Test uskutočnil na Volkswagene Golf, ktorý postupne obúval piatimi plášťami rozličnej šírky. Vždy išlo o pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 – od úzkeho obutia s profilom 195/65 R15 až po rozmer 225/40 R18. Zistil, že úzke pneumatiky majú jednoznačnú výhodu na snehu, najmä pri rozbehu. Lepšie sú dokonca aj v zákrutách a pri akvaplaningu. Dôvod? Užšia styčná plocha vytvára na každom štvorcovom centimetri väčší tlak, a tak sa užšie pneumatiky lepšie „zahryznú“ do poddajného povrchu. Rozdiely boli značné. Kým pri profile 225 stratí pneumatika kontakt s vozovkou na vrstve vody pri rýchlosti 70 km/h, užší plášť s profilom 195 zvládne až 80 km/h.
Výhodou je aj cena užšej pneumatiky. Rozdiel medzi najužšími a najširšími plášťami v teste bol až 85 eur. ADAC tiež pripomína, že na užšie plášte možno ľahšie nasadiť reťaze, kým na tie široké to často nie je možné. Ale sú tu aj nevýhody. Na suchej vozovke a na mokrej vozovke bez súvislej vrstvy vody má auto s užšími plášťami horšiu akceleráciu, horšie drží v zákrutách a horšie brzdí. Širšia pneumatika poráža tú užšiu aj pri brzdení na snehu. Takže každá výhoda je vyvážená nejakou nevýhodou a naopak. Pri výbere tak musíte zvážiť, čo od zimnej pneumatiky vlastne očakávate.
Ak bývate v oblasti, kde jazdíte často na snehu, je lepšie voliť o čosi užší profil, ale tiež dávať pozor na to, že pri brzdení máte nevýhodu na snehu aj na suchu. Ak strávite celú zimu prevažne na mokrých a suchých cestách a so snehom sa stretnete len občas, potom je vhodnejšie voliť širší profil. Ale pozor najmä na súvislú vrstvu vody. Ideálne riešenie jednoducho neexistuje. Napokon, základom bezpečnosti je opatrnosť a predvídavosť za volantom. Potom môžete jazdiť v zime bezpečnejšie aj na letných pneumatikách ako cestní piráti s tým najdrahším a najlepším zimným obutím.