TÜV 2018: Na tieto autá si dávajte v bazároch pozor. Nie sú spoľahlivé

Štatistiky nemeckej inšpekčnej spoločnosti TÜV, pod ktorú patria aj pracoviská technickej kontroly automobilov, pravidelne poskytujú spotrebiteľom údaje o kvalite a spoľahlivosti. Z poslednej správy vyplýva aj to, ktorým modelom ojazdených áut je lepšie sa pri kúpe vyhnúť.

19.06.2018 06:00
TUV Report - 2017 Foto:
Cieľom technických kontrol motorových vozidiel je predovšetkým odhaliť chyby, ktoré znižujú bezpečnosť účastníkov cestnej premávky.
debata (25)
Cieľom technických kontrol motorových vozidiel je predovšetkým odhaliť chyby, ktoré znižujú bezpečnosť účastníkov cestnej premávky. V Nemecku prejde ročne kontrolou niekoľko miliónov vozidiel, a preto priemerné výsledky možno považovať za reálny stav. Samozrejme, do štatistík sa nezaraďujú rôzne komfortné prvky výbav, ktoré priamo neovplyvňujú správanie auta.

Na chvoste tabuliek sa umiestňujú modely, u ktorých sú zistené vážne nedostatky zabraňujúce úspešnému absolvovaniu kontroly. TÜV zostavuje rebríčky podľa veku vozidiel a pri jednotlivých modeloch uvádza priemerný počet najazdených kilometrov. Ako hodnotiaci koeficient používa tzv. kvótu, ktorá vyjadruje percento vozidiel daného modelu, ktoré neprejdú kontrolou pre vážnu chybu. Čím je teda percento vyššie, tým je pravdepodobnejšie, že sa auto pokazí.

V kategórii desať a jedenásťročných vozidiel sa ako najproblémovejšie ukázali modely značky Ford, a to konkrétne Galaxy a Ka. Kvóta 36,9 znamená, že každé tretie vozidlo si v tejto vekovej kategórii vyžaduje návštevu servisu, aby vôbec prešlo technickou kontrolou. Za nimi nasleduje dvojica Renaultov Mégane a Laguna a Volkswagen Sharan, pričom všetci prekračujú kvótu 36.

Medzi osem a deväťročnými autami s najhoršími výsledkami opäť nájdeme Renault Mégane a VW Sharan, no najhoršími sú tentoraz modely Chevroletu, a to Matiz a Aveo. Prvý menovaný s kvótou 35,8 má pritom v priemere najazdených len 79 000 kilometrov. V kategórii šesť a sedemročných vozidiel už badať posun k lepšiemu z hľadiska výskytu chýb. Najhorším je Chevrolet Aveo, no tentoraz s kvótou 29,3. Predposledný skončil Citroën C4 a tretia od konca Dacia Logan.

Medzi najhoršími modelmi z hľadiska spoľahlivosti štvorročných a päťročných áut opäť nájdeme zástupcov Renaultu, Dacie a Chevroletu, no nechýba medzi nimi ani VW Sharan a na poslednom mieste ostal spolu s Daciou Logan aj Peugeot 206. Oba dosiahli kvótu 20,6. Medzi dvoj a trojročnými vozidlami dosiahli najhorší výsledok Kia Sportage, Fiat Punto a Dacia Logan.

Najmenej spoľahlivé autá podľa TÜV Report 2018 (vek 2–3 roky)

Model Priemer najazdených km Kvóta
Kia Sportage 42 000 12,6
Fiat Punto 33 000 12,3
Dacia Logan 50 000 12,2
Fiat 500 27 000 11,2
Ford Ka 33 000 10,1
Dacia Sandero 37 000 9,6
Dacia Duster 49 000 8,9
Hyundai i20 33 000 8,7
Ford Galaxy 64 000 8,4
Ford Mondeo 74 000 8,3
Fiat Panda 33 000 8,3
Renault Kangoo 47 000 8,2
Chevrolet Spark 29 000 7,9
Ford S-Max 74 000 7,8
Volkswagen CC 63 000 7,7
BMW 5 72 000 7,7
Suzuki Jimny 28 000 7,6
Volkswagen Sharan 67 000 7,5
Volkswagen Scirocco 40 000 7,4
Citroën Berlingo 50 000 7,2
Kia Ceed 42 000 7,1
Volkswagen Caddy 56 000 6,9
BMW X5/X6 66 000 6,9
Suzuki Grand Vitara 42 000 6,8
Seat Alhambra 59 000 6,8

Najmenej spoľahlivé autá podľa TÜV Report 2018 (vek 4–5 rokov)

Model Priemer najazdených km Kvóta
Peugeot 206 52 000 20,6
Dacia Logan 80 000 20,6
Volkswagen Sharan 97 000 18,5
Renault Kangoo 74 000 17,8
Seat Alhambra 95 000 17,4
Dacia Duster 71 000 16,8
Chevrolet Spark 49 000 16,8
Fiat 500 45 000 16,4
Dacia Sandero 57 000 16,4
Fiat Punto 62 000 16,2
Renault Twingo 49 000 15,6
Ford Ka 48 000 15,6
Ford Mondeo 102 000 15,4
Ford Galaxy 97 000 15,3
Volkswagen CC 88 000 14,8
Kia Sportage 70 000 14,7
Volkswagen Passat 112 000 14,6
Peugeot 207 55 000 14,5
Citroën Berlingo 75 000 14,5
Volkswagen Tiguan 70 000 13,9
Renault Mégane 74 000 13,4
Hyundai i20 52 000 13,4
Ford S-Max 100 000 13,4
Citroën C4 Picasso 79 000 13,4
Renault Clio 53 000 13,3

Najmenej spoľahlivé autá podľa TÜV Report 2018 (vek 6–7 rokov)

Model Priemer najazdených km Kvóta
Chevrolet Aveo 74 000 29,3
Citroën C4 86 000 28,2
Dacia Logan 99 000 27,9
Renault Kangoo 90 000 27,7
Fiat Panda 67 000 27
Dacia Sandero 77 000 25,6
Renault Twingo 66 000 25,5
Peugeot 206 67 000 25
Kia Rio 77 000 24,2
Fiat Punto 79 000 24
Volkswagen Fox 68 000 23,5
Renault Clio 78 000 23,3
Kia Picanto 67 000 22,7
Citroën C3 70 000 21,7
Ford Galaxy 124 000 20,9
Citroën C3 Picasso 82 000 20,9
Peugeot 207 76 000 20,8
Volkswagen Passat CC 115 000 20,4
Kia Sportage 87 000 20,3
Fiat 500 66 000 20,2
Volkswagen Tiguan 95 000 19,7
Hyundai i20 71 000 19,7
Dacia Duster 77 000 19,7

Najmenej spoľahlivé autá podľa TÜV Report 2018 (vek 8–9 rokov)

Model Priemer najazdených km Kvóta
Chevrolet Matiz 79 000 35,8
Chevrolet Aveo 88 000 32,5
Dacia Logan 125 000 32
Renault Kangoo 118 000 31,8
Renault Mégane 124 000 31,4
Citroën C4 111 000 30,9
Peugeot 206 98 000 30
Dacia Sandero 84 000 29,8
Kia Rio 102 000 29,7
Volkswagen Sharan 151 000 29,4
Citroën Berlingo 121 000 28,2
Mazda 5 122 000 28
Renault Twingo 85 000 27,9
Fiat Panda 81 000 27,7
Volkswagen Fox 89 000 27,6
Peugeot 207 92 000 27,6
Renault Scénic 116 000 27,2
Seat Ibiza/Cordoba 107 000 26,9
Kia Picanto 86 000 26,9
Hyundai Tucson 107 000 26,9

Najmenej spoľahlivé autá podľa TÜV Report 2018 (vek 10–11 rokov)

Model Priemer najazdených km Kvóta
Ford Galaxy 170 000 36,9
Ford Ka 86 000 36,9
Renault Mégane 134 000 36,2
Renault Laguna 147 000 36,1
Volkswagen Sharan 179 000 36
Dacia Logan 117 000 35,8
Renault Scénic 127 000 34,1
Renault Kangoo 130 000 34
Citroën C4 120 000 33,5
Chevrolet Matiz 82 000 33,1
Kia Rio 110 000 32,6
Hyundai Tucson 123 000 32,6
Volkswagen Fox 103 000 32,4
Peugeot 206 106 000 32,3
Fiat Panda 97 000 32,3
Citroën Berlingo 140 000 32,3
Fiat Punto 114 000 31,8
Renault Twingo 102 000 31,6

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 25 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #spoľahlivosť #TÜV #TÜV Report #ojazdené autá
Články podľa značiek