Situácia vznikne, len ak sú na zadných sedadlách traja cestujúci. Vplyvom odstredivých síl vozidla sa totiž dostane zámok bezpečnostného pásu cestujúceho v strede nad poistku zámku ľavého pasažiera. Pri následnom vratnom pohybe môže potom zámok stlačiť poistku ľavého cestujúceho a uvoľniť jeho bezpečnostný pás. Koncern Volkswagen problém nepopiera a odporúča, aby majitelia dotknutých vozidiel zatiaľ vzadu neprepravovali troch cestujúcich. A to až do vyriešenia problému, na ktorom sa pracuje.
Pikantné je, že za novou kauzou, ktorá sa týka 219 000 exemplárov Pola a 191 000 Seatov Ibiza a Arona, stojí opäť japonská spoločnosť Takata. Áno tá, ktorá má na svedomí megaškandál s nebezpečnými airbagmi – najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilového priemyslu.Pozor! Polo, Ibiza a Arona majú vážny problém s bezpečnostnými pásmi
Fínsky magazín Tekniikan Maailma odhalil problém s bezpečnostnými pásmi niektorých modelov koncernu VW. Pravdepodobne to povedie k zvolávacej akcii. Za škandálom stojí opäť Takata.
© Autorské práva vyhradené