Vyváženosť línií exteriéru si zaslúži len pochvalu. Všetky proporcie ostávajú v rovnováhe a základná silueta športového kupé je taká ako má byť. Široký postoj s dlhou prednou kapotou, šikmo sklonené predné sklo a dozadu plynulo splývajúca strecha nie je „vylepšená“ žiadnymi dizajnérskymi úletmi.
Je to jeden z mála modelov značky BMW, na ktorý si pravoverný fanúšik značky BMW nemusí zvykať. Je až neuveriteľné, že BMW 3 Coupé počas celej kariéry odolal nasadeniu dizajnérskych „skvostov“ kreatívnych dizajnérov. Vyhol sa tak napríklad „šikmookým“ zadným svetlometom (BMW 3 sedan) a stále odoláva vydutej prednej kapote s príliš dominantne pôsobiacimi ľadvinkami a mohutnými zadnými svetlometmi (BMW 5, BMW 7).
Jednoducho, nemôžem mlčať, keď vidím, ako sa snažia dizajnéri od BMW nasilu zasadiť tvar a veľkosť prednej masky z BMW 7 dokonca na BMW radu 1. To čo sa hodí veľkému sedanu, predsa nemusí sedieť menšiemu modelu. V tomto kontexte môžeme len dúfať, že aj nasledovník BMW 3 Coupé sa vyhne týmto excesom a zachová si vzhľadovú striedmosť a pôvodný feeling. Unifikácia vytvárajúca spolupatričnosť k značke je fajn vec, ale ako sa hovorí – všetko s mierou.
Architektúra interiéru nesie osvedčené znaky značky BMW: typickú prístrojovku, mohutný stredový tunel obopínajúci vodiča, jednoduchú a prehľadnú grafiku ciferníkov otáčkomera, rýchlomera a palivometra, do rúk padnúci, masívny, športový volant, otočný ovládač informačného systému iDrive, nízko položené športovo tvarované sedadlá potiahnuté kvalitnou kožou s vysúvateľným sedákom a nastaviteľnými bočnicami operadiel poskytujúce vysokú úroveň komfortu, príkladnú oporu v zákrutách a mohutný stredový tunel umiestnený tak, že nebráni vo voľnosti. Vodič ocení vysúvateľné rameno s bezpečnostným pásom, niekedy sme však na to, kedy nám podá pás čakali pridlho. Mechanizmus by mohol pracovať rýchlejšie.
Určitú kritiku môže BMW dostať aj za „hrubozrnnú“ a gumovú kvalitu plastov na prístrojovom paneli, ktorá nepôsobí vzhľadom na prémiový typ vozidla práve najkvalitnejšie. To je však trend aj v ostatných prémiových modeloch s výnimkou značky Audi, ktorá používa hladké mäkčené plasty pôsobiace kvalitnejším dojmom. Samozrejme, tento problém odpadá s prístrojovým panelom potiahnutým kožou. Odkladacie priestory pre poháre s efektívnym vysunutím zo stredoveho panelu pamätajú aj na návštevníkov fast-foodov, ďalej na pohľad úzke priečinky vo dverách je možné zväčšiť vyklopením.
Vnútorný priestor pre 4-člennú posádku je postačujúci vo všetkých smeroch, to platí aj pre vodiča, ktorého obopína spomínaný stredový tunel. Vpredu a vzadu sa za seba usadia bez väčších problémov aj 180 cm vysokí pasažieri, to však viac-menej platí len pre spolujazdca a cestujúceho sediaceho za ním – za vodičom je miesta v pozdĺžnom smere pomenej. Prečo? Testovací model bol totiž vybavený automatickou prevodovkou a vodič používajúci automat obvykle sedí s viac vystretými nohami, nakoľko nepotrebuje vytláčať spojku.
S batožinovým priestorom je to takisto v poriadku, objem 440 litorv a možnosť sklopenia zadných operadiel, aj keď nie do roviny, poskytuje dostatočné možnosti na prepravu batožiny. Pri nakladaní objemnejšej batožiny (napríklad hokejového vaku) musíte počítať s relatívne menším vstupným otvorom do kufra. Naopak, výhoda je ľahká a rýchla manipulácia pri otváraní a zatváraní malých kufrových dverí.
Poďme však k tomu, čo radí túto značku k lídrom na automobilovom trhu a tou je samotný jazdný prejav. Toho si užijete s modelom BMW 335i Coupé vo veľkej miere, ten, kto jazdí na iných, hlavne väčších modeloch BMW 5 a 7, by mal okúsiť BMW coupé trojkovej rady a najlepšie so športovým podvozkom M. Vedel by tak, v čom je podstata trojkového radu BMW.
Jeho najväčším tromfom je zosúladenie trojlitrového šestvalca a podvozku. Podvozok a riadenie zvláda dávkovanie výkonu prechádzajúceho cez šesťstupňový automat bez problémov. Ťažko opísať celkový zážitok z jazdy. Slová ako "obratný“, „agilný“ a „stabilný“ síce dobre vystihujú jeho jazdné vlastnosti, ale ani zďaleka nedokážu opísať skutočný pocit. Skrátka si predstavte, že sedíte v aute zrýchľujúcom z 0 na 100 km/h za 5,3 s a jazdiacom rýchlosťou 250 km/h. V dostatočnom predstihu dáva najavo svoje zámery a napovedá, čo robiť, aby ste mali situáciu vždy pod kontrolou.
V malých rýchlostiach a pri parkovacích manévroch by však niekomu mohlo prekážať tuhšie radienie. Počítajte aj s tým, že pohon všetkých kolies xDrive zlepšuje trakciu, no na druhej strane zároveň potáča pretáčavú charakteristiku auta tak výrazne, že to kazí akúkoľvek snahu o prejazd zákrutou driftom.
Pripravené v spolupráci s magazínom AUTOtest
Výhody | Nevýhody |
---|---|
jazdné vlastnosti | tuhé riadenie |
výkon motora | strata zábavnosti |
trakcia | cena |
Technické údaje | |
---|---|
Model: | BMW 335i Coupé xDrive |
Počet valcov/ventilov: | 6/24 |
Objem motora (cm3): | 2979 |
Výkon (kW/ot.): | 225/5800 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 400/1200–5000 |
Prevodovka: | 6-automat |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 4612/1782/1395 |
Rázvor náprav (mm): | 2750 |
Objem bat. priestoru/nádrže (l): | 440/63 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 250 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 5,4 |
Komb. spotreba (l/100 km): | 9,1 |
Cena: | 60 144 € |
Autozor: BMW 3 – ceny, výbavy a porovnanie s konkurentmi |