Tento rozmer používajú vozidla triedy mini a nižšej triedy. Napríklad Ford Fiesta, Fiat 500, Honda Jazz, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 206, Suzuki Ignis, ale aj stará Škoda Felicia. Na teste sa zúčastnilo celkovo 16 výrobcov. Aké sú teda medzi nimi rozdiely? Šesť pneumatík získalo hodnotenie dobré a šesť uspokojivé. Zvyšok poľa si rozdelila jedna pneumatika s hodnotením dostatočné a tri, ktoré ADAC motoristom rozhodne neodporúča.
Víťazom testu je pneumatika Continental ContiEcoContact 5, ktorá excelovala vo väčšine dôležitých parametrov. Len v hodnotení vlastností za mokra ju dokázal prekonať plášť Hankook Kinergy Eco K425. Na druhej strane však vykázal pomerne veľké opotrebenie, takže na prvú priečku to nestačilo. Ďalšie štyri najlepšie plášte Pirelli Cinturato P1 Verde, Bridgestone Ecopia EP 150, Falken SN-832 Ecorun a Nokian Line preukázali veľmi vyvážené vlastnosti bez zásadných slabín.
Ďalších šesť plášťov s hodnotením uspokojivé, malo len mierne nedostatky. Najlepšie z nich sú Firestone Multihawk a Michelin Energy Saver +, ktoré ukázali miernu prevahu v správaní na mokrej vozovke, čo je jedno z najdôležitejších kritérií. Michelin navyše pridal aj najnižšie opotrebenie zo všetkých testovaných pneumatík a veľmi dobrý výsledok v šetrení palivom. Ostaté pneumatiky tejto skupiny Vredestein T-Trac 2, Semperit Comfort – Life 2, a najmä Goodyear Efficient Grip Compact zaváhali pri brzdení na mokrom povrchu.
Pneumatika Avon ZT5 bola jedinou, ktorá skončila s hodnotením dostatočné. V porovnaní s plášťami s lepšou známkou totiž preukázala nielen priemerné vlastnosti za mokra, ale aj na suchej vozovke. Navyše vykazuje jednu z najvyšších hlučností. No stále obstojí. Zato ďalšia trojica testu pneumatiky Debica Passio 2 , Kormoran Impulser B2 a Kleber Dynaxer HP v teste úplne prepadli. Osudné sa im stali priam katastrofálne výsledky na mokrej vozovke. ADAC pred ich kúpou preto motoristov varuje.
Rozmer – 175/65 R14 T | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Názov | hodnotenie | sucho (20 %) | mokro (40 %) | hluk (10 %) | spotreba (10 %) | opotrebenie (20 %) |
Continental ContiEcoContact 5 | dobré | 1,6 | 2,4 | 3,5 | 1,7 | 1,3 |
Hankook Kinergy Eco K425 | dobré | 2,0 | 1,9 | 2,9 | 2,0 | 2,5 |
Pirelli P1 Cinturato Verde | dobré | 1,7 | 2,3 | 3,1 | 2,3 | 2,0 |
Bridgestone Ecopia EP 150 | dobré | 1,6 | 2,2 | 3,5 | 2,3 | 2,5 |
Falken Sincera SN-832 Ecorun | dobré | 2,1 | 2,2 | 3,4 | 1,8 | 2,3 |
Nokian Line | dobré | 1,9 | 2,5 | 3,5 | 2,3 | 2,0 |
Firestone Multihawk | uspokojivé | 2,2 | 2,6 | 3,8 | 2,3 | 2,0 |
Michelin Energy Saver + | uspokojivé | 2,1 | 2,7 | 3,3 | 1,6 | 1,0 |
Barum Brillantis 2 | uspokojivé | 2,8 | 2,6 | 3,1 | 2,1 | 2,5 |
Vredestein T-Trac 2 | uspokojivé | 1,8 | 2,8 | 3,5 | 1,8 | 1,8 |
Goodyear Efficient Grip Performance | uspokojivé | 2,0 | 3,1 | 3,6 | 2,1 | 2,3 |
Semperit Comfort-Life 2 | uspokojivé | 2,1 | 3,1 | 3,5 | 1,8 | 2,5 |
Avon ZT5 | dostatočné | 3,3 | 3,9 | 4,2 | 2,3 | 2,5 |
Debica Passio 2 | nedostatočné | 2,3 | 5,0 | 4,2 | 2,1 | 1,3 |
Kormoran Impulser b2 | nedostatočné | 2,5 | 5,0 | 3,3 | 2,3 | 2,5 |
Kleber Dynaxer HP3 | nedostatočné | 2,8 | 5,2 | 3,4 | 1,9 | 1,3 |
Ako ADAC hodnotí
Pri teste pneumatík sleduje ADAC vlastnosti pneumatík v piatich hlavných kritériách. Od chovania na suchej aj mokrej vozovke, cez hlučnosť a valivý odpor až po opotrebenie. Nie každá kategória má ale rovnakú váhu. Na výslednej známke má najväčší podiel chovanie na mokrej vozovke (40 %), vlastnosti na suchu (20 %) a opotrebenie (20 %). Známkovanie využíva de facto školskú stupnicu od 1 do 5. Výsledné hodnotenie má potom slovnú formu od „dobré“ až po „nedostatočné“. Dôležité je najmä vyváženie vlastností pneumatiky. Byť dobrý v jednom alebo dvoch kritériách jednoducho nestačí.