Test: Volkswagen Passat CC 1,8 TSI

29.07.2008 23:40
Volkswagen Passat CC
Model Passat CC má zamierené na mladšiu klientelu. Autor:

Nie je to kupé ani kabriolet. Volkswagen si označenie CC vyhradil pre celkom iný účel. Za dvojicou písmen spojených s kultovým názvom Passat sa skrýva takzvané Comfort Coupé. Nevšedný marketingový zámer má však železnú logiku. Volkswagen ním dodal Passatu presne to, čo mu doteraz najviac chýbalo - emócie.

Je to nepochybne najkrajší Volkswagen od čias kultového Chrobáka či Golfu prvej generácie. Nemecká strohosť sa tu podľa vzoru Mercedesu CLS roztápa v splývavej siluete kupé. Dizajn však nie je zbytočné agresívny. Passat CC ťaží skôr z prestížnej elegancie blízkej britským športovým modelom. To všetko je zabalené v tých správnych proporciách. Je nižší a širší ako jeho technický základ.

Klesajúca línia bezrámových dverí síce neveští z užívateľského hľadiska nič dobré, no opak je pravda. Až na  nutnosť skloniť pri nastupovaní do zadnej časti interiéru hlavu viac, ako býva  zvykom, sa dizajnérom podarilo vytvoriť nad sedadlami stále dostatočnú výškovú rezervu. Nízky profil kabíny je skôr optickým trikom. Aj priestorové pomery na predných sedadlách sú vynikajúce. Navyše je ergonómia obohatená o nižší športovejší posed.

Diskutabilná je len koncepcia 2+2. Passat CC teda odvezie o jedného pasažiera menej, čo môže byť v prípade rodín veľká nevýhoda. Strednú časť zadných sedadiel tvorí len odkladací priestor zakrytý krehkou roletkou.

Atmosférou na palube sa Passat CC nebezpečne blíži k prémiovému štandardu sesterského Audi. Palubná doska síce pochádza z Passatu, nový je však trojramenný volant, hliníkové dekorácie, redizajn ovládania klimatizácie a najmä športové sedadlá. Tie sú pravdepodobne tým najlepším, s čím sa môžete v súčasnosti stretnúť. Ponúkajú skvelé bočné vedenie, no bez ujmy na komforte. Passat CC vám proste sadne do ruky bez zaváhania. V štandardnom vybavení by však mohol ísť viac nad rámec Passatu. Za príplatok je plnoautomatická klimatizácia, tempomat aj parkovacie senzory. A tie by sa určite zišli, keďže výhľad vzad patrí k najslabším stránkam cécéčka.

Do kufra toho naložíte o 30 litrov menej ako v bežnom Passate, no tých 535 litrov je stále nadštandardná ponuka. Navyše sú zadné sedadlá delené a obsahujú aj otvor na lyže. Prístup do kufra uľahčuje originálne veko, ktoré je vďaka optickej kamufláži aj súčasťou zadného okna.

Interiér je mimoriadne atraktívny najmä v...
Interiér je mimoriadne atraktívny najmä v dvojfarebnom prevedení. Autor: Volkswagen Autor: Volkswagen

Preplňovaný štvorvalec 1,8 TSI  (118 kW) je síce len základnou motorizáciou Passatu CC, no obavy mať rozhodne nemusíte. Zachoval si brilantnú kultivovanosť atmosférického motora 2,0 FSI, no prináša neporovnateľne lepší záťah. Už od 1 500 otáčok máte k dispozícii plný krútiaci moment 250 Nm a na dynamike je to poznať. V spojení so 6-stupňoým manuálom zrýchľuje na stovku za menej ako deväť sekúnd a priam šokuje hospodárnosťou. Pri troche sebareflexie nebudete potrebovať na 100 km viac ako 8,5 litra benzínu.  Nad drahším a hlučnejším dieselom pri súčasnej cene nafty azda ani nemá zmysel uvažovať.

Passat CC zdedil vynikajúci podvozok Passatu, no ťaží z väčšieho rozchodu, štandardne montovaných 17-palcových diskov a nižšieho ťažiska. Jazda je skutočným pôžitkom. A to nielen pre vynikajúcu stabilitu, ale najmä pre odpruženie a schopnosti pohlcovať nerovnosti v štýle vyššej triedy. Vodič má pocit perfektnej kontroly nad vozidlom vďaka tuhšiemu riadeniu, ukážkovo presnému radeniu rýchlostí a účinným brzdám. Tu by ste Passatu CC len ťažko hľadali súpera.

Sympatické  je, že za tento imidžový a technologický posun si Volkswagen pýta necelých 80 000 Sk navyše. Najmä ak zvážime, že už v sérii predsa len obsahuje prvky, ktoré sú inak príplatkové.  Pre klasický Passat sa asi začali horšie časy…

Už dávno sa za Volkswagenom neotáčali ľudia na ulici tak ako za Passatom CC. Nie je to síce od základu nové auto, no jeho športový imidž prináša do ponuky VW celkom nový vietor.

V porovnaní s bežným Passatom je ergonómia viac športová. Komfortom a vypracovaním  patrí určite k absolútnej špičke triedy.

Výhody
+ imidž
+ dizajn
+ dielenské spracovanie
+ batožin. priestor
+ dynamika
+ komfort pruženia
+ akustický komfort
+ hospodárnosť
+ jazdné vlastnosti

Nevýhody
- len štyri sedadlá
- ťažší prístup cez zadné dvere
- el. parkovacia brzda
- výhľad cez spätné zrkadlo

Model VW Passat CC 1,8 TSI 
počet valcov/ventilov** 4/16 DOHC Turbo** 
Objem motora (cm3)** 1 798** 
Výkon (kW/ot.) 118/5 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 250/1 500   
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 795/1 8­56/1 418
Rázvor náprav (mm)** 2 710 **
Objem batožin. priestoru/nádrže (l) 535/70 
Maximálna rýchlosť (km/h) 222  **
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s)
 8,6** 
Priemerná spotreba na 100 km (l) 7,6 **
Cena: **891 144 Sk

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR