Už v marci švédsky magazín Teknikens Värld zverejnil výsledky merania upravených motorov 1,6 TDI a 2,0 TDI generácie EA 189, do ktorých Volkswagen nainštaloval softvér kamuflujúci skutočné množstvo vypúšťaných emisií. Zo siedmich vozidiel značiek Audi, VW a Škoda, ktoré získal priamo od švédskych majiteľov, mala väčšina po úprave schválenej nemeckými úradmi síce nižšie emisie, ale tiež nižší výkon alebo nižší krútiaci moment. Objavili sa tiež informácie, že prehranie softvéru pri motoroch 2,0 TDI a pri motoroch 1,6 TDI aj hardvérové zásahy v saní, môžu mať za následok kratšiu životnosť agregátov.
Pritom koncern Volkswagen tvrdí, že úprava nemá žiadny vplyv na parametre motora ani jeho hlučnosť či trvácnosť. Jednoducho, že zákazníci budú mať po zmenách rovnaké auto, len s nižšími emisiami. Toho názoru však nie je množstvo majiteľov dotknutých áut. A mnohí sa povinnej oprave dokonca radšej vyhýbajú. Na sociálnych sieťach sa objavili skupiny, kde vodiči tvrdia, že ich „prehrané“ motory zhoršili prevádzkové vlastnosti auta. Potvrdzuje to aj najnovší test britského magazínu Autocar, ktorý zmeral emisie, výkon a spotrebu Volkswagenu Touran s motorom 1,6 TDI pred a po úprave.
Tento rozdiel nepokryje ani prípadná tolerancia meracích zariadení, ktorá predstavuje len 0,5 %. Pochopiteľne, nemecká automobilka už na výsledky Autocaru stihla zareagovať. Tvrdí, že britský magazín jej neposkytol všetky požadované dáta z merania a že test neprebehol podľa oficiálnej metodiky. Kritizuje aj to, že Briti uskutočnili len jedno meranie. Naproti tomu sa Autocar bráni, že test bol plne v súlade so štandardmi britských autorít a že ho môže kedykoľvek zopakovať. Obe merania sa uskutočnili v rovnakých podmienkach, pričom experti najprv motor zahriali na 23 stupňov Celzia a nechali zapnutú len klimatizáciu.
Podľa Volkswagenu sú sťažnosti na upravené vozidlá len výnimočné. Zo 600 000 áut, ktoré už navštívili servis, sa vraj sťažovalo len jedno percento ich majiteľov. Naproti tomu právnická firma Harcus Sinclair uviedla, že zo 7 504 opýtaných vlastníkov áut postihnutých aférou Dieselgate z nich až 3 925 krátko po modifikácii zaregistrovalo nejaký problém. Jeden z nich Richard Frame, majiteľ Golfu 1,6 TDI, tvrdí, že mu po zásahoch odišiel najprv EGR ventil a následne jeden vstrekovač paliva. Aj preto sa na koncern VW chystajú ďalšie žaloby. Tie môžu situáciu najväčšieho producenta áut stáť ďalšie milióny eur.