Kým pri šesťvalcoch bol cenový rozptyl medzi desiatkou najlacnejších asi 15 000 eur, pri osemvalcoch je to o niečo viac než 12 000 eur. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, je z čoho vyberať. Do sumy 70 000 eur sa zmestí viac než desať vozidiel. Tabuľka však nepustí a pred jej dverami zostal o 4 eurá za najdrahším Lexus IS F. Stačí doložiť ešte 710 eur navyše a máte Mercedes-Benz SLK 55 AMG. Ak by sa našlo ešte 690 eur, stačilo by to aj na BMW 550i.
V tabuľke sa nachádza opäť iba jeden model so vznetovým motorom – nový Touareg na štvrtom mieste. Najnižší výkon má Volvo XC90 na treťom mieste, naopak najmocnejší je Mercedes-Benz C63 AMG z konca tabuľky. Hranicu 300 kW prekročil aj jeho hlavný rival BMW M3 Sedan na predposlednej priečke. V porovnaní s najslabším dostanete pri najsilnejšom z tabuľky 104 kW (141 k) navyše za príplatok necelých 8000 eur. V pomere cena/výkon víťazí opäť Stuttgart. Za kilowatt výkonu si výrobca pýta necelých 207 eur. Opačný prípad je Volvo, ktoré chce za kilowatt skoro 266 eur.
Najlacnejšie osemvalce na slovenskom trhu | |||||||
Značka | Model | Motor | Palivo | kW/k | Nm | l/100 km | Cena (€) |
Audi | S5 | 4.2 | B | 260/354 | 440 | 12,1 | 57 310 |
Lexus | GS 460 | 4.6 | B | 255/347 | 460 | 11,0 | 58 000 |
Volvo | XC90 | 4.4 | B | 232/315 | 440 | 13,3 | 61 650 |
VW | Touareg | 4.2 | N | 250/340 | 800 | 9,1 | 63 220 |
Audi | A6 | 4.2 | B | 257/350 | 440 | 10,2 | 64 390 |
Jaguar | XF | 5.0 | B | 283/385 | 515 | 11,1 | 64 979 |
Mercedes | E 500 Coupe | 5.5 | B | 285/388 | 530 | 10,9 | 66 997 |
Mercedes | E 500 | 5.5 | B | 285/388 | 530 | 10,8 | 68 068 |
BMW | M3 | 4.0 | B | 309/420 | 400 | 12,4 | 68 300 |
Mercedes | C63 AMG | 6.2 | B | 336/457 | 600 | 13,4 | 69 496 |