S hybridom i8 vo verzii Roadster sme sa po prvýkrát stretli na slovinskom pobreží v meste Portorož. V minulosti sme už mali tú česť spoznať model i8 s pevnou strechou. Jeho charakter, charizma a pôvod v nás zanechal dojem. Verzia bez strechy, ktorú výrobca označuje ako Roadster, má ešte o čosi väčší potenciál štýlu.
Koncept modelu i8 výrobca predstavil na autosalóne v Pekingu v roku 2012. V roku 2016 prišla informácia o tom, že Roadster sa pridá do modelového radu i8 v roku 2018. Neostávalo nám iné, len sa tešiť. Štandardná verzia i8 je vo výrobe od roku 2014.
Nadčasový dizajn s mimozemskými tvarmi
Samotný dizajn BMW i8 nemá konkurenciu. Môže sa pýšiť exotickými tvarmi, ktoré majú len superautá. Automobil púta najviac pozornosti z celého modelového radu bavorskej automobilky. Roadster základné tvary nemenil. Zvonku je možné sa očami túlať po nespočetných hranách a tvaroch karosérie. Vodič aj naďalej v spätných zrkadlách vidí úplne atypický tvar nad zadnými kolesami.
Roadster má v porovnaní s kupé ešte krajšiu siluetu. Ak je strecha otvorená spolu s dvojicou dverí, automobil vyzerá ako z inej planéty. Dvere sa totiž taktiež otvárajú smerom nahor. Zmena nastala v prípade strechy, ktorá sa za 15 sekúnd dokáže zložiť do priestoru pre zadné sedadlá. Tie tam teda v tejto verzii nie sú. i8 Roadster je len dvojmiestny automobil. Nastupovanie do auta nie je o nič jednoduchšie, ako do štandardnej verzie. Karoséria je z karbónu, takže prah je pomerne vysoko. Vodič aj spolujazdec musia ísť do vnútra zadkom napred.
Samotný interiér nepôsobí až tak hi-tech ako exteriér. Vo vnútri dokonca nájdete CD prehrávač. Za jediným radom sedadiel je odkladací priestor. Namiesto neho sú v kupé prítomné zadné sedadlá. Odkladacie priestory vo verzii s pevnou strechou výrazne chýbali, takže pomerne veľký úložný priestor na uskladnenie bežných vecí nás potešil.
Viac výkonu
Pod kapotou je aj naďalej 1,5 litrový trojvalec s výkonom 170 kW. Výkon elektromotora, ktorý roztáča predné kolesá stúpol o 9 kW na 105 kW. Sústava je naladená na 275 kW. Roadster sa dostane na 100 km/h za 4,6 sekundy. V porovnaní s kupé je ťažší o 60 kg.
Vyšší výkon elektromotora sprevádza nový akumulátor. Jeho kapacita sa zvýšila zo 7,1 na 11,6 kWh. Elektrický dojazd sa teda predĺžil z 37 na 55 kilometrov. Zvýšenie elektrického dojazdu je citeľné. Automobil je v elektrickom režime omnoho viac použiteľný. Nič sa však nemení na tom, že šoférsky zážitok prichádza až o naštartovaní spaľovacieho trojvalca.
V štandardnej výbave sa nachádzajú adaptívne tlmiče, ktoré menia charakteristiku v závislosti od štýlu jazdy. Zmeny jazdných režimov ostávajú aj naďalej rozhodené po interiéri. Ekologický a normálny režim sú na jednom tlačidle. Športový sa aktivuje pomocou ovládača prevodovky.
Jazdný prejav aj naďalej zaostáva za samotným vzhľadom auta. Keď sa na neho pozeráte z vonkajšej strany, máte pocit, že šoférovanie bude vrcholným zážitkom. Nie je to tak. Na vine sú možno prehnané očakávania. Tým nechceme povedať, že i8 Roadster jazdí zle. Je poriadne rýchla. V rýchlych zákrutách automobil nevytvára pre vodiča pocit, že jazda je stredobodom pozornosti. Jazdným vlastnostiam chýba kúsok čitateľnosti navyše.
Záver
Ale o tom i8 nie je. Tento model je demonštráciou možného s obrovskou dávkou štýlu. Pre Roadster to platí dvojnásobne. Dohora sa otvárajúce dvere, zložená strecha a samotné tvary karosérie až gýčovo pútajú pozornosť. BMW v i8 zhmotnila takmer všetky predstavy automobilových fanúšikov a dala im možnosť si toto auto kúpiť.
Doteraz na to nemala odvahu žiadna automobilka vyrábajúca bežné autá. I8 Roadster nie je pre ľudí, ktorí chcú praktické auto a rozumnú voľbu. Je pre tých, ktorí sa chcú výrazne odlíšiť. Musia za to ale zaplatiť 158 900 eur.
Rozmery, hmotnosť, objem
Dĺžka (mm) | 4 689 |
Šírka (mm) | 1 942 |
Výška (mm) | 1 291 |
Rázvor (mm) | 2 800 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 670 |
Objem batožinového priestoru (l) | 88 |
Technické údaje
Typ spaľovacieho motora | radový zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 1 499 |
Počet valcov | 3 |
Max. výkon (kW/k pri ot./min) | 170/231 pri 5 800 – 6 000 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 320 pri 3 700 |
Typ elektromotora | synchrónny |
Max. výkon elektromotora (kW/k) | 105/143 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 |
Systémový výkon (kW/k) | 275/374 |
Prevodovka | 6-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | obe |
Max rýchlosť (km/h) | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,6 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 2,1 |
Typ batérie | Li-Ion |
Kapacita batérie (kWh) | 11,6 |
Počet miest na sedenie | 2 |
Cena a záruka
Základná cena modelu | 158 900 EUR |