Aj Briti majú svoj „TÜV Report“, teda rebríček spoľahlivosti áut, ktorý vychádza z výsledkov povinných technických kontrol ministerstva dopravy, ktoré tamojší vodiči poznajú pod názvom MOT. Tie musia navštevovať britskí motoristi každý rok, pokiaľ je ich vozidlo staršie ako tri roky. Podobne ako v nemeckom rebríčku, za ktorým stojí sieť „estékačiek“ organizácie TÜV, sú dáta každoročne zverejňované. A ako to už býva, niektorým značkám urobia radosť a iným nie. V aktuálnom rebríčku spoľahlivosti sú najúspešnejšie japonské a nemecké značky.
Najlepší sú Japonci
Absolútnou jednotkou je Lexus pred Hondou a Porsche. Ich úspešnosť na kontrolách MOT sa pohybuje od 93,6 do 93,8 %. Zo sto áut tak kontrolou neprejde menej ako sedem. No skvelé výsledky dosiahlo aj Mini a Suzuki. Briti pripomínajú, že z piatich najlepších značiek vypadla tento rok Toyota a že Subaru by bolo s výsledkom 91,9 % štvrté, ak by sa na kontroly vlani dostavil potrebný počet exemplárov tejto značky. Štatistika totiž z dôvodu objektívnosti požaduje minimálne 10 000 testov.
Opačná strana rebríčka patrí značkám Renault, Citroën a Dacia. Ich úspešnosť na kontrolách MOT sa pohybuje od 82,7 do 85,8 %. To veru nie je dobrá vizitka najmä pre Renault. Ako ukazuje štatistika, jeho lacná rumunská divízia je na tom totiž dokonca lepšie, teda ak môžeme v tejto súvislosti takýto termín použiť. V porovnaní s rokom 2017 sa Renault prepadol o dve priečky nižšie. Chváliť čím sa však nemajú ani Opel a švédske Volvo. Patria tiež do pätice najhorších.
Na chvoste Francúzi
A ako dopadli samotné modely áut? To naznačili už rebríčky značiek. S jednou výnimkou. Napriek tomu, že Toyota ostala tesne za bránami prvej päťky, podarilo sa jej hybridným Priusom prepracovať medzi najspoľahlivejšími autami až na tretiu priečku. Lepšia bola len Honda CR-V a víťazná Honda Jazz. Úspešnosť na technických kontrolách sa pohybovala od 93,1 až do 95,4 %. Päť najlepších uzatvára Mercedes-Benz GLA, jediný nemecký zástupca v pätici najlepších, a ďalšia Toyota, tentoraz SUV RAV4.
Voliť tieto autá je teda pre majiteľov výhrou. Presne naopak je to však v prípade piatich modelov, ktoré ukázali najvyššiu poruchovosť. Úplne najhoršie je na tom Renault. Jeho Mégane uzatvára rebríček spoľahlivosti, teda skôr nespoľahlivosti s úspešnosťou len 78,1 %, pred Citroënom DS3 a ďalším Renaultom Clio. Len o málo lepšie na tom bolo Volvo V40 a Opel Insignia. Pri švédskom prémiovom modeli neobstojí ani argument, že má priemerne vyšší počet najazdených kilometrov ako napríklad Clio alebo Mégane.
Päť najspoľahlivejších značiek
| Značka | Podiel úspešných áut na kontrole MOT |
|---|---|
| 1. LEXUS | 93,8% |
| 2. HONDA | 93,7% |
| 3. PORSCHE | 93,6% |
| 4. MINI | 91,6% |
| 5. SUZUKI | 91,4% |
Päť najmenej spoľahlivých značiek
| Značka | Podiel úspešných áut na kontrole MOT |
|---|---|
| 5. VOLVO | 86,2% |
| 4. VAUXHALL | 85,9% |
| 3. DACIA | 85,8% |
| 2. CITROËN | 84,6% |
| 1. RENAULT | 82,7% |
Päť najspoľahlivejších modelov
| Model | Podiel úspešných áut na kontrole MOT |
|---|---|
| 1. HONDA JAZZ | 95,4% |
| 2. HONDA CR-V | 93,4% |
| 3. TOYOTA PRIUS | 93,1% |
| 4. MERCEDES GLA | 92,8% |
| 5. TOYOTA RAV4 | 92,7% |
Päť najmenej spoľahlivých modelov
| Model | Podiel úspešných áut na kontrole MOT |
|---|---|
| 5. OPEL INSIGNIA | 84,4% |
| 4. VOLVO V40 | 83,9% |
| 3. RENAULT CLIO | 81,4% |
| 2. CITROËN DS3 | 81,0% |
| 1. RENAULT MÉGANE | 78,1% |