Nový model 208 dostal nové mild-hybridné 48 V pohonné jednotky s výkonom 100 k (74 kW) a 136 k (100 kW), spojené s novou 6-stupňovou elektrifikovanou dvoj-spojkovou prevodovkou, ktorej súčasť tvorí elektromotor s výkonom 21 kW (28 k).
Vďaka batérii, ktorá sa dobíja počas jazdy, ponúka táto technológia dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach a v porovnaní s čisto benzínovým ekvivalentom poskytuje zníženie spotreby paliva až o 15 %. Pri jazde v meste môže 48 V hybridný systém pracovať viac ako 50 % času v plne elektrickom režime s nulovými emisiami. Nový hybridný pohon so 48 technológiou umožňuje priemernú úsporu paliva takmer 1 liter/100 km (kombinovaný cyklus WLTP), alebo v meste až 2 litre/100 km.
Nové motory využívajú 48 V lítium-iónovú batériu, ktorá sa nemusí nabíjať z elektrickej siete, ale dobíja sa sama počas jazdy. Keď to úroveň nabitia povolí, systém pri jazde v meste na krátke vzdialenosti a pri manévrovaní umožňuje čisto elektrickú jazdu. Batéria sa nachádza pod ľavým predným sedadlom, takže nemá žiadny vplyv na veľkosť batožinového priestoru.
Tieto motory postupne nahradia doteraz používané pohonné jednotky 1.2 PureTech 130k EAT8 a 1.2 PureTech 100k EAT8 a budú využívané aj v ďalších modeloch značky Peugeot. Už teraz je silnejší z nich k dispozícii aj pre modely 3008 a 5008.
A teraz to najdôležitejšie – ceny*:
- Peugeot 208 Active so 74 kW motorom 1.2 Hybrid 100k e-DCS6 je možné kúpiť už od 20 390 eur.
- Peugeot 208 so silnejším 100 kW agregátom 1.2 Hybrid 136k e-DCS6 je dostupný len v top výbave GT, v ktorej stojí 24 690 eur.
- Peugeot 3008 Active Pack 1.2 Hybrid 136k e-DCS6 štartuje na sume 29 690 eur.
- Peugeot 5008 Active Pack 1.2 Hybrid 136k e-DCS6 začína na sume 32 190 eur.
*pri všetkých modeloch ide o akciové ceny