Leaf dostal totiž účinnejšiu pohonnú sústavu. Tá sa podpísala na znížení hmotnosti až o 80 kg. Systém s novým elektromotorom je tiež kompaktnejší, takže nabíjačka mohla byť presunutá zo zadnej časti vozidla pod prednú kapotu. Batožinový priestor tým vzrástol z 330 na 370 litrov.
Nižšia hmotnosť, vyššia účinnosť a zvýšená miera rekuperácie brzdnej energie viedla k predĺženiu dojazdu zo 160 až na 230 km. Li-ion batérie budú mať pritom vyššiu životnosť, keďže dobíjanie je limitované maximálne do 80 % kapacity akumulátorov.
Pribudli aj nové prvky výbavy. Napríklad nízkoenergetická audiosústava Bose Energy Efficient Series s nižším odberom, parkovacia nožná brzda, hill-holder alebo nové čalúnenie. Naopak, pre čo najnižšiu cenu sa Leaf predstaví aj v chudobnejšej verzii S.
To, že sa z tohto úspešného elektromobilu stáva skutočne svetové auto, dokazuje Nissan aj rozšírením výrobných kapacít. Okrem domácej japonskej linky bude Leaf od budúceho roka schádzať aj z montážnych pásov nového amerického závodu v Tennessee.