Tento rok si nemecký autoklub ADAC vzal na mušku dva rozmery letných pneumatík. V prvom materiáli sa budeme venovať menšiemu z nich. Ide o plášte s profilom 185/65 R14. Teda o pneumatiky typické pre malé autá so 14-palcovými diskami kolies. Obúvajú ich napríklad základné verzie Škody Fabia, Seatu Ibiza, VW Polo, Hyundaiu Accent, Fiatu Punto, ale aj staršie Hondy Civic alebo Alfa Romeo 145.
Celkovo sa v tomto rozmere zúčastnilo testu šestnásť pneumatík od šestnástich výrobcov. Šesť skončilo s hodnotením chvályhodné, osem dostalo známku dobré, jeden plášť odišiel z testov s hodnotením dostatočné a jeden so známkou nedostatočné testom neprešiel. Bohužiaľ, je ním slovenská pneumatika Matador MP16 Stella, ktorá zlyhala najmä na mokrej vozovke. Začnime však od tých najlepších. Na čele rebríčka opäť zakotvil nemecký Continental a za ním Goodyear.
Continental ContiPremiumContact 5 rovnako ako Goodyear Efficient Grip Performance ukázali špičkové správanie na mokrej vozovke, čo je najdôležitejšia známka, keďže na celkovom hodnotení má až 40 % podiel. Continental tu nedal nikomu šancu, aj keď Goodyear bol zas mierne lepší na suchu a preukázal aj najkratšiu brzdnú dráhu zo všetkých testovaných plášťov. Nasledovali pneumatiky Nokian, Dunlop, Hankook a Vredestein bez výrazných nedostatkov, takže si tiež zaslúžili hodnotenie chvályhodné.
V strednom poli rebríčka so známkou dobré sa ocitlo osem pneumatík, ktoré vykázali v niektorom z testovaných kritérií výraznejšie nedostatky. Najmä v kľúčovom kritériu mokrej vozovky. Na ňu doplatili plášte Yokohama, GT Radial a Semperit. Iba pneumatika Pirelli Cinturato P1 Verde s inak dobrými vlastnosťami za mokra aj za sucha, zlyhala z dôvodu veľkého valivého odporu, a teda aj nadmernej spotreby paliva. Pneumatiky Infiniti Ecosis mali problémy nielen na mokrej, ale aj na suchej vozovke. A k tomu pridali vysoké opotrebenie.
To znamená, že majú len približne polovičný kilometrový výkon ako najlepšia pneumatika v tejto disciplíne. ADAC tým myslí plášť Kumho EcowinG ES01 KH27. Tomu však táto vlastnosť evidentne nepomohla, keďže skončil s hodnotením dostatočné. Veľký kilometrový nájazd a nízka spotreba sú totiž vykúpené veľmi slabým správaním na vode. To je však nič v porovnaní so slovenským výrobkom Matador MP16 Stella 2. Jeho správanie na mokrej vozovke možno označiť za tragické.
ADAC uvádza, že brzdná dráha vozidla na mokrej ceste pri brzdení z rýchlosti 80 km/h je s pneumatikami Matador o 14 metrov dlhšia v porovnaní s pneumatikami Goodyear. Ešte lepšie si to uvedomíme, ak si predstavíme, že kým vozidlo s plášťami Goodyear už stojí, vozidlo obuté pneumatikami Matador má ešte stále rýchlosť 40 km/h! A to je naozaj obrovský rozdiel, ktorý nedokázalo vykompenzovať veľmi nízke opotrebenie, nízka hlučnosť a ani jeden z najlepších výsledkov v spotrebe paliva.