

Niektoré automobilky na dobrý výhľad myslia od počiatku vývoja novinky, kým iné si z neho nerobia ťažkú hlavu. Expertom Consumer Reports sa dostali do rúk desiatky modelov všetkých tried – od malých mestských cez rodinné sedany až po veľké luxusné SUV. Triedenie modelov do jednotlivých kategórii je síce typicky americké, ale to nemení nič na tom, že rozdiely boli obrovské. V triede subkompaktov zvíťazila Honda Fit, u nás známa ako Honda Jazz, zatiaľ čo najhoršie dopadol Chevrolet Spark. Kráľmi kompaktného segmentu v oblasti výhľadu sú zas VW Golf a Fiat 500L, kým najhoršie dopadla Toyota C-HR, ktorú by sme u nás zaradili skôr medzi SUV či crossovery.

Medzi kompaktnými prémiovými autami zvíťazilo Infiniti Q50, naopak, na chvoste sa ocitla Kia Stinger a Mercedes-Benz CLA. V strednej triede, športovej triede a v triede kompaktných SUV si zlato vybojovali autá jednej značky – Subaru Legacy, Subaru WRX a Subaru Forester. A najhoršie boli Honda Clarity, Chevrolet Camaro a GMC Terrain. Medzi luxusnými kompaktnými SUV sa najlepšie darilo Audi Q5, kým Jaguar I-Pace sklamal na plnej čiare. Mainstreamové kompaktné SUV zas ovládli Honda Passport a Honda Pilot. Na opačnej strane rebríčka sa v tejto triede ocitli Nissan Murano a Nissan Pathfinder. Range Rover je zas víťazom v kategórii luxusných SUV, kým najhoršie dopadla Tesla X.

Veľkým prekvapením prieskumu je fakt, že oveľa lepší výhľad spoza volantu ponúkajú klasické sedany ako SUV. Pritom práve trieda športovo-úžitkových áut sa rada hrdí tým, že zvýšený posed za volantom znamená lepší prehľad o premávke. Čo však z toho, keď mohutné čelné stĺpiky zakryjú pri odbočovaní nielen chodcov či cyklistov, ale často aj celé auto. Svetlou výnimkou je Subaru, ktoré exceluje vo všetkých triedach. V hodnotení značiek má tak najlepšiu pozíciu. Consumer Reports chváli aj Hondu, nebyť neúspechu jej vodíkového modelu Clarity. Naopak, najhorší výhľad ponúkajú podľa Consumer Reports modely značiek Chevrolet a Nissan.
