
Nemecko je najväčší automobilovým trhom Európy. Ročne tam prihlásia 3,2 milióna nových áut. To je pochopiteľne obrovské číslo, ale je to stále nič oproti trhu s ojazdenými autami. Zmien registrácií je totiž v Nemecku ročne až 7,4 milióna, čo je 2,3-krát viac. Nemecko je teda aj najväčším európskym trhom s ojazdenými autami. Na vyhľadávanie slúžia internetové autobazáre. Takým je napríklad web AutoScout24, cez ktorý sa obchodujú státisíce áut ročne. Zďaleka ho nevyužívajú len samotní Nemci. Vďaka nemu si môže urobiť prehľad priemerných cien „jazdeniek“ prakticky ktokoľvek. Takže, ak ste ho vlani navštívili, následná štatistika bude tak trochu aj vaším dielom.

AutoScout24 sa pozrel na to, ktoré autá sú vyhľadávané najčastejšie. Neznamená to, že sú aj najpredávanejšie, ale spojitosť tam určite bude, keďže človek hľadá to, čo by si rád kúpil. Z miliónov dát vyabstrahoval tento internetový bazár rebríček dvadsiatich piatich modelov, o ktoré je na internete najväčší záujem. Uvádza, že vlani mali staršie autá najazdených priemerne 74 000 kilometrov a že 66 % z nich bolo vybavených benzínovým motorom. Priemerná cena áut sa pritom pohybovala na úrovni 10 620 eur. A ktoré sú najhľadanejšie? Rebríčku jednoznačne kraľujú nemecké prémiové značky. Možno prekvapí, že kým trh s novými autami je posadnutý SUV a crosssovermi, tu nájdeme len jeden.

Úplne najviac záujmu sa točí okolo BMW radu 3 a európskeho bestselleru Volkswagenu Golf. Ten tu trochu trčí, pretože nasledujú opäť prémiové modely – Mercededs-Benz triedy C, BMW 5, Audi A4 a Mercedes-Benz triedy E. Zdá sa, že kvalita prémiových modelov je pre kupujúcich naozaj príťažlivá. Navyše sú z druhej ruky neporovnateľne lacnejšie ako nové. Druhý majiteľ ušetrí aj viac ako 50 % ceny, čo môže pri drahých autách znamenať niekoľko desiatok tisíc eur. V dvadsaťpäťke majú značky BMW, Mercedes-Benz aj Audi prakticky všetky svoje modely. Občas sa tu však zatúla okrem Golfu aj nejaký mainstream. Napríklad Opel Corsa, Ford Focus, Ford Mondeo, čo však v podstate zodpovedá aj ich postaveniu na trhu nových áut.
K tomu všetkému pribalil AutoScout24 aj stručnú charakteristiku silných a problémových stránok jednotlivých modelov, či priemernú cenu. Tá sa nám zdá však trošku deformovaná. Nemožno ju asi brať celkom záväzne, ide proste o veľmi hrubý priemer. Inak by nemohol byť rozdiel medzi prvým BMW radu 3 a tretím Mercedesom-Benz triedy C, vyrábanými prakticky v tom istom období, až neuveriteľných 50 %.
Najvyhľadávanejšie ojazdené autá
Poradie | Model | Rok výroby | Cena od | Výhody | Problémy |
---|---|---|---|---|---|
1. | BMW 3 | 2006 – 2012 | 15 000 € | ovládateľnosť, dynamika, motory | kvalita montáže, lacnejšie materiály v kabíne |
2. | VW Golf | 2008 – 2012 | 5 000 € | univerzálnosť, solídny podvozok | rozvodové reťaze pri TSI, 7-stupňové DSG |
3. | Mercedes-Benz C | 2007 – 2015 | 7 500 € | trvanlivosť, komfort | spotreba oleja pri kompresoroch, vstrekovače pri dieseloch, parkovacia brzda |
4. | BMW 5 | 2010 – 2016 | 15 000 € | jazdný komfort, nízka hlučnosť | kvalita materiálov, kondenzátory klimatizácie, vybíjanie akumulátora |
5. | Audi A4 | 2007 – 2015 | 8 500 € | imidž, všestrannosť, trvanlivosť | dvojhmotové zotrvačníky, spojky, prevodovky |
6. | Mercedes-Benz E | 2009 – 2016 | 12 000 € | komfort na dlhých trasách, všestrannosť, úspornosť dieselov | vstrekovače nafty, rozvodové reťaze |
7. | VW Passat | 2005 – 2010 | 3 000 | slabý podvozok, korózia, spotreba oleja, problémové 2,0 TDI a TSI, prevodovky DSG | |
8. | Audi A6 | 2011 – 2016 | 18 000 € | kvalita, komfort, všestrannosť, Allroad | prejav 4-valcov, vysoké ceny |
9. | Audi A3 | 2003 – 2013 | 3 500 € | trvanlivosť, kvalita materiálov, ergonómia | nespoľahlivé TDI, drahý servis |
10. | Opel Astra | 2009 – 2015 | 6 500 € | pasívna bezpečnosť, komfort, praktickosť | spotreba oleja, nekultivované motory, výfukový systém |
11. | BMW 1 | 2014 – 2013 | 4 000 € | kvalita, jazdné vlastnosti, malý pokles hodnoty | rozvodové reťaze do roku 2007, vstrekovače paliva |
12. | VW Polo | 2009 – 2016 | 5 000 € | kvalita spracovania, bezpečnosť, všestrannosť | elektronika, prevodovky DSG, rozvodové reťaze, spotreba oleja |
13. | Opel Corsa | 2006 – 2014 | 3 000 € | ovládateľnosť, bezpečnostná výbava | kvalita spracovania, slabé motory |
14. | Ford Focus | 2010 – 2016 | 6 500 € | odpruženie, riadenie, kvalita | turbo pri 1,6 TDCi, variabilné časovanie ventilov |
15. | Mercedes-Benz A | 2012 – 2016 | 13 000 € | kvalita, jazdné vlastnosti, zostatková hodnota | tuhšie odpruženie, menší priestor kabíny |
16. | Mercedes-Benz S | 2005 – 2013 | 12 000 € | komfort, kvalita spracovania | prevodovky, rozvodové reťaze, drahý servis |
17. | VW Touran | 2003 – 2015 | 3 000 € | komfort, variabilita, dobrý imidž | prevodovky DSG, prevodovky 5M, rozvodové reťaze |
18. | Audi A5 | 2007 – 2015 | 11 000 € | dizajn, kvalita spracovania, široká ponuka motorov | prevodovky Multitronic, spojky |
19. | VW T5 | 2003 – 2015 | 8 000 € | špičková variabilita | vysoké ceny, nízka spoľahlivosť |
20. | Ford Fiesta | 2008 – 2016 | 3 000 € | pasívna bezpečnosť, komfort, praktickosť | poruchové okná, riadenie, netesnosť brzdových hadičiek |
21. | BMW 7 | 2008 – 2015 | 17 000 € | kvalita spracovania, komfort, výbava | klimatizácia, elektronika, spotreba oleja, drahý servis |
22. | Porsche 911 | 2005 – 2012 | 30 000 € | špičkové jazdné vlastnosti, imidž a status, zostatková hodnota | poruchové motory, drahý servis |
23. | Ford Mondeo | 2007 – 2014 | 4 500 € | priestrannosť, tri karosérie, prístupné ceny | vôľa riadenia, nízka kvalita laku, kvalita spracovania |
24. | Škoda Octavia | 2004 – 2013 | 3 000 € | veľkosť kufra, univerzálnosť, prijateľné ceny | problémové 5-stupňové prevodovky, kvalita laku, poloosi |
25. | Mercedes-Benz M | 2005 – 2011 | 9 000 € | komfort, výkonné motory | pneumatické odpruženie, spotreba oleja, riadenie |