
Internetový autobazár AutoScout24 patrí k najväčším svojho druhu v Európe. A keďže nepôsobí len v domovskom Nemecku a jeho služby využívajú aj motoristi z iných kľúčových krajín únie, majú jeho dáta pomerne veľkú výpovednú hodnotu. Každoročne zhromaždí údaje o predajoch ojazdených áut. Len v Nemecku je ich ročne 7,4 milióna, čo je viac ako dvojnásobok registrácií nových vozidiel. A nenecháva si ich pre seba. Aj tento rok vydal tradičný „report“, vďaka ktorému sa dozvedáme, o ktoré „jazdenky“ bol vlani najväčší záujem.

Zabudnite na rebríček najpredávanejších nových áut. Tomuto vládnu nemecké prémiové značky a nemecké modely. Ľudia s nižšími príjmami si pravdepodobne plnia svoj sen a ak si nemôžu dovoliť prémiový model ako nový, poobzerajú sa po nejakom staršom z druhej ruky. Stále im vie ponúknuť dobré služby aj potrebný imidž. A to za podstatne menej peňazí, než aké musel investovať pôvodný majiteľ. Nie je tajomstvom, že práve luxusné autá strácajú s vekom najviac na hodnote. Jediným, kto im v prvej päťke dokáže konkurovať, je Ford.

Nie inak to bolo vlani. Najväčší záujem bol jednoznačne o BMW, ktoré si privlastnilo až 14,2 percenta všetkých registrovaných predajov. A hneď za ním nasleduje Mercedes-Benz s 13-percentným podielom. Chýbať nemôže ani tretí člen veľkej nemeckej prémiovej trojky. Audi nasleduje v tesnom závese s 12,8-percentným podielom. No koncern Volkswagen dobieha konkurentov tým, že na štvrtej priečke nájdeme materskú značku VW s podielom 12,5 %. Jedinou značkou, ktorá má na Nemcov, je Ford, ale s obrovským odstupom. Privlastnil si „len“ 4,5 % predajov.

Zaujímavé však je, že na prvej priečke BMW v štatistikách AutoScoutu sa samotné Nemecko nepodieľa až tak výrazne. Ak by sme vzali do úvahy len tento trh, je až štvrté. Prvý je Volkswagen a za ním Mercedes-Benz a Audi. Má však „zlato“ v Rakúsku, Španielsku, vo Francúzsku či v Belgicku. Podobne je to so štatistikami konkrétnych modelov. Tým úplne najhľadanejším v Európe je už desiaty rok po sebe BMW radu 3. Záujem oň malo až 4,9 % kupujúcich. Na druhú priečku sa prepracoval „mainstreamový“ Volkswagen Golf (4,7 %).
Zvyšok však opäť patrí prémiovým modelom Audi A4 (2,9 %), BMW radu 5 (2,8 %) a Mercedesu-Benz triedy C (2,8 %.) Stuttgart sa pritom s Mníchovom delí o štvrté a piate miesto. BMW 3 si však tentoraz privlastnilo zlato v domovskom Nemecku aj vo Francúzsku a v Rakúsku. Taliansku a Holandsku zas vládne VW Golf. Na nižšie ceny sa však netešte. BMW 3 si suverénne drží svoju hodnotu, keď sa obchoduje priemerne za 17 444 eur a také Audi A4 stúplo medziročne na cene o 4 %, Mercedes-Benz triedy C spolu s Golfom o 5 % a BMW 5 až o 8 %.
Najpredávanejšie značky ojazdených áut EÚ (2017)
Poradie | Značka | Podiel na predajoch |
---|---|---|
1. | BMW | 14,2 % |
2. | Mercedes-Benz | 13,0 % |
3. | Audi | 12,8 % |
4. | Volkswagen | 12,5 % |
5. | Ford | 4,5 % |
Najpredávanejšie modely jazdených áut EÚ (2017)
Poradie | Značka | Podiel na predajoch | Priemerná cena |
---|---|---|---|
1. | BMW 3 | 4,9 % | 17 444 € |
2. | VW Golf | 4,7 % | 15 662 € |
3. | Audi A4 | 2,9 % | 20 124 € |
4. – 5. | BMW 5 | 2,8 % | 25 708 € |
4. – 5. | Mercedes-Benz C | 2,8 % | 23 665 € |