Skalní priaznivci Focusu sú vo vytržení. Tretia generácia, predstavená takmer pred rokom v Detroite, ešte stále nie je na trhu a napriek tomu Ford neváhal a po sedane, hatchbacku a kombi odhalil na jeseň v Paríži podobu najvýkonnejšej verzie s kultovým prívlastkom ST. Nové ST sa síce začne predávať až začiatkom roku 2012, no už dnes je jasné, že v histórii rýchlych Fordov predstavuje radikálnu zmenu. V súlade s trendom downsizingu, nahrádza totiž pôvodný 2,5-litrový 5-valec menší štvorvalec 2.0 SCTi EcoBoost. Ale nebojte sa.
Menej valcov a menší objem rozhodne neznamená menší výkon. Postaralo sa o to turbodúchadlo a priame vstrekovanie. Takže v skutočnosti tu máme najvýkonnejšie „estéčko“ všetkých čias, ktoré sa svojimi parametrami nápadne blíži legendárnemu Focusu RS. Aj vďaka špeciálne navrhnutému nasávaciemu a výfukovému traktu a premenlivému časovaniu ventilov Ti-VCT sa podarilo z dvoch litrov objemu „vyžmýkať“ 184 kW, čo je o 18 kW viac ako v minulosti a tiež viac, ako dokáže ponúknuť konkurenčný Golf GTI (155 kW). Pritom spotrebuje o 20 % menej paliva.
Motor spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na predné kolesá. O maximálnu trakciu sa stará aktívny diferenciál. Bohužiaľ, to najdôležitejšie, dynamické parametre si necháva Ford stále pre seba. Zatiaľ sa môžeme kochať iba dizajnom zníženej karosérie v zlatom laku Tangerine Scream, agresívnou prednou maskou, výraznými podbehmi a väčším zadným spojlerom. Dielo „tunerov“ uzatvárajú 19-palcové disky kolies.
Interiér je zušľachtený karbónovými obkladmi, kožou obšitým volantom a palubnou doskou, hliníkovými pedálmi či sedadlami Recaro. Na stredovej konzole pribudla trojica analógových prístrojov.
Záujemcovia o Focus ST sa však ešte musia vyzbrojiť riadnou dávkou trpezlivosti. Kým bežné Focusy odštartujú kariéru začiatkom budúceho roka, ST si dáva na čas a Ford ho označuje ako modelový rok 2012.