Britské ministerstvo dopravy testovalo v reálnej premávke autá od viac ako dvadsiatich výrobcov. Pri osemnástich starších vozidlách sa zisťovalo, či vyhovujú emisnej norme Euro 5. Devätnásť novších malo splniť prísnejšiu emisnú normu Euro 6. Výsledok je šokujúci. Zákonný limit pre emisie oxidov dusíka prekročilo všetkých 37 áut. Ani jedno sa do normy nezmestilo. Iba Volkswagen mal však podľa zistení inštalovaný softvér na obchádzanie emisií, ktorý stojí za najväčším škandálom v histórii značky.

Testy však poukázali na nesúlad aj u iných výrobcov. „Je možné vidieť, že všetky výsledky sú podstatne vyššie, než povoľuje limit, pričom tie najlepšie ho prekračujú približne trojnásobne a najhoršie desaťnásobne,“ píše sa v správe ministerstva k autám Euro 5. Minister dopravy Robert Goodwil však upozornil, že automobilky sa nedopustili ničoho nelegálneho. Výrobcovia totiž musia v súčasnosti dodržovať prahové hodnoty iba pri laboratórnych testoch. Testovanie emisií v reálnych podmienkach príde na rad až na budúci rok.

Najhorší výsledok zo starších áut v cestných testoch mal Vauxhall Insignia, teda Opel Insignia od General Motorsu. Limit prekročil viac ako desaťkrát. Medzi novšími autami dopadol najhoršie Peugeot 3008. Namerané emisie boli štrnásťnásobne nad povoleným limitom pre laboratórne testy. Zariadenie na falšovanie emisných testov mal však jedine nemecký Volkswagen. Inštaloval ho do približne 11 miliónov áut vrátane 1,2 milióna, ktoré sú registrované vo Veľkej Británii.
K podobným výsledkom, ako britské ministerstvo dospel pri testovaní naftových áut aj nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Aj podľa neho podvádzal v testoch jedine Volkswagen, napriek tomu, že nezrovnalosti boli zistené aj pri vozidlách iných značiek. Kompletná správa KBA má byť pritom zverejnená ešte do konca apríla, teda o pár dní.