Foto: Tekniikan Maailma
Problém sa týka nových modelov postavených na platforme MQB A0, teda nového Volkswagenu Polo, Seatu Ibiza a crossoveru Seat Arona. Ide o nevhodnú vzájomnú polohu zámkov bezpečnostných pásov stredného a ľavého cestujúceho na zadných sedadlách. Upozornil na to fínsky magazín Tekniikan Maailma (Svet techniky). Kuriózne je, že samotné zámky sú úplne v poriadku. Pri prudkom brzdení alebo vyhýbacom manévri však môže i tak dôjsť k odisteniu zámku ľavého zadného cestujúceho.
Situácia vznikne, len ak sú na zadných sedadlách traja cestujúci. Vplyvom odstredivých síl vozidla sa totiž dostane zámok bezpečnostného pásu cestujúceho v strede nad poistku zámku ľavého pasažiera. Pri následnom vratnom pohybe môže potom zámok stlačiť poistku ľavého cestujúceho a uvoľniť jeho bezpečnostný pás. Koncern Volkswagen problém nepopiera a odporúča, aby majitelia dotknutých vozidiel zatiaľ vzadu neprepravovali troch cestujúcich. A to až do vyriešenia problému, na ktorom sa pracuje.
Pikantné je, že za novou kauzou, ktorá sa týka 219 000 exemplárov Pola a 191 000 Seatov Ibiza a Arona, stojí opäť japonská spoločnosť Takata. Áno tá, ktorá má na svedomí megaškandál s nebezpečnými airbagmi – najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilového priemyslu.