvere na dvojkrídlovej skrini.
Bližšie technické informácie o ňom zatiaľ neboli zverejnené – s výnimkou toho, že bude mať elektrický koncept. Počas jeho predstavenia však o ňom hovorili spôsobom naznačujúcim, že ide o predobraz modelu, ktorý by sa skutočne mal dostať do výroby.