Podľa nej stojí práve táto kategória vozidiel za každoročným nárastom počtu fatálnych nehôd s účasťou chodcov. A to vo svojom výskume zohľadnila aj ďalšie faktory, ktoré vplývajú na všeobecný nárast usmrtených na cestách a netýkajú sa len SUV. Napríklad telefonovanie za volantom, ale aj telefonovanie chodcov. Lenže na mobilné telefóny nemožno zviesť celú zodpovednosť. V USA rastie počet usmrtených chodcov už od roku 2009. Vtedy to bolo 4 109 ľudí, historické minimum.
V roku 2017 sa počet týchto obetí vyšplhal na 5 977, čo je nárast o alarmujúcich 46 percent, a vlani až na 6 227 usmrtených. Predaj vozidiel SUV pritom stúpol za posledných desať rokov na dvojnásobok. Preto GHSA analyzovalo, koľko týchto prípadov pripadá na triedu športovo-úžitkových áut a koľko na ostatné segmenty. Výsledok je veľavravný. Počet chodcov usmrtených SUV vzrástol o 50 %, kým tých, ktorí boli usmrtení osobnými autami o 30 %. Celkovo končí smrťou až 29 % kolízií s chodcom, čo je viac ako kedykoľvek predtým.
GHSA je presvedčená, že SUV predstavujú pre chodcov veľké riziko kvôli vyššej stavbe karosérie s nebezpečne vysoko umiestnenými hranami, ktoré spôsobujú fatálne zranenia hlavy a hrudníka. To ale asi nezmení nič na tom, že SUV sa predávajú a budú predávať stále viac. Pomôcť by mohli asistenčné systémy, najmä autonómne brzdy s detekciou chodcov. Ako ale ukázal nedávny test IIHS, nie všetky pracujú vo vozidlách tejto triedy tak, ako by mali.