Jednoducho, hrdza oslabuje pevnosť skeletu, čím klesajú absorpčné schopnosti karosérie pri náraze. Ako inak, horšie z testu vyšla práve Mazda. Korózia ju pripravila o jednu hviezdičku. A teraz tu máme ďalšiu kauzu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA oznámil, že pri Mazde 6 môže dôjsť vplyvom postupujúcej korózie dokonca k zlyhaniu riadenia, čo môže viesť k fatálnym následkom. Tento problém nahlásilo takmer tridsať amerických zákazníkov, zväčša zo štátov Michigan, Ohio a New York, kde panujú tvrdšie klimatické podmienky a kde sa v zime na cestách často používa posypová soľ. Týka sa to najmä áut vyrobených v rokoch 2009 a 2010.
Agentúra zvažuje, že automobilke nariadi zvolávaciu akciu. Celkovo môže byť dotknutých až 84 513 vozidiel japonskej značky. Hovorca Mazdy uviedol, že automobilka o probléme vie a s NHTSA spolupracuje. Či však dôjde k servisným zásahom, zatiaľ nie je isté. Sťažnosti majiteľov opisujú napríklad odpadnutie kolesa počas jazdy alebo úplné prehrdzavenie a prasknutie predného pomocného rámu, ktorý drží riadenie, jeho hrebeň či zavesenie kolies. Pri vysokých rýchlostiach by mohlo dôjsť naozaj k fatálnym nehodám. NHTSA však našťastie v tejto súvislosti neregistruje žiadne zranenia.
Pre Mazdu nejde o prvý problém tohto druhu. V roku 2016 musela v USA zvolať 190 000 modelov CX-7 a neskôr po celom svete až 2,2 milióna exemplárov z dôvodu korózie podvozku.