Túžite po kúpe módneho SUV, ale váš rozpočet vám na nové nestačí? Riešením je kúpa z druhej ruky. No rozhodne nie desiatich modelov z nášho zoznamu. Tieto patria podľa štatistík nemeckej siete technických kontrol TÜV k tým najmenej spoľahlivým. Dodatočné opravy s servis vás môžu vyjsť poriadne draho.
Vlani skontrolovala namecká siet
technických kontrol TÜV 8,8 milióna áut. medzi nimi aj veľké množstvo
populárnych SUV. Autor: TUV
Každoročne prejdú nemeckou sieťou technickej kontroly TÜV milióny áut.
Z nich vzniká aj známy rebríček spoľahlivosti TÜV Report. Zoradený je na
základe podielu áut daného modelu, ktoré technickou kontrolou neprešli
z dôvodu vážnejších nedostatkov. A i keď má táto štatistika svojich
odporcov, pretože nezachytáva poruchy, ktoré nie sú na zozname sledovaných
položiek, nezohľadňuje počet najazdených kilometrov či nerozdeľuje autá
na firemné a súkromné, jej výsledky sú už roky rešpektovaným kritériom
pri výbere jazdených áut.
BMW X6 či Mercedes-Benz triedy M
doplácajú na svoju technologickú zložitosť. Daň za pokrok vám môže
urobiť poriadny prievan v peňaženke. Autor: Václav
Lipavský
V aktuálnej štatistike figurovalo 8,8 milióna vozidiel rôznych modelov.
A iste nie je náhoda, že viaceré sa dokázali dostať na čelo rebríčka,
prípadne nad priemer danej vekovej kategórie, kým iné sú pod priemerom
alebo na úplnom chvoste tabuliek. Tentoraz sme sa pozreli na populárne modely
triedy SUV a vybrali desať tých, ktoré robia svojim výrobcom najväčšiu
hanbu. A nejde len o najnovší rebríček. Horšie priečky im totiž patria
už niekoľko rokov. Čo to znamená? Pri kúpe sa im radšej vyhnite.
Ani jednoduché auto, akým je
napríklad Dacia Duster, nemusí byť zárukou spoľahlivosti. Nízke servisné
náklady však môžu mnohé nedostatky čiastočne ospravedlniť.
Autor:
Ľuboš Pilc
Asi prekvapí, že zoznam obsahuje aj drahé modely prémiových nemeckých
výrobcov. Napríklad BMW X5 a X6 či starší Mercedes-Benz M. Tie zväčša
doplácajú na technologickú zložitosť. Je to jednoducho daň za pokrok.
Zároveň však neplatí, že čo je jednoduché, musí byť aj spoľahlivé.
Dôkazom je taká Dacia Duster, ktorá je technicky veľmi „konzervatívna“,
a pritom vie narobiť svojim majiteľom starosti. A neplatí ani „mantra“
o kvalite japonských či kórejských áut. Inak by sme v zozname nemohli
nájsť Nissan Qashqai, mimochodom jedno z najpopulárnejších SUV planéty,
Mitsubishi Outlander či Kiu Sportage a Hyundai Tucson.
Nissan Qashqai má za sebou obrovskú
kariéru. Patrí k najúspešnejším SUV planéty. V štatistikách
poruchovosti TÜV reportu však nikdy nezažiaril. Práve naopak.
Autor:
Pravda, Martin Majerníček
V zozname uvádzame pri jednotlivých modeloch podiel vozidiel so
závažnými poruchami, ktoré sa objavili na technických kontrolách, aj
priemer v danej vekovej kategórii. A ak by ste po niektorom z týchto
modelov predsa len zatúžili, uvádzame tiež oblasti, kde hrozia najväčšie
riziká. Tie je potrebné bezpodmienečne skontrolovať. Ak nechcete naoko
výhodnú kúpu neskôr oľutovať. Pochopiteľne, pri takej Dacii vás nemusia
dodatočné náklady zruinovať, ale pri prémiových modeloch, napríklad
s problémovým vzduchovým odpružením, treba kúpu zvážiť naozaj veľmi
dôsledne.
1. BMW X5/X6 (2013 – 2018)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
2 – 3 roky |
6,3 % |
5,9 % |
4 – 5 rokov |
10,4 % |
10,0 % |
Problémy: strata oleja, poškodenie
náprav, štart-stop systém, klimatizácia Autor: BMW
2. Dacia Duster (2010 – 2017)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
2 – 3 roky |
10,5 % |
5,9 % |
4 – 5 rokov |
17,5 % |
10,4 % |
6 – 7 rokov |
21,8 % |
16,2 % |
Problémy: Prevodovky, spotreba oleja
naftových motorov, sviečky pri benzínových motoroch Autor: Dacia
3. Hyundai Tucson (2005 – 2010)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
8 – 9 rokov |
27,6 % |
22,2 % |
10 – 11 rokov |
32,6 % |
27,9 % |
Problémy: Štartér, hluk ložísk,
ABS, turbodúchadlá naftových motorov, rozvod benzínového 6-valca
Autor:
Hyundai
4. Hyundai ix35 (2010 – 2015)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
4 – 5 rokov |
11,9 % |
10,4 % |
6 – 7 Rokov |
17,1 % |
16,2 % |
Problémy: Predpínače pásov,
brzdy, osvetlenie kabíny Autor: Hyundai
5. Kia Sportage (2004 – 2010)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
8 – 9 rokov |
25,6 % |
22,2 % |
10 – 11 rokov |
32,9 % |
27,9 % |
Problémy: rozvodový remeň pri V6,
turbodúchadlá, únik oleja, spojka, ABS, klimatizácia, spínač brzdových
svetiel
Autor: Kia
6. Kia Sportage (2010 – 2015)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
4 – 5 rokov |
15,2 % |
10,4 % |
6 – 7 rokov |
16,7 % |
16,2 % |
Problémy: riadiaca jednotka motora,
klimatizácia, spojka Autor: Mercedes-Benz
7. Mercedes-Benz M (2005 – 2011)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
8 – 9 rokov |
24,6 % |
22,2 % |
10 – 11 rokov |
27,4 % |
27,9 % |
Problémy: vzduchové odpruženie,
8-valcové motory, vyvažovacie hriadele Autor: Mercedes-Benz
8. Mitsubishi Outlander (2007 – 2013)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
4 – 5 rokov |
11,5 % |
10,4 % |
6 – 7 rokov |
16,9 % |
16,2 % |
8 – 9 rokov |
26,9 % |
22,2 % |
Problémy: elektronika, ventilátor
chladiča, vysoká spotreba Autor: Mitsubishi
9. Nissan Juke (2010 – dodnes)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
2 – 3 roky |
7,1 % |
5,9 % |
4 – 5 rokov |
9,9 % |
10,4 % |
6 – 7 rokov |
17,4 % |
16,2 % |
Problémy: elektroinštalácia,
riadiaca jednotka motora, senzory tlaku v pneumatikách Autor: Nissan
10. Nissan Qashqai (2017 – 2013)
Veková kategória |
Podiel závažných porúch |
Priemer kategórie |
4 – 5 rokov |
12,8 % |
10,4 % |
6 – 7 rokov |
19,8 % |
16,2 % |
8 – 9 rokov |
29,0 % |
22,2 % |
10 – 11 rokov |
35,8 % |
27,9 % |
Problémy: tlmiče, strmene bŕzd,
ojnice naftových motorov Autor: Nissan
VIDEO: Čo sa na aute kazí najviac? Pozrite si video TV
Pravda.