Americká nadácia pre bezpečnosť dopravy AAA (American Automobile Association) uskutočnila výskum, v ktorom 120 vodičov vo veku 21 až 36 rokov jazdilo na 30 vozidlách modelového roku 2017. Ich úlohou bolo počas jazdy ovládať rôznym spôsobom jednotlivé nastavenia vozidla.
Ako najproblematickejšie sa ukázalo zadávanie navigácie, ktoré vodičom zabralo najviac času. Zároveň to znamená, že počas tejto činnosti sa plne nevenovali riadeniu a niekoľko desiatok sekúnd vystavili seba aj posádku zvýšenému nebezpečenstvu. Druhou činnosťou, ktorá najviac odpútava pozornosť, je písanie textových správ a telefonovanie. Ako najmenej rozptyľujúce sa ukázalo ovládanie autorádia a nastavenie klimatizácie a kúrenia.
Úlohou výskumu bolo zároveň poukázať na zložitosť ovládania cez dotykový displej. Práve tento spôsob najviac odpútava pozornosť vodičov, no mnoho výrobcov ho ponúka ako technickú novinku, ktorou chce prilákať zákazníkov. Podobne je to v prípade hlasového ovládania. Vodič síce sleduje vozovku a má obe ruky na volante, ale mentálne sa sústredí na pokyny informačnému systému a tým odpútava svoju pozornosť od riadenia.
Najmenej rozptyľujúce je podľa asociácie AAA ovládanie tlačidlami umiestnenými na stredovej konzole. Ide o tradičné riešenie, no práve vďaka nemu venuje vodič zmene nastavení najmenej času a len na okamih nesleduje dianie na ceste. Americká spoločnosť sa týmto výskumom snaží apelovať na výrobcov, aby pri dizajne interiéru a ovládacích prvkov dbali predovšetkým na bezpečnosť a nie na moderný dojem, ktorý dotykové displeje navodzujú.