Autá za posledné roky výrazne zdraželi. Platí to zvlášť pre tie malé. Kým ešte pred pár rokmi štartovali ich cenníky hlboko pod 10 000 eurami, dnes už také nenájdete. V nejednom prípade narástla cena aj o 4 000 či dokonca 7 000 eur. Bavíme sa pritom o modeloch ako Dacia Sandero, Škoda Fabia alebo VW Polo. Dôvodom zdražovania bola najmä čipová kríza a veľká logistická kríza, ktoré zredukovali produkciu áut.
Showroom: Jazdené Suzuki Vitara – v bazári sa predá skôr, ako poviete „hybrid“
Ich nedostatok spôsobil zvýšenie ceny a do toho všetko sa „priplietla“ inflácia. Je len logické, že množstvo ľudí, ktorí pôvodne plánovali kúpu nového auta, zamierili do bazárov. Kúpa z druhej ruky však prináša riziká. Tie, ktoré súvisia s manipuláciou s odometrom či utajenými haváriami, môžete zredukovať lustráciou v rôznych databázach, ktoré preverujú históriu vozidiel, napríklad aj tú servisnú.
To všetko je však nanič, ak sa rozhodnete pre auto, ktoré vás bude trápiť neustálymi poruchami, jednoducho ak si vyberiete nespoľahlivý model. Radosť z nízkej ceny rýchlo schladia náklady na opravy. Voľte radšej autá, ktoré v štatistikách spoľahlivosti dosahujú najlepšie výsledky. Takou je aj nemecký TUV Report, ktorý zoraďuje jazdené vozidlá v piatich vekových kategóriách, a to podľa úspešnosti na povinných technických kontrolách STK.
Tentoraz sme pre vás vybrali osem mestských hatchbackov s vekom nad desať rokov, ktorých cena na trhu jazdených áut nemusí prekročiť 5 000 eur. Pritom sú pripravené slúžiť ďalšie roky s malou pravdepodobnosťou, že vás zaskočia nákladnou opravou. Všetky preukazujú nadpriemernú spoľahlivosť. Nájdeme medzi nimi štyri japonské a štyri nemecké. Zoradili sme ich od toho najspoľahlivejšieho.