Po takzvanej totálnej havárii poisťovňa zväčša uhradí majiteľovi vzniknutú škodu. Jednoducho, cena opravy by v takomto prípade presiahla cenu auta. Alebo nie je možné zaručiť, že bude opravené auto spĺňať všetky normy výrobcu. Poisťovňa môže následne vrak ponúknuť napríklad na náhradné diely. No sú aj experti, ktorí majú s autami po ťažkých haváriách celkom iné plány, ako len použiť súčiastky, ktoré prežili kolíziu bez ujmy. Toto je prípad z Ruska. A rozhodne nie je ojedinelý. Slúžiť by mal ako výstraha pred tým, čo všetko sa môže skrývať pod nalešteným lakom auta z bazára. Aj keď tento krát išlo skôr o reklamu.

Spoločnosť Autobotanik sa postarala o „vzkriesenie“ totálne zničenej Škody Yeti. Tá mala za sebou ťažkú kolíziu s kamiónom. Zlikvidovaná bola prakticky celá ľavá strana vozidla aj strecha. A to natoľko, že bolo nutné posádku z vozidla vyslobodiť pomocou hydraulických klieští. Našťastie vodič aj spolujazdec prežili. No i tak by vám asi nepadlo žiadať opravu vozidla, ktoré musí mať totálne narušenú geometriu skeletu, podvozku, vystrelené všetky airbagy a prestrihnutý ľavý predný stĺpik. To však nie je náš prípad.

Ruský servis Autobotanik sa do práce predsa len pustil a dokonca sa pochválil fotografiami na internete. Chcel tým demonštrovať svoje schopnosti. Spoločnosť tvrdí, že použila postupy podobné tým, ktoré používajú autorizované servisy. Najprv odstránila všetky poškodené diely a potom ich postupne nahrádzala dielmi z iných vrakov alebo novými. Pravdepodobne z druhovýroby, pretože inak by sa cena za reinkarnáciu vyšplhala do závratných výšok. Vyžiadalo si to aj veľa zvárania pri napíjaní chýbajúcich častí karosérie vrátane predného stĺpika a strechy. A tiež rovnanie karosérie na stolici.

Mechanika auta ostala pravdepodobne nedotknutá alebo len málo poškodená. Takže následne stačil už len nový lak a auto putovalo na predaj. Otázkou ale je, či by takto zrekonštruované vozidlo dokázalo pri ďalšej havárii uchrániť opäť svojho majiteľa. Sympatická na tomto prípade je len jediná skutočnosť, a to tá, že oprava nebola anonymná a že servis ju ani neutajuje. Pravdepodobne sú jeho zákazníkmi majitelia, ktorí nemajú na nové auto a to havarované nemali poistene. Autobotanik im tak vie ponúknuť riešenie, ktoré bolí najmenej. To však neznamená, že sa s čímsi podobným môžete stretnúť v autobazári.