Model DS3 si to už vlani rozdal s Mini a ženevská novinka, Citroën DS4, by zas chcela rozvíriť vody tam, kde kraľuje Audi A1 či Alfa Romeo Mito. Prémiový kompakt s dĺžkou 4,3 metra je odvodený od novej Cé-štvorky, ale jeho dizajn podstúpil rozsiahly „tuning“. A veľmi úspešný. DS4 získal cenu Najkrajšie auto roka 2010. Päťdverový hatchback sa svojimi svalnatými líniami a klesajúcou siluetou strechy snaží vytvoriť dojem kupé. Pomáhajú mu v tom aj zadné utajené dvere. Ich kľučky sa vysunú až po stlačení tlačidla zakomponovaného do rámu okna. Všetko zušľachťuje chrómový lem a panoramatické čelné okno umožňujúce výhľad nahor až v uhle 45 stupňov. Robustné blatníky sú pripravené poňať v tejto triede gigantické 19-palcové disky kolies.
Aj v interiéri vládne prémiový duch. Kožené čalúnenie sa dostalo na dvere a palubnú dosku, čo naozaj nebýva zvykom. Na výber je až päť farieb, dokonca aj ich kombinácie. Špeciálne navrhnuté sedadlá pripomínajú v strednej časti segmenty náramkových hodiniek. Doladený je každý detail. Napríklad chrómové lemy prieduchov ventilácie, hliníkové pedále či luxusné ambientné podsvietenie. V porovnaní s C4 je však najmarkantnejšou novinkou použitie multifunkčného volantu.
Výbavou DS4 pripomína skôr vlajkovú loď Citroën C5 ako hatchbacky nižšej strednej triedy. Nájdete tu nielen dvojzónovú klimatizáciu či tempomat a obmedzovač s možnosťou predvolenia piatich rýchlostí, ale aj masážne predné sedadlá a výkonnú audiosústavu s programom priestorovej úpravy zvuku. Voliť môžete dokonca zo štyroch polyfonických zvukov výstražných upozornení a viacerých farieb podsvietenia prístrojov.
Do bezpečnostného portfólia sa dostal ESP, reflektory s osvetľovaním zákrut a križovatiek, stráženie mŕtveho uhla v zrkadlách na báze ultrazvukových snímačov, asistent nedobrovoľného opustenia jazdného pruhu, ale aj systém eTouch s bezplatným automatickým núdzovým volaním pomoci.
Pod kapotou je podstatne viac výkonu, ako ponúka klasická C4. Naftu zastúpia motory 1.6 HDi (82 kW) a 2.0 HDI (120 kW). Prvý môže byť kombinovaný s úspornou technológiou e-HDi, obsahujúcou robotizovanú prevodovku, stop-štart systém, mikrohybridný alternátor a rýchle štartovanie e-booster, ktoré uvedie motor do prevádzky za 0,4 sekundy. Ušetrí sa tak až 15 % paliva.
Benzínový motor 1.6 VTi doplní preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním 1.6 THP 155 (115 kW) a najvýkonnejšia 1.6 THP 200 (147 kW). Najvýkonnejší diesel a benzínový agregát pochádzajú z väčšieho modelu C5.
Jednoduchší podvozok so zadnou vlečnou nápravou síce vychádza zo sériovej Cé-štvorky, no v Citroëne si dali záležať na jeho komfortnejšom naladení. Lepšia by mala byť najmä filtrácia nerovností. Hluk od pneumatík bude tlmiť extra izolácia podblatníkov. Citroën tvrdí, že prvýkrát boli v DS použité na odhlučnenie motora tlmiace materiály, ktoré doteraz využívala len nemecká konkurencia. Tlmiacu fóliu dostalo aj čelné viacvrstvové okno, čo znižuje vnútorný aerodynamický hluk.
Citroën už odštartoval predaj DS4, no zatiaľ len cez špeciálnu internetovú stránku. Vo Francúzsku, v Nemecku a vo Švajčiarsku si tak môžu zákazníci objednať svoje auto z prvej 500-kusovej série. U nás bude mať výstavnú premiéru na aprílovom bratislavskom autosalóne a do predaja sa dostane v máji.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4270/1810/1530 |
Rázvor náprav (mm) | 2610 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 370/60 |
Technické údaje | |||||
Motor | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 THP | 1.6 e-HDi | 2.0 HDi |
Zdvihový objem (ccm) | 1598 | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Max. výkon (kW/ot.) | 88 kW/6000 | 115/6000 | 147/- | 82/3600 | 120/3750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/6250 | 24/1400 | 275/1700 | 285/2000 | 340/2000 |
.