Test: Škoda Super Sportline 2,0 TSI – vyšportovaná limuzína

Škoda Superb so zlatou farbou a benzínovým motorom? To snáď ani nejde dokopy. A možno ide. Zabudnime na chvíľu na unifikované čierne, strieborné a biele Superby s naftovými TDI motormi. Táto verzia chce patriť k atlétom.

22.04.2018 07:00
debata (3)
Škoda Superb Sportline s príplatkovou farbou... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline Škoda Superb Sportline s príplatkovou farbou Dragon Skin.

Vlajkovú loď českej automobilky nemusíme nijak zvlášť predstavovať. Tretia generácia na trh dorazila v roku 2015. Predáva sa vo verziách liftback a kombi. Práve kombi verzia sa na trhu objavuje len po druhýkrát, keďže prvá generácia bola dostupná len vo forme sedanu.

Automobil schádza z výrobných liniek českých Kvasinách, čínskom meste Nanjing, v Indii a v Kazakstane. Stojí na modulárnej platforme MQB, ktorú nemecký koncern VW používa naprieč celým svojim spektrom. Rovnako je na nej postavená aj dvojica najnovších prírastkov v portfóliu českej automobilky, Karoq a Kodiaq.

Škoda Superb Sportline má podvozok nižší o 15... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline Škoda Superb Sportline má podvozok nižší o 15 mm v porovnaní so štandardom.

Škodu Superb poznáme ako manažérsku limuzínu, ktorá tvorí firemné flotily. Okrem profesionálneho uplatnenia vo firmách svoje miesto nachádza aj v rodinách. Vyznačuje sa veľkým vnútorným priestorom a v rámci možností dobrej dávke luxusu.

Verzia Sportline však chce byť o inom. Chce dať Superbu iný šmrnc.

Slniečková farba

Už na prvý pohľad je jasné, že testovaný Superb nepatrí k šedému priemeru. Nevieme sa rozhodnúť, či jeho metalíza je žltá, žlto-zelená alebo zlatá. Ide o príplatkovú farbu Dragon Skin. Každopádne sa jasne odlišuje od väčšiny a takto oblečený Superb je len ťažko prehliadnuteľný.

19 palcové kolesá sú za príplatok. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline 19 palcové kolesá sú za príplatok.

Nie to však len o farbe. Podvozok vozidla je znížený o 15 mm a na karosérii sa nachádza niekoľko doplnkov. Čierna je predná maska, kryty spätných zrkadiel alebo zadný spojler. Automobil stojí na 19 palcových zliatinových kolesách, ktoré sú taktiež v čiernej farbe. Všetky tieto doplnky veľmi dobre kontrastujú s jasne žiarivou karosériou.

Športovejšie prostredie vládne aj vo vnútri auta. Sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou spolu s volantom bol do Superbu importovaný z Octavie RS. Tu sme sa však po prvýkrát stretli so znížením pohodlia. Predsa len, športové sedadlá sú tvrdšie ako štandardné. Na druhej strane veľmi dobre podržia telo v zákrutách.

V interiéri sú športové sedadlá, športový... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline V interiéri sú športové sedadlá, športový volant a navigácia v štandardnej výbave.

Cestujúci na zadných sedadlách majú aj naďalej dostatok priestoru na nohy. Ba priam až prebytok. Rovnako aj batožinový priestor je rovnako veľký, pojme až 625 litrov. Po sklopení zadných sedadiel až 1 760 litrov.

Najsilnejší motor v ponuke

Kým predošlá generácia Superbu sa mohla vo vrcholnej podobe pochváliť šesťvalcovým benzínovým motorom, teraz to už možné nie je. Namiesto neho tu máme 2,0 litrový štvorvalec s turbom a označením TSI. Výkon 280 koní a krútiaci moment 350 Nm nás nenútili spomínať na šesťvalec s nostalgiou.

Najsilnejší motor produkuje 280 koní. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline Najsilnejší motor produkuje 280 koní.

V priamke je takto vybavený Superb šprintérom. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 5,8 sekundy. Nezabraňuje mu v tom ani jeho hmotnosť presahujúca 1,5 tony. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Výkon putuje na obe nápravy prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky s dvomi spojkami DSG.

Ťah motora je veľmi dobrý v pomerne širokom spektre otáčok. Nekorešponduje s ním však jeho zvuk. Ten nie je tak výrazný a sýty, akoby sme chceli. Spotreba nie je strašidelná. V meste sme sa museli zmieriť s odberom 10 a viac litrov benzínu na 100 km. Mimo zastavaného územia sa nie je problém podliezť hranicou 7 litrov.

Jazdné režimy majú vplyv aj na správanie podvozka. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline Jazdné režimy majú vplyv aj na správanie podvozka.

Na diaľnici sa však spotreba šplhá k 9 litrom. Je to vina najmä 6 stupňovej prevodovky, ktorej prevody sú pomerne krátke. Diaľničné tempo tak úplne zbytočne vyháňa otáčky nad 3-tisíc. Myslíme si, že tento Superb by si zaslúžil automat s vyšším počtom stupňov.

Snaha o športovú jazdu

Superb nikdy nebol s označením RS a tak to aj ostáva. Dynamická jazda možná, samozrejme, je. Emocionálna stránka ostáva v úzadí. Kto si chce užiť jazdu na maximum, môže využiť športový režim, ktorý pritvrdí podvozok, odozvu plynového pedálu a riadenie. Napriek tomu najväčšie výhrady máme práve k riadeniu, ktoré filtrovalo všetko čo sa deje pod prednými kolesami do takej miery, až odfiltrovalo veľkú časť radosti z jazdy.

V komfortnom alebo normálnom režime sa Superb trochu menej „pohupuje“, za čo môže znížený podvozok. Napriek tomu ide o pomerne komfortné zvezenie, čomu nezabránili ani 19 palcové zliatinové disky.

Vodič za volantom tohto auta nebude mať chuť ho tlačiť na limit. Málo komunikatívne riadenie a vysoká hmotnosť mu podvedome vystavia stopku omnoho skôr. Netvrdíme, že Superb Sportline je určený na defenzívnu jazdu. Rýchla jazda nie je problém, ale predsa len v sebe nezaprie svoje gény pohodlnej manažérskej limuzíny.

Záver

Škoda Superb Sportline s najvýkonnejším benzínovým motorom nie je rýdzo športové auto. Je niekde na pol ceste medzi pohodlnou limuzínou a športovým nástrojom. Dizajnové doplnky tejto výbavy sú však lákavé a vlaková loď Škody s nimi vyzerá skutočne dobre.

Cena verzie Sportline začína na sume 31 490 eur. Za 280 koňový benzínový motor spolu s pohonom oboch náprav si česká automobilka pýta 41 890 eur, čo je v prípade liftbacku najvyššia suma.

Praktickosť interiéru ostáva zachovaná. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Superb Sportline Praktickosť interiéru ostáva zachovaná.

V štandarde výbavy Sportline sa nachádza navigácia s 9,2 palcovým dotykovým displejom, bluetooth, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, parkovaciu kameru alebo jazdné režimy.

Za 19 palcové zliatinové kolesá sa pripláca 508 eur, za strešné okno 1 134 alebo za trojzónovú klimatizáciu 276 eur. S príplatkovou výbavou môže cena testovaného modelu atakovať hranicu 45-tisíc eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 861
Šírka (mm) 1 864
Výška (mm) 1 468
Rázvor (mm) 2 841
Objem palivovej nádrže 66 l
Objem batožinového priestoru 625/1 760 l
Pohotovostná hmotnosť 1 540 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový radový štvorvalec s prepĺňaním
Zdvihový objem motora 1 984 cm3
Výkon 206 kW (280 k ) pri 5 600 – 6 500 ot./min
Max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 700 – 5 600 ot./min
Prevodovka 6-stupňová automatická
Pohon obe
Max rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,8 s
Spotreba (kombi) 7,1 l/100 km
Spotreba (test) 8,4 l/100 km

Cena a záruka

Základná cena 31 490 EUR
Cena testovanej verzie od 41 890 EUR
Škoda Superb Sportline
Škoda Superb Sportline
+23Škoda Superb Sportline

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #test #4x4 #Škoda #Škoda Superb #prevodovka DSG #DSG #2.0 TSI #Superb Sportline
Články podľa značiek