Test: Hyundai i20 Active- pre aktívnejších

21.08.2016 07:00

Dopyt po drsne sa tváriacich autách je vysoký a výrobcovia ho chcú uspokojiť. Z obyčajných hatchbackov teda vznikajú crossovery. Ich hlavným cieľom je nabudiť dojem, že zvládnu aj život v teréne. Pár plastov navyše však zázraky nerobí.

Hyundai i20 Active na prvý pohľad pôsobí, že je...
Hyundai i20 Active na prvý pohľad pôsobí, že je vyzbrojený do divočiny. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Hyundai si však nechce nechať ujsť vlak. Ľudia jednoducho chcú autá, ktoré vyzerajú offroadovo. Nemusia byť veľké, ani vysoké a už vôbec nie je s terénnymi jazdnými vlastnosťami.

Tento druh automobilov má odzrkadliť aktívny životný štýl svojich majiteľov. Možno aj preto kórejská automobilka v názve vozidla siahla po prívlastku Active. Hyundai i20 Active debutoval v roku 2015.

Plastové doplnky budia dojem, že auto je...
Plastové doplnky budia dojem, že auto je chránené pred drsnejším terénom. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Jeho základom je menší obyčajný hatchback segmentu B s označením i20. Až polovica dielov karosérie je v oboch autách rovnaká. Active aj „neactiv“ navyše zdieľajú rovnakú platformu. Aktuálne testované auto má však plastové doplnky nachádzajúce sa pozdĺž celého auta. Nájdete ich vpredu, zboku aj zo zadnej strany. A to je práve dôvod prečo je pre ľudí taký lákavý.

Klame telom

Kým vozidlá typu SUV majú vo väčšine prípadov výrazne vyššie podvozky, pohon všetkých kolies a občas aj pokročilejšie doplnky zo sveta off-roadov, tak crossovery nie. V drvivej väčšine prípadov je ich svetlá výška väčšia len o minimum v porovnaní so svojou predlohou. Hyundai i20 s prívlastkom Active je v porovnaní so štandardnou i20 od zeme ďalej o 20 mm a jeho svetlá výška tak dosahuje 160 mm.

Svetlá výška auta dosahuje 16 centimetrov.
Svetlá výška auta dosahuje 16 centimetrov. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Majiteľ si taktiež nemôže zvoliť pohon všetkých kolies a už vôbec nie ho uzamknúť tak, aby distribúcia výkonu prebiehala na obe nápravy neustále. Crossovery sú len imidž. A ten predáva viac ako schopnosť brodiť sa blatom.

Počas testu nám niekoľko ľudí testovaný Hyundai závidelo. Doslova o ňom hovorili ako o aute, ktoré by chceli. Keď to porovnáme s testom obyčajnej i20, ktorú máme v čerstvej pamäti, tak musíme uznať, že Active mal omnoho väčší úspech.

Dizajn i20 Active sa ľuďom páči.
Dizajn i20 Active sa ľuďom páči. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Automobil pôsobí mohutnejšie a je vyšší. Okrem toho má na svojom tele niekoľko doplnkov. K plastovým krytom sa pridávajú okrúhle svetlá v zadnom nárazníku alebo kryt palivovej nádrže v inej farbe, akú má karoséria. Rozhodne zaujmú aj strieborné strešné lyžiny.

Kvalitný interiér bez extra miesta

Vo vnútri si posádka v porovnaní s bežnou i20 všimne najmä to, že má viac miesta nad hlavou. Palubná doska a volant sú takmer totožné. Verzia Active môže byť vo vnútri ladená v dvoch farebných kombináciách. Testovaná verzia bola osviežená o oranžové doplnky. Druhou možnosťou je tradične tmavý interiér.

Hyundai vypracoval interiér svojho crossovera...
Hyundai vypracoval interiér svojho crossovera kvalitne. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Kontrastná farba v interiéri dokáže priestor oživiť. Inak to nie je ani v tomto prípade, kedy sme oranžovú farbu mohli nájsť na palubnej doske alebo na sedadlách. V porovnaní s úplne tmavým interiérom vo vnútri budí testované auto omnoho lepší dojem. Testovaný automobil bol dokonca vybavený hliníkovými pedálmi. Materiál síce ich funkčnosť nijak neovplyvňuje, no vo vozidlách tejto cenovej kategórie sa často neobjavujú.

Posádka má navyše vo vnútri pocit väčšieho priestoru. Ide však len o pocit. V žiadnom použiteľnom smere vo vnútri nie je viac miesta. Dokonca aj objem batožinového priestoru ostáva nezmenený na úrovni 326 litrov. Pochvalu si opäť zaslúžia sedadlá, ktoré sú dostatočne veľké a pohodlné. Naše telesné schránky v nich nemali problém sedieť aj niekoľko hodín.

Objem batožinového priestoru v porovnaní so...
Objem batožinového priestoru v porovnaní so štandardnou i20 väčší nie je. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Najsilnejší trojvalec

Najsilnejším motorom, ktorý kórejská automobilka dáva pod kapotu nového crossovera je trojvalec. Konkrétne ide o agregát s objemom 1,0 litra naladený na 120 koní. Nie je to však žiadne prekvapenie. Podobné pohonné jednotky montujú do svojich vozidiel mnohé automobilky na celom svete.

Počas testu štandardnej i20 sme mali možnosť vyskúšať tento motor v slabšej výkonnostnej verzii (100 koní), ktorý bol spárovaný len s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Vyšší výkon už prechádza na predné kolesá cez manuál so 6 stupňami.

Benzínový trojvalec ponúka vodičovi 120 koní.
Benzínový trojvalec ponúka vodičovi 120 koní. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Po naštartovaní sme mali pocit, že do interiéru preniká menej vibrácii. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá v tomto prípade 10,4 sekundy. Štandardná i20 s menším výkonom pochádzajúcim z rovnakého motora zvládne túto disciplínu o 0,1 sekundy menej. Rovnako menšia predloha je o 5 km/h rýchlejšia, Active sa dokáže maximálne hnať rýchlosťou 183 km/h.

Podobné je to aj so spotrebou. Vozidlo počas testu priemerne odoberalo z nádrže 6,4 l/100 km. Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu na úrovni 5,1 litra. Motor je však príjemne živý. Krútiaci moment 172 Nm je dostupný už na úrovni 1 500 otáčok. Dynamika tohto auta je však podobná ako už spomínanej i20 so slabšou verziou daného motora. Spotreba je navyše vyššia. Majiteľ tak za drsnejší vzhľad bude okrem kúpy auta priplácať najmä na pumpách.

Sedadlá sú pohodlné a dobre sa v nich sedí aj...
Sedadlá sú pohodlné a dobre sa v nich sedí aj počas dlhších trás. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Do mesta alebo na výlet?

Aktívny život so sebou prináša aj život mimo mesta s plne naloženým autom, v ktorom sedí celá rodina s batožinou. Kým v meste je i20 Active s testovaným trojvalcom živá, pri väčšom obsadení sa motor citeľne viac trápi.

Na diaľnici je však najmä počuť aerodynamický hluk, ktorý pochádza z vyššej svetlej výšky. Určite však nejde o príliš vysokú dávku decibelov. O niečo vyššie ťažisko cítiť aj v zákrutách. Avšak vozidlo nie je určené na športové prejazdy zákrut. Úroveň náklonov je v norme. Taktiež poteší dobré filtrovanie bežných nerovností. Pre komfortnú jazdu je taktiež naladený posilňovač riadenia. Jeho účinok je silný a spätná väzba nízka. Automobil však zvýhodňuje počas manévrovania v úzkych parkovacích miestach.

Parkovaniu taktiež pomáhajú senzory spolu so zadnou kamerou. Jej displej je však neštandardne presunutý len do vnútorného spätného zrkadla. Zjaví sa len pri zaradení spiatočky.

Záver

Hyundai i20 Active má svoje miesto najmä v mladých rodinách, prípadne u ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorí hľadajú možnosti ako sa odlíšiť. Oplastované časti karosérie s imitáciou ochranných plechov v nás vyvolávajú pocit, že auto v porovnaní s realitou zvládne omnoho ťažší terén.

Vzadu sa bez problémov odvezú dve dospelé osoby.
Vzadu sa bez problémov odvezú dve dospelé osoby. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Kórejská automobilka štandardne vybavila svoje vozidlo bohatou výbavou. V najvyššej výbave Style má posádka dostupnú automatickú klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru, 17 palcové zliatinové kolesá alebo LED denné svietenie. Okrem parkovacích senzorov je na palube prítomný aj dažďový a svetelný senzor.

Problémom však je cena vozidla. Kým cena bežnej i20 začína na úrovni 9 640 eur, tak i20 s prívlastkom Active sa predáva od 11 590 eur. Verzia s 1,0 litrovým turbo benzínovým motorom s výkonom 120 koní v najvyššej výbave Style už stojí bez príplatkov 15 790 eur. A to je už trochu veľa za lepšie oblečenú i20.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 065
Šírka (mm) 1 760
Výška (mm) 1 529
Rázvor (mm) 2 570
Objem batožinového priestoru 326/1 017 l
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzková hmotnosť 1 090 – 1 235 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový radový trojvalec s preplňovaním
Zdvihový objem motora 998 cm3
Výkon 88 kW (120 k ) pri 6 000 ot./min
Max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Pohon FWD
Max rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,4 s
Spotreba (kombi) 5,1 l/100 km
Spotreba (test) 6,4 l/100 km

Cena

Základná modelu od 11 590 EUR
Cena testovanej verzie 15 790 EUR
Hyundai i20
		Active
Hyundai i20
		Active
+31Hyundai i20
		Active

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Hyundai #test #T-GDI #Hyundai i20 Active
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek