Od prvého júla budúceho roka ho nebudú môcť využívať majitelia naftových áut s emisnou normou staršou ako Euro 5. A od septembra dokonca ani oni. Prístupná bude len pre diesely s emisnou normou Euro 6 a mladšou. To znamená, že od jesene sa dotkne zákaz aj relatívne nových áut, ktoré nemajú viac ako štyri alebo päť rokov. Podobne to bude aj na ulici Kurt-Schumacher-Straße v Gelsenkirchene. Problém to však môže predstavovať nielen pre samotných majiteľov áut s naftovými motormi ale aj pre tamojšiu ekonomiku, keďže Porúrie je vysoko priemyselná oblasť.
Rozhodnutie súdu, ktoré dalo za pravdu žalujúcej organizácii DUH je o to prekvapivejšie, že v Essene nie je ovzdušie znečistené tak ako v iných nemeckých metropolách. Posledné merania oxidov dusíku, ktoré sú najobávanejšou zložkou výfukových exhalátov naftových áut, ukázali v blízkosti diaľnice A40 prekročenie normy len o 10 mg na kubický meter v porovnaní s povoleným limitom 40 mg. Sú pritom mestá, ktoré limit prekračujú aj dvojnásobne. Organizácia DUH má pritom pripravených ďalších 50 žalôb. Ak bude úspešná, počet zakázaných úsekov môže rýchlo rásť.
A rastie aj bez žalôb. Tak napríklad od júna sa nedostanú motoristi s naftovými autami s emisnou normou staršou ako Euro 5, do centra Berlína, od apríla do Bonu (staršie ako Euro 4). Podobne to bude budúci rok vo Frankfurte nad Mohanom, Kolíne nad Rýnom či v Stuttgarte. Ak sa teda chystáte do týchto miest so svojim naftovým autom, dobre si zistite, akú emisnú normu plní. Bez rizika sú v Nemecku už len diesely s emisnou normou Euro 6.