John Honest: Toto je 10 najväčších 'klamárov' v spotrebe. Tvrdia Briti

Britský web John Honest zbiera už roky údaje o reálnej spotrebe áut. A to priamo od užívateľov. Na základe svojich dát zostavil rebríček tých, ktoré vykazujú najvyššiu odchýlku. Teda spotrebujú viac paliva ako udáva výrobca.

07.04.2017 06:00
tankovanie , benzínová pumpa, Foto:
Do áut v absolútnej väčšine tankujeme viac paliva ako udáva výrobca. V niektroých prípadoch to môže byť aj o viac ako 100 %.
debata

Automobilky nás už dlhý čas ťahajú za nos. Katalógové čísla o priemernej spotrebe podľa cyklu NEDC nemajú s realitou nič spoločné. Tieto „hausnumerá“ vznikajú v laboratóriu, a keďže emisné normy tlačia výrobcov k nemožnému, ohýbajú skutočnosť tak, ako sa len dá. Paradoxne, v medziach zákona. My sme však vystavení realite, ktorá hovorí, že dosiahnuť normovanú spotrebu je prakticky nemožné. Tvrdí to aj britský web John Honest (Čestný Ján), ktorý zhromažďuje údaje od užívateľov vozidiel.

Najväčšiu odchýlku v spotrebe ukázalo nemecké... Foto: BMW
BMW X5 xDrive40e - 2015 Najväčšiu odchýlku v spotrebe ukázalo nemecké SUV BMW X5. Až 49 %! A plug-in hybridná verzia až 167 %. To však neznamená, že nie je úsporné. Je len najviac vzdialené od katalógovej spotreby.

Tí zadávajú reálnu konzumáciu svojich áut do tabuliek. John Honest ich má dosť na to, aby mohol zostaviť rebríček najväčších „klamárov“. Tvrdí, že len menej ako 10 % modelov je schopných jazdiť podľa normovanej spotreby. Všetky ostatné si z nádrže potiahnu viac, ako je udávané v technickom preukaze. A to je dosť smutné. Tu máme tých najhorších, aj keď treba povedať, že nie všetky majú vysokú spotrebu. Jednoducho, poradie vychádza z percentuálneho rozdielu medzi oficiálnym údajom a skutočným „apetítom“.

Land Rover Discovery Sport je len o málo lepší.... Foto: Land Rover
Land Rover Discovery Sport - 2015 Land Rover Discovery Sport je len o málo lepší. Aj keď použiť tento výraz pri odchýlke 48,1 % je trochu trúfalé.

Potom asi neprekvapí, že najväčšie odchýlky zaznamenajú inak úsporné plug-in hybridy či diesely. Číslom jeden medzi „klamármi“ je BMW X5 s priemernou odchýlkou 49 %. Jeho plug-in hybridná verzia si však vezme až o 167 % viac paliva, ako udáva výrobca. Na obranu treba povedať, že je to stále veľmi slušných 9,1 litra na 100 km. Nasleduje Land Rover Discovery Sport, ktorý zavádza o 58,1 %, a bronz patrí Audi A4, ohýbajúcemu realitu o 46,4 %. A takto môžeme pokračovať ďalej až po desiaty Hyundai Tucson, pri ktorom sa majitelia zhodli, že si na 100 km pýta o 40,3 % viac paliva. Verzia 2,0 CRDi je však „smädnejšia“ až o 77 %.

Tretím najväčším „zavádzačom“ je Audi A4. To sa... Foto: Audi
Audi A4 - 2016 Tretím najväčším „zavádzačom“ je Audi A4. To sa vzdialilo realite priemerne o 46,4 %. Opäť platí, že je úsporné, len v laboratóriu to s jeho hospodárnosťou trochu prehnali.

Situácia by sa mala zlepšiť už od septembra tohto roku, keď vstúpi do platnosti nová oficiálna metodika merania spotreby WLTP (The Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Niežeby odvtedy začali vaše autá „žrať“ menej benzínu či nafty, len dôjde k väčšiemu zladeniu fikcie a skutočnosti. Nový test bude totiž počítať aj s meraním bližším užívateľskému štýlu zákazníkov. Buďte však pripravení, že kopírovať realitu opäť celkom nebude.

Desať áut s najväčšou odchýlkou spotreby

Model Priemerná odchýlka Príklad
1. BMW X5 49 % xDrive40e – 3,4 vs, 9,1 l/100 km (+ 167,6 %)
2. Land Rover Discovery Sport 48,1 % 2,0 TD – 4,9 vs. 7.0 l/100 km
3. Audi A4 46,4 % 2,0 TDI – 3,8 vs. 5,3 l/100 km
4. Volvo XC90 46,0 % T8 TwinPower – 2,8 vs. 7,4 (+ 164,3 %)
5. Fiat 500X 43,7 % 1,6 MultiJet – 4,1 vs. 5,9 l/100 km
6. Mini Cooper 42,9 % One D – 3,5 vs. 5,0 l/100 km
7. Peugeot 308 42,5 % 1,6 HDi (+ 22,0 %)
8. Range Rover Evoque 42,0 % Si4 (+ 51,5 %)
9. Ford Fiesta 40,8 % 1,0 EcoBoost (+ 49,3 %)
10. Hyundai Tucson 40,3 % 2,0 CRDi (+ 77 %)

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #spotreba áut #John Honest
Články podľa značiek