BMW 5/i5 Touring: V kufri má 570 litrov a jazdiť vie aj na elektrinu

Po sedane radu 5 sa Mníchov pochválil druhou karosárskou verziou Touring. Na úvod sa nové kombi predstavuje s naftovým 4-valcom a tiež v dvoch čisto elektrických modifikáciách i5. Obe sľubujú dojazd nad 500 km.

09.02.2024 10:00
debata (1)
Aj vo verzii kombi si BMW 5 zachovalo športový... Foto: BMW
BMW i5 Touring - 2025 Aj vo verzii kombi si BMW 5 zachovalo športový charakter. Za príplatok môže byť vybavené svietiacimi ľadvinkami Iconic Glow.

Vlani predstavilo BMW v poradí ôsmu generáciu radu 5, ktorého história siaha až do roku 1972. Za ten čas sa z tohto biznis sedanu a neskôr aj kombi predalo viac ako desať miliónov exemplárov. Nová generácia je však v mnohom revolučná. Nielen kvôli dizajnu, ale najmä rozsahom elektrifikácie. Po prvý raz môžu totiž zákazníci voliť aj čisto elektrickú verziu i5. Platí to aj pre nový Touring, čo je ešte zaujímavejšie, pretože elektrické kombi sú absolútnou raritou. A v prémiovej triede je BMW i5 Touring vlastne jediným reprezentantom. Novinka má na dĺžku 5 060, na šírku 1 900 a na výšku 1 515 mm. To znamená, že je o 97 mm dlhšia o 32 mm širšia a o 17 mm vyššia v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Rázvor náprav narástol o 20 mm na konečných 2 995.

BMW i5 Touring - 2025
BMW i5 Touring - 2025
+13BMW i5 Touring - 2025

Predná časť je identická so sedanom s horizontálne situovanými ľadvinkami. Tie môžu byť za príplatok podsvietené. Dlhá predná kapota a kabína posunutá vzad vytvárajú veľmi dynamický profil. Športový charakter podporuje strešný spojler predĺženej strechy. Zadné svetlá sú rozdelené chrómovou lištou. Kolesá môžu mať 18 až 21 palcov. Tak ako pri sedane sú v ponuke pakety M Sport Package, M Sport Package Pro a M Carbon Exterior Package. Najväčším rozdielom v porovnaní so sedanom je batožinový priestor. Ten má bez ohľadu na druh pohonu objem 570 litrov, čo je hodnota identická s predchádzajúcou generáciou. A platí to aj pre celkový využiteľný objem 1 700 litrov, ktorý vzniká po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. Operadlá možno sklápať priamo z batožinového priestoru. Pod podlahou je ešte miesto na deliacu sieť kufra, kazetu s plató či na nabíjacie káble.

Nové kombi je v porovnaní s predchádzajúcou... Foto: BMW
BMW i5 Touring - 2025 Nové kombi je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 97 mm dlhšie, o 32 širšie a o 17 mm vyššie. Rázvor náprav sa natiahol o 20 mm na konečných 2 995 mm, čo je najväčšia hodnota v triede.

Kokpit preberá Touring zo sedanu. Jeho „srdcom“ je veľký BMW Curved Display, ktorý tvoria dve vzájomne prepojené obrazovky s uhlopriečkou 12,3 a 14,9 palcov. BMW dodáva pre Touring štandardne športové sedadlá aj sploštený volant. V sérii je 100 % vegánsky interiér, ale za príplatok si môžete dopriať dvojfarebné kožené čalúnenie Merino. Dostupná je veľká panoramatická strecha či špičková aparatúra Bowers & Wilkins s 18 reproduktormi. BMW tiež sľubuje viac miesta pre cestujúcich vzadu, najmä väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou. O bezpečnosť sa stará paleta asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde či asistenta pre zmenu jazdného prúdu. V USA bude k dispozícii aj Highway Assistant, ktorý umožňuje dlhodobú autonómnu jazdu na diaľniciach až do rýchlosti 130 km/h.

Do kufra sa zmestí v základe 570 litrov a táto... Foto: Renault
Renault Symbioz - 2024 Do kufra sa zmestí v základe 570 litrov a táto hodnota je identická aj pre elektrickú verziu. Po sklopení je to až 1 700 litrov. V porovnaní s predchodcom však k zmene nedošlo.

Elektrická verzia i5 bude dostupná vo dvoch verziách. Základom je i5 eDrive40 so zadným elektromotorom s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 430 Nm. Nad ním stojí dvojmotorová verzia i5 M60 xDrive so systémovým výkonom 442 kW a krútiacim momentom 820 Nm. Vďaka tomu šprintuje silnejšie i5 na stovku za 3,9 sekundy. Obe verzie používajú akumulátor s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh a s energiou šetria pomocou adaptívnej rekuperácie a tepelného čerpadla. BMW sľubuje pre zadokolku dojazd od 483 po 560 km a pre i5 M60 xDrive od 445 do 506 km. Palubná nabíjačka má štandardný výkon 11 kW a na rýchlonabíjacích staniciach podporuje i5 nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 205 kW. Domáce nabíjanie je možné zrýchliť príplatkovou 22-kilowattovou palubnou nabíjačkou.

Srdcom kokpitu je dvojica zakrivených displejov... Foto: BMW
BMW i5 Touring - 2025 Srdcom kokpitu je dvojica zakrivených displejov infotainmentu iDrive s operačným systémom BMW 8.5.

Naftu reprezentuje zatiaľ jediný motor – dvojlitrový 4-valec 20d s výkonom 145 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Kombinuje sa štandardne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a vo verzii 520d xDrive Touring aj s pohonom oboch náprav. V lete pribudne 6-valcový naftový motor a zároveň sa predstavia dva nové plug-in hybridy. Špecifikom nabíjateľných verzií je pneumatické odpruženie zadnej nápravy vrátane udržiavania svetlej výšky nezávisle od zaťaženia. Za príplatok si budete môcť dopriať adaptívny podvozok Professional s elektronicky riadenými tlmičmi, športovú brzdovú M sústavu, ako aj aktívne riadenie zadných kolies a aktívne stabilizátory, ktoré redukujú náklony karosérie v zákrutách. Základom vyvážených jazdných vlastností je však vo všetkých verziách rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50.

BMW 5 Touring - 2025
BMW 5 Touring - 2025
+8BMW 5 Touring - 2025

Nové BMW 5 Touring a i5 Touring budú vyrábať v materskom závode automobilky v Dingolfingene. Predaj odštartuje v Európe v máji.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5 #BMW 5 Touring
Články podľa značiek