
Už desať rokov organizuje divízia Renault Sport šampionát World Series by Renaut. K pôvodným podujatiam ako Eurocup Clio či Formula Renault 3,5 pridá v tom budúcom novú sériu RenaultSport Trophy. Nasadí doň úplne nové športové náradie, ktoré kombinuje autorskú konštrukciu a dizajn Renaultu s technikou ostrého Nissanu GT-R Nismo.
Renault R.S. 01 je čistokrvným okruhovým špeciálom splňujúcim predpisy LMP1. Celá karoséria s dĺžkou 7 710, šírkou 2 000 a výškou iba 1 116 mm je vyrobená z kompozitných materiálov. O karbónový monokok, rúrkový rám a podvozok sa postarala špecializovaná spoločnosť Dallara. Celkovú hmotnosť sa tak podarilo stlačiť po 1 100 kg. A to má pritom R.S. 01 pred zadnou nápravou poriadnu strojovňu.
Motor si požičal priamo z ostrého Nissanu GT-R Nismo. Renault však doladil parametre tohto dvakrát preplňovaného 6-valca s objemom 3,8 litra podľa vlastných predstáv. Celkový výkon je nastavený na čosi viac ako 500 koní (374 Nm) a 600 Nm krútiaceho momentu. To stavia R.S. 01 medzi vozidlá triedy GT3 a DTM. Potrebám motoristického športu bola prispôsobená suchá kľuková skriňa, ale aj 7-stupňová sekvenčná prevodovka Sadev.

Hoci pomery prevodových stupňov budú dané fixne pre všetky druhy tratí, umožní R.S. 01 individuálne nastavenie samosvorného diferenciálu. Prevodovku budú jazdci ovládať krídelkami na volante. O preradenie sa postará elektromagnetický pohon. Spojka bola vyvinutá spoločnosťou ZF Race Engineering a je vybavená funkciou proti vypnutiu motora a stavaná pre dlhšiu životnosť.
Špeciálnu pozornosť venoval Renault aerodynamike. Pri maximálnej rýchlosti 300 km/h generuje karoséria vďaka riadenému prúdeniu vzduchu prítlak na úrovni 1,7 tony, čo je rovnaká hodnota ako pri Formule Renault 3,5. Spätosť s asfaltom zabezpečí aj podvozok osadený nastaviteľnými tlmičmi Ohlins. O deceleráciu sa zas postarajú 6-piestokové brzdy s obrovskými kotúčmi s priemerom až 380 mm.
Osemnásťpalcové disky kolies budú obúvať výhradne pneumatiky Michelin, vyvinuté špeciálne pre R.S. 01. Napriek čisto okruhovému zameraniu si však dal Renault záležať na spätosti svojho špeciálu s civilnou výrobou. Napokon, za dizajn bol zodpovedný sám šéfštylista Renaultu Laurens van den Acker. Aj preto je v mnohom inšpirovaný konceptom kupé DeZir z roku 2010.

A podstatná je aj bezpečnosť jazdcov. Konštrukcia nádrže s objemom 150 l je napríklad vybavená oceľovou klietkou v hornej časti vozidla. Na prednej kapote pohlcuje takzvaný „crash box“ energiu v prípade čelného nárazu. Ďalší „crash box“ je pripevnený k prevodovke a zohráva rovnakú úlohu v prípade nárazu zozadu. Zoznam bezpečnostných prvkov uzatvára sklopný stĺpik riadenia, sedačka Sabelt a šesťbodové pásy. Celé vozidlo tak spĺňa bezpečnostné štandardy FIA LMP1 na rok 2014.
Nepôjde však o lacnú „hračku“. Každý exemplár vyjde približne na 360 00 eur. Podľa neoficiálnych informácií však už o R.S. 01 prejavilo záujem niekoľko tímov. Takže v budúcom roku ho nepochybne uvidíme na tratiach v Monze či na Nürburgringu. Zaujímavé však je, že Renault si za miesto premiéry vybral autosalón v Moskve. Sčasti to vysvetľuje fakt, že v súčasnosti je väčšinovým vlastníkom najväčšej ruskej automobilky AutoVaz.