Aby veľkopriestorový Peugeot neliezol sesterskému Citroënu C4 Grand Picasso do kapusty, dostal do vienka omnoho športovejší štýl. Vyskúšali sme ho v luxusnom vyhotovení Premium s naftovým štvorvalcom 2.0 HDI pod kapotou.
Športové vany sú dnes v móde, a tak Peugeot triafa päťtisícosmičkou rovno do čierneho. Jeho karoséria s výškou 1662 mm podlieza väčšinu konkurencie, čo mu spolu s extrémne skloneným čelným sklom a riešením oblúka kabíny bez pomocného predného stĺpika dodáva nezvyčajne dynamický strih.
To platí aj o prednej časti interiéru s pohodlnými sedadlami, kde vás obklopuje palubná doska a prístrojový panel akoby vystrihnutý zo športového kupé.
Priestorom a úžitkovými vlastnosťami je to však nepochybne van. Má tri rady sedadiel, aj keď tie zadné sú len za príplatok. O veľkom komforte cestovania v druhom a treťom rade sa však hovoriť nedá. Je to pochopiteľné, pretože rozmery sedadiel sú z dôvodu sklápania obmedzené.
Variabilitou vás však 5008 určite chytí za srdce. K tretiemu radu výklopných sedadiel, ktoré sú skryté v podlahe, je relatívne dobrý prístup vďaka dômyselnému systému odsúvania druhého radu. Sedadlá možno totiž posunúť úplne vpred, keďže ich sedáky sa vyklápajú podobne ako v kine.
V päťmiestnom usporiadaní ponúka kufor Peugeotu veľkorysý objem od 679 litrov a ukážkovo nízku nakladaciu hranu. Zbaliť sa na dovolenku je teda hračka. K tomu musíte pripočítať veľké množstvo odkladacích priestorov či výklopné „letecké“ stolčeky pre zadných cestujúcich.
Vybavenie verzie Premium je naozaj bohaté. Z luxusných prvkov je tu tempomat, dvojzónová klimatizácia, head-up displej, navigácia, pôsobivá panoramatická strecha, elektrochromatické zrkadlá, parkovací asistent či vynikajúca audiosústava JBL.
Známy diesel 2.0 HDi FAP s výkonom 110 kW pracuje výborne. Jeho krútiaci moment 340 Nm nemá najmenšie problémy s pohotovostnou hmotnosťou na hranici 1600 kg a ponúka vyslovene športovú dynamiku. Je pritom nielen nesmierne tichý a kultivovaný, ale v spojení so 6-stupňovým manuálom aj veľmi úsporný. Bez obmedzovania v dynamike udržíte spotrebu hlboko pod siedmimi litrami nafty.
Aj správaním na ceste vás 5008 milo prekvapí. Úrovňou komfortu odpruženia prekonáva klasické kombi 308 SW. Dokonca aj na 17-palcových diskoch dokáže žehliť nerovnosti vo veľkom štýle. Pritom však nezabúda na bezpečnosť. Ťaží z veľkého rázvoru, ale najmä z nižšieho ťažiska, ako býva pri MPV zvykom. Takže aj v zákrutách máte vždy pocit istoty. Náklony karosérie sú prijateľné a sklony k nedotáčavosti ľahko kontrolovateľné ubratím plynu alebo citlivým zásahom ESP.
Výhody | Nevýhody |
---|---|
variabilita | sedem sedadiel za príplatok |
úsporný motor | úzke zadné sedadlá |
posed za volantom | miesto na hlavu v treťom rade |
Technické údaje | |
---|---|
Model: | Peugeot 5008 2.0 HDi Premium 5m. |
Počet valcov/ventilov: | 4/16 DOHC |
Objem motora (cm3): | 1997 |
Výkon (kW/ot.): | 110/3750 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 340/2000 |
Prevodovka: | 6-manuál |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 4529/1837/1622 |
Rázvor náprav (mm): | 2727 |
Objem bat. priestoru/nádrže (l): | 679 – 2506/60 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 190 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 9,9 |
Priemerná spotreba (l/100 km): | 5,8 |
Cena: | 25 900 € |
Sériové vybavenie Executive Pack (vybrané prvky): | |
ESP, 6× airbag, el. parkovacia brzda, hill-holder, dažďový a svetelný senzor, predné hmlové svetlá, dvojosová regulácia volantu, head-up displej, dvojzónová klimatizácia, navigácia, elektrický balík na okná a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, diaľkové centrálne uzamykanie, tempomat, palubný počítač, päť sedadiel, cúvacie senzory, kožený volant a radiaca páka, okenné roletky pre zadných cestujúcich, audio s JBL CD + 6× repro + USB port, 17-palcové disky kolies. |