Edmunds: Ktoré značky majú najvernejších zákazníkov? Japonské!

20.03.2018 12:00

Vernosť k značke je pre automobilky obrovskou výhodou. Udržať lojalitu zákazníkov je však dnes ťažšie ako kedykoľvek predtým. Napriek tomu sú výrobcovia, ktorí to vedia. Na čele je Toyota, Honda a Subaru. Na dne Dodge, Chrysler a Smart.

Do prieskumu vernosti bolo zahrnutých 13,9...
Do prieskumu vernosti bolo zahrnutých 13,9 milióna vozidiel predaných od roku 2007 do roku 2017. Autor: Toyota

Americká agentúra Edmunds vydala zaujímavú správu Trade-In Loyalty Report. Mapuje lojalitu zákazníkov k automobilovým značkám. A je pomerne hodnoverná, keďže výsledné dáta vychádzajú z prieskumu, do ktorého bolo zahrnutých 13,9 milióna vozidiel predaných v priebehu desiatich rokov, presne od roku 2007 do roku 2017. Edmunds konštatuje, že udržať si zákazníka je pre automobilových výrobcov čoraz ťažšie. Kým v minulosti stačila kvalita, dnes vstupujú do hry nové faktory.

Najvernejších zákazníkov má Toyota. Ostáva pri...
Najvernejších zákazníkov má Toyota. Ostáva pri nej až 63 % majiteľov. A to vďaka širokej ponuke SUV, nekonfliktnému dizajnu a dlhoročnej povesti vysokej kvality značky. Autor: Toyota

Tým najdôležitejším je zmena zákazníckeho vkusu. Trh sa mení ako nikdy predtým. Svet doslova zachvátil ošiaľ SUV. Veď vlani bolo každé nové tretie predané auto práve z tohto segmentu. Kto nemal dostatočnú ponuku SUV a crossoverov, nemohol v posledných rokoch počítať s vernosťou klientov. Tí sa jednoducho odpútali od tradičných hatchbackov, sedanov či MPV a zamierili k výrobcovi, ktorý im vedel ponúknuť úžitkovo-športový model. Trend je pritom dlhodobý. Veď až 75 % zákazníkov, ktorí už mali jedno SUV, si kúpilo ďalšie.

Subaru je pomerne nenápadná značka. No klienti...
Subaru je pomerne nenápadná značka. No klienti sú jej verní až na 61 %. To je druhý najlepší výsledok. Autor: Subaru

Ako to teda dopadlo? Výsledok je práve mixom ponuky SUV, príťažlivého dizajnu a kvality. Víťazne z neho vyšla japonská Toyota. Pri tejto značke ostáva až 63 % bývalých zákazníkov. Pri kúpe nového auta sa jednoducho rozhodnú opäť pre Toyotu. Nasleduje Subaru so 61-percentnou vernosťou a tretia Honda, ktorá má len o jedno percento menej verných klientov. Všetky spája práve kvalita a dlhoročná ponuka SUV. Nasleduje RAM, Chevrolet, Hyundai a Kia. Skokanom prieskumu sa stala Mazda, ktorá si polepšila až o 21 % na výsledných 43, najmä vďaka úspešnému modelu CX-5.

Prémiovému segmentu trhu kraľuje Lexus s...
Prémiovému segmentu trhu kraľuje Lexus s vernosťou 51 % Autor: Lexus

V prémiovom „rybníku“ je kráľom vernosti Lexus (51 %), opäť značka Toyoty, a za ním Audi (47 %), Land Rover (40 %) a Mercedes-Benz (39 %). Ten padol za posledných desať rokov o 10 %, kým väčšina jeho konkurentov si v lojalite polepšila. Najviac klientov však v USA stratil Cadillac. Vernosť jeho bývalých zákazníkov padla v priebehu dekády až o 12 %. Z čoho tešiť sa nemá ani Jaguar. So svojím prvým SUV jednoducho meškal až príliš dlho. Modely F-Pace, E-Pace a nový elektromobil I-Pace mu však iste pomôžu.

Vernosť zákazníkov k značkám

Značka Vernosť (2017) Vernosť (2007) Rozdiel
1. Toyota 63 % 58 % + 5 %
2. Subaru 61 % 45 % + 16 %
3. Honda 60 % 55 % + 5 %
4. RAM 54 % –
5. Chevrolet 54% 50 % + 4 %
6. Hyundai 52 % 53 % – 1 %
7. Kia 51 % 42 % + 9 %
8. Lexus 51 % 49 % + 2 %
9. Nissan 48% 44% + 4 %
10. Ford 48% 44% + 4 %
11. Audi 47% 34% + 13 %
12. Mazda 44% 23% + 21 %
13. Jeep 41% 30% + 11 %
14. Land Rover 40% 29% + 11 %
15. Mercedes-Benz 39% 49% – 10 %
16. Porsche 38% 41% – 3 %
17. Volkswagen 37% 34% + 3 %
18. BMW 36% 26% + 10 %
19. GMC 35% 37% – 2 %
20. Cadillac 31% 43% – 12 %
21. Acura 31% 32% – 1 %
22. Buick 29% 35% – 6 %
23. Lincoln 28% 27% + 1 %
24. Volvo 26% 33% –7 %
25. Mini 24% 9% + 15 %
26. Jaguar 24% 30% – 7 %
27. Fiat 22
28. Infiniti 22% 18% + 4 %
29. Mitsubishi 21% 24% – 3 %
30. Dodge 19% 37% – 18 %
31. Smart 19% 0%
32. Chrysler 16% 29% – 13 %

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vernosť #Edmunds
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
13. 8. 2018zlacnenie1.259 €zlacnenie1.413 €
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk