Nové séria crashtestov priniesla výsledky až ôsmich nových modelov áut. Je to zatiaľ najrozsiahlejšie kolo v tomto roku. A pritom sa nasadené novinky vyhli dvojitý testom. Všetky obsahujú v štandarde buď autonómne brzdy či monitoring jazdných prúdov a tak išli proti stene len v jednej verzii. Zastúpenie bolo pomerne jednotvárne – z ôsmych modelov predstavovalo až sedem SUV a crossovery – od súrodencov Citroën C3 Aircross a Opelu Crossland X cez Seat Arona, Mitsubishi Eclipse Cross až po Škodu Karoq, VW T-Roc či väčšie Volvo XC60. Tak velí doba.
Výnimkou je nový VW Polo, ako jediný zástupca klasického segmentu. Euro NCAP má pritom pre nás dobré správy. Všetci účastníci dosiahli na plné skóre a odnášajú si po päť hviezdičiek. Najväčšou hviezdou je ale Volvo XC60. Dosiahlo najvyrovnanejšie výsledky. Dospelých chráni na úrovni 98 %, deti na úrovni 87%, ochrana chodcov bola hodnotená 76 percentami a asistenčné systémy dokonca 95 percentami. To znemená, že až na kategóriu chodcov prekonalo Volvo všetkých konkurentov v tomto kole. Skvelými výsledkami sa ale blyslo aj Mitsubishi Eclipse Cross a malý Seat Arona.
Škoda Karoq, ktorá je jednou z najsledovanejších noviniek na našom trhu nemala tiež žiadne problémy. Karoq dostal za dospelých 93, za deti 79, za chodcov 73 a za asistenčné systémy 58 %. No taký Volkswagen Polo, je na tom predsa len o čosi lepšie. Dlho očakávaná novinka z Wolfsburgu prekonáva Karoq vo všetkých kategóriách. A aj viacero crossoverov. To znamená, že z hľadiska bezpečnosti nemusí platiť pravidlo, že vyššiu bezpečnosť vám zaručí trieda SUV než klasické hatchbacky. Samozrejme, pri čelnom náraze dvoch áut je vo výhode vozidlo s vyššou hmotnosťou.