Consumer Reports: Z ktorých áut je najlepší a z ktorých najhorší výhľad?

Moderné autá sú doslova prešpikované technológiami. Často sa však zabúda na elementárne zásady bezpečnosti. Napríklad na dobrý výhľad spoza volantu. Najhoršie sú na tom paradoxne SUV, o ktorých sa tvrdí, že ich vyšší posed prispieva k dobrému prehľadu o okolí. Čo však z toho, keď sa za mohutné predné stĺpiky „schová“ aj celý kamión.

11.08.2021 10:00
debata
V prieskume spoločnosti Consumer Reports... Foto: Subaru
Subaru Forester V prieskume spoločnosti Consumer Reports dopadli najlepšie modely Subaru. Vrátane SUV Forester.
cro Ako ukazuje prieskum americkej spotrebiteľskej agentúry Consumer Reports, dobrý výhľad z auta nie je dnes zďaleka samozrejmosťou. Pritom ide o elementárny prvok bezpečnosti, často dôležitejší než záplava asistenčných systémov, ktorými sú moderné autá doslova prešpikované. A presne na túto vlastnosť sa zamerala americká spotrebiteľská agentúra Consumer Reports. Bohužiaľ, nemá príliš dobré správy. Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti vedie totiž k zosilňovaniu pevnosti skeletu karosérie, a to aj v oblasti predných stĺpikov. Tie preto uberajú zo zorného uhla viac stupňov než kedykoľvek predtým. Sú tu však rozdiely. CR-Cars-Crop-border-tax-would-raise-american-cars-prices-too-say-makers-01-17 Čítajte viac Consumer Reports 2021: Podľa motoristov je najlepšia Mazda

Niektoré automobilky na dobrý výhľad myslia od počiatku vývoja novinky, kým iné si z neho nerobia ťažkú hlavu. Expertom Consumer Reports sa dostali do rúk desiatky modelov všetkých tried – od malých mestských cez rodinné sedany až po veľké luxusné SUV. Triedenie modelov do jednotlivých kategórii je síce typicky americké, ale to nemení nič na tom, že rozdiely boli obrovské. V triede subkompaktov zvíťazila Honda Fit, u nás známa ako Honda Jazz, zatiaľ čo najhoršie dopadol Chevrolet Spark. Kráľmi kompaktného segmentu v oblasti výhľadu sú zas VW Golf a Fiat 500L, kým najhoršie dopadla Toyota C-HR, ktorú by sme u nás zaradili skôr medzi SUV či crossovery.

A ako sa to nemá robiť ukazuje Nissan.... Foto: Nissan
Nissan Pathfinder A ako sa to nemá robiť ukazuje Nissan. Napríklad s jeho SUV Pathfinder.

Medzi kompaktnými prémiovými autami zvíťazilo Infiniti Q50, naopak, na chvoste sa ocitla Kia Stinger a Mercedes-Benz CLA. V strednej triede, športovej triede a v triede kompaktných SUV si zlato vybojovali autá jednej značky – Subaru Legacy, Subaru WRX a Subaru Forester. A najhoršie boli Honda Clarity, Chevrolet Camaro a GMC Terrain. Medzi luxusnými kompaktnými SUV sa najlepšie darilo Audi Q5, kým Jaguar I-Pace sklamal na plnej čiare. Mainstreamové kompaktné SUV zas ovládli Honda Passport a Honda Pilot. Na opačnej strane rebríčka sa v tejto triede ocitli Nissan Murano a Nissan Pathfinder. Range Rover je zas víťazom v kategórii luxusných SUV, kým najhoršie dopadla Tesla X.

Porsche - servis Čítajte viac Consumer Reports: Tieto autá z vás v servisoch ‘stiahnu kožu‘

Veľkým prekvapením prieskumu je fakt, že oveľa lepší výhľad spoza volantu ponúkajú klasické sedany ako SUV. Pritom práve trieda športovo-úžitkových áut sa rada hrdí tým, že zvýšený posed za volantom znamená lepší prehľad o premávke. Čo však z toho, keď mohutné čelné stĺpiky zakryjú pri odbočovaní nielen chodcov či cyklistov, ale často aj celé auto. Svetlou výnimkou je Subaru, ktoré exceluje vo všetkých triedach. V hodnotení značiek má tak najlepšiu pozíciu. Consumer Reports chváli aj Hondu, nebyť neúspechu jej vodíkového modelu Clarity. Naopak, najhorší výhľad ponúkajú podľa Consumer Reports modely značiek Chevrolet a Nissan.

Dacia Bigster - 2021 Čítajte viac Dacia Bigster: Takto bude vyzerať lacné 7-miestne SUV. Unikli patentové skice

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #výhľad #Consumer Reports #výhľad z auta
Články podľa značiek