Nemecký TÜV Report pravidelne uverejňuje rebríčky spoľahlivosti a poruchovosti automobilov. Poradie v nich zostavuje na základe údajov z nemeckých povinných technických kontrol. Práve preto ide o dobrý zdroj poznatkov o starších modeloch, ktoré sú základom bazárového predaja.
Tentoraz máme k dispozícii ďalšie poradie, ktoré varuje pred kúpou modelov, ktoré z hľadiska poruchovosti patria k najhorším. Poradie TÜV Reportu však treba vnímať s určitým nadhľadom. Výsledky nehodno paušalizovať. V štatistike sa totiž nezohľadňuje počet najazdených kilometrov a do úvahy sa berú len oblasti, ktoré podliehajú kontrole pri technickej prehliadke. Jedenásť modelov, pred ktorých kúpou TÜV Report varuje, zahŕňa päť segmentov a ôsmich výrobcov.
Hatchbacky
Hatchbacky v bazároch vyhľadáva viacero typov zákazníkov. Buď majú záujem o praktické rodinné auto alebo o kompaktný model, ktorý sa s výkonnejším motorom nebráni dynamickej jazde. Pred zástupcami oboch kategórii dvíha TÜV varovný prst. Pozor si treba dať na Renault Mégane druhej generácie. Naftové motory majú problémy s turbodúchadlami, benzínové so štartérmi a palivovými čerpadlami. Spoločnými poruchami sú štartovacia karta namiesto kľúča, gumené držiaky výfukového potrubia, poruchy alternátora, uvoľnené kĺby a čapy náprav a uvoľnené riadenie.
Alfa Romeo 147 môže lákať vzhľadom aj športovým potenciálom, no poruchy rôzneho druhu mu nie sú cudzie. Rýchlo sa mu opotrebovávajú kĺby náprav, prehrdzavie tlmič výfuku a často mu uniká olej. Typickým problémom značky je nekvalitná elektroinštalácia a model 147 to dokazuje. Mnohokrát sa stáva, že kontrolka airbagu svieti, hoci je všetko, ako má byť. Rozhodne sa treba zaujímať o históriu auta, keďže výrobca odporúča meniť rozvodový remeň a vodnú pumpu každé tri roky. Ak to predchádzajúci majiteľ zanedbal, môže dôjsť k zničeniu motora.
Dizajnom vie určite zaujať aj americký Chrysler PT Cruiser. Treba však brať na vedomie, že zavesenie kolies trápi vôľa v kĺboch a manuálnym prevodovkám sa často vylámu gumené držiaky tyčiek radenia. Benzínovým motorom sa navyše často kazia tesnenia hláv valcov. PT Cruisery mávajú neraz uvoľnené kĺby a čapy náprav a riadenia.
SUV a crossovery
Športovo úžitkové modely sú v móde, a preto ich zákazníci radi vyhľadávajú aj v bazároch. Opatrný treba byť pri Chevrolete Captiva. Najčastejšie má problém s odpružením, pohonom kolies, riadením a svetlami. Opravy parkovacej brzdy tiež nie sú výnimkou. Motorom zvykne unikať olej a často majú vysoké emisie. Poruchy sa nevyhýbajú ani manuálnym a automatickým prevodovkám.
Mercedes-Benz ML (W163) je povestný vysokou poruchovosťou. Napriek prémiovému pôvodu sa nemôže pochváliť adekvátnou spoľahlivosťou. Najčastejšie si opravy vyžadujú uvoľnené kĺby a čapy náprav a riadenia. Najproblémovejšie sú vozidlá vyrobené pred faceliftom v roku 2001 v americkom závode v Alabame. Kusy vyrobené v rakúskom Grazi sú kvalitnejšie. Vyhnúť sa treba verziám so vznetovým osemvalcom 400 CDI, ktorý ničí automatickú prevodovku a tesnenia hláv valcov.
Malé autá
Trieda malých a mestských áut je síce cenovo najdostupnejšia, no nesprávny model môže celú investíciu predražiť. TÜV varuje pred Chevroletom Matiz. Má slabé brzdy, ktoré sa rýchlo opotrebúvajú. Poruchové je aj riadenie a brzdové vedenie a výfuk často zasiahne hrdza. Problémom môžu byť takisto stierače, ventily EGR a alternátory.
Druhým zástupcom daného segmentu je Ford Ka. Dizajnovo nápadité auto bojuje hlavne s hrdzou. Okrem toho sa mu lámu pružiny na prednej náprave a opravu si neraz vyžaduje aj brzdové vedenie.
Sedany
Alfa Romeo 159 určite nemá o záujemcov núdzu. Vábivý vzhľad a výkonné motory sú vynikajúca kombinácia. Netreba sa však nechať uniesť emóciami. Rizikový je obzvlášť slabší 2,4-litrový päťvalec JTDm, ktorý sa prehrieva a kazia sa mu rozvody a ojnice. Rýchlo sa opotrebúvajú brzdy, polosi a nosníky náprav. Výfukové potrubie zvykne hrdzavieť.
Najluxusnejším modelom v nelichotivom rebríčku je Jaguar S-Type. Vo vozidlách vyrobených pred rokom 2002 sa kazí automatická prevodovka. V jej mechanike sa totiž lámu ventily a následne odmieta radiť štvrtý a piaty prevodový stupeň. Oprava je nesmierne drahá. Osemvalce majú problém s plastovými časťami rozvodovej reťaze. Čapy a tyčky riadenia sa často uvoľňujú. Pod tesnením dverí sa zvykne objaviť korózia.
Úžitkové autá
Taliansky Fiat Dobló má problémy na viacerých frontoch. Celkovo ho trápi hrdza, elektroinštalácia a unikajúci olej. Benzínovým motorom odchádzajú tesnenia hláv valcov a vodné pumpy. Pri naftových sa kazia turbodúchadlá, vysokotlakové čerpadlá paliva a vstrekovače. Poruchové sú aj tiahla radenia, spínacie skrinky, kĺby a čapy náprav.
Zoznam uzatvára Renault Kangoo druhej generácie. Ten sa nechýrne preslávil až piatimi zvolávacími akciami. Najčastejšie navštevuje servisy s pokazenými polosami, poruchovým riadením, slabými tlmičmi a pružinami. Nezriedkavým neduhom je aj korózia.