
Nový menší model Tesly s označením 3 si vybojoval najlepšie možné hodnotenie v bezpečnostnom teste americkej organizácie IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Táto organizácia je pritom známa mimoriadne prísnou metodikou, prísnejšou, než sme zvyknutí z európskeho programu Euro NCAP. A mnohí tvrdia, že aj realistickejšou. Kým totiž Európa kladie až priveľký dôraz na asistenčné systémy, test IIHS si vo veľkom stále zakladá na pasívnej bezpečnosti, teda schopnosti vozidla odolať nárazu, a to aj pri prevrátení na strechu, a tiež v novšom teste čelného nárazu s malým prekrytím. Dokonca na strane spolujazdca.
Aby mohlo vozidlo získať najvyššiu známku TOP Safety Pick+, musí dostať dobré hodnotenie v čelnom náraze (100 %), náraze s malým prekrytím (25 %) na strane vodiča, v náraze s čiastočným prekrytím (40 %), pri bočnom náraze a tiež preukázať dostatočnú pevnosť strechy a dobrú funkciu opierok hláv. Tam sa to však nekončí. Potrebný je aj dobrý výsledok nárazu s malým prekrytím na strane spolujazdca a tiež dobré hodnotenie predkolíznych systémov a správnej funkcie svetiel. Vozidlo musí spomaliť vďaka autonómnym brzdám minimálne o 8 km/h z rýchlosti 19 km/h a 40 km/h. Svetlá nesmú v žiadnom prípade oslňovať.
A presne to sa podarilo americkému elektromobilu Tesla 3. IIHS konštatuje, že vozidlo chráni vynikajúco posádku pri nárazoch spredu aj zozadu, predchádza zrážkam pri nízkych rýchlostiach a má dobré svetlá. Rovnako excelentné sú výsledky pri teste s malým prekrytím. Tesla 3 je len druhým elektromobilom po Audi e-tron, ktorému sa podarilo siahnuť na túto známku. „Vozidlá s alternatívnymi pohonnými môžu byť rovnako bezpečné ako tie s klasickými pohonnými jednotkami. Zákazník si teda nemusí vyberať medzi bezpečnosťou a nízkou uhlíkovou stopou,“ komentoval výsledky David Zuby, vedúci výskumu IIHS.