Druhá generácia kupé AMG GT Coupé, ktorá sa kompletne rodila pod krídlami ostrej divízie Mercedesu-Benzu, začala kariéru s poriadne „nadupanými“ 8-valcovými verzia AMG GT 55 ( 350 kW) a GT 63 (430 kW), pochopiteľne, s pohonom oboch náprav 4Matic. Už dávnejšie však automobilka avizovala, že pripravuje vstupný model AMG 43 Coupé. Asi by ste očakávali, že pod jeho prednou kapotou nájdete preplňovaný radový 6-valec. Ale nie je to tak. AMG využilo známy dvojlitrový 4-valec, ktorý nájdeme v ostrých verziách tried A, GLA, C či GLC. Neznie to príliš lákavo, pretože AMG GT medzigeneračne pribralo a má aj väčšie rozmery. Napokon, z pôvodne dvojmiestneho kupé sa stalo 2+2 miestne GT, ktoré má za úlohu zaplátať aj dieru po odchode kupé triedy S.
Netrúfame si odhadnúť, ako zareagujú zákazníci, no AMG aj napriek radikálnemu downsizingu, urobilo maximum preto, aby sa novinka nemusela hanbiť za svoju dynamiku. AMG GT 43 sa preto inšpirovalo technológiou priamo zo sveta monopostov formuly jeden, presnejšie tých z tímu Mercedes-AMG Petronas F1. Štvorvalcový agregát tak dostal do vienka elektrické turbodúchadlo. Elektromotor s hrúbkou len 40 mm je integrovaný priamo na hriadeli medzi kolesom turbíny a kolesom na strane sania. Jeho úlohou je roztočiť turbínu ešte predtým, než sa do výfuku dostane potrebné množstvo spálených plynov. Výsledkom sú okamžité reakcie na stlačenie plynu, takže čosi ako turbodiera sa nekoná. Aj keď vodič zloží nohu z plynu, elektromotor sa stará naďalej o udržiavanie potrebného plniaceho tlaku.
Okrem toho je motor vybavený 48 V štartérom-generátorom, ktorý vie dodať ďalších 10 kilowattov a nejaké tie newtonmetre navyše. Výsledkom je neuveriteľný výkon 310 kW pri 6 750 otáčkach a krútiaci moment 500 Nm, ktorého maximum neklesá v rozsahu od 3 250 do 5 000 otáčok. Motor je spojený s 9-stupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT 9G, ktorá nahrádza klasický hydrodynamický menič mokrou spojkou, čo znižuje hmotnosť a vďaka menšej zotrvačnosti zrýchľuje reakciu na povel plynu, najmä pri šprinte z miesta. Prevodovka tiež umožňuje viacnásobné podradenie s medziplynom. Všetka sila motora je následne prenášaná na zadné kolesá. Odstránenie štvorkolky znížilo pohotovostnú hmotnosť AMG GT 43 v porovnaní s jeho súrodencami, čo je ďalším dôvodom, prečo za nimi zaostáva v dynamike len o „chlp“.
Stovku zvláda za 4,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 280 km/h. Len na porovnanie, na 8-valec AMG GT 55 stráca v šprinte len 0,7 sekundy a v maximálke iba 15 km/h. Tak ako silnejšie verzie je aj AMG GT 43 vybavené prvkami aktívnej aerodynamiky, ľahkým kovaným podvozkom s 5-prvkovým zavesením kolies vpredu aj vzadu či kompozitným brzdovým systémom. Zákazníci si môžu za príplatok dopriať adaptívne pruženie AMG Ride Control, riadenie zadných kolies alebo systém riadenia jazdnej dynamiky AMG Dynamic Select s piatimi jazdnými módmi – od komfortného až po okruhový Race. Navonok spoznáte 4-valcové kupé vďaka novým nárazníkom, užším blatníkom a štyrom kruhovým koncovkám výfuku, ktoré nahrádzajú pôvodné lichobežníkové. Okrem 19-palcových diskov môžu zákazníci siahnuť po 20-palcových alebo kovaných dvadsaťjednotkách.