Test: Renault Trafic SpaceClass – pohodlie pre siedmich

Priestorové nároky motoristov sú čoraz väčšie. Osobné verzie úžitkových vozidiel môžu byť odpoveďou.

25.12.2018 07:00
DSCN1345 Foto:
Osobná verzia Traficu môže byť maximálne deväťmiestna.
debata (6)

Renault patrí medzi tradičných výrobcov dodávok. Modely Kangoo, Trafic a Master sú pracovnou výbavou mnohých firiem. Najuniverzálnejším z uvedenej trojice je určite Renault Trafic, ktorý okrem tradičnej úžitkovej dodávky existuje aj vo viacerých konfiguráciách určených na prevoz osôb.

Osobná verzia Traficu môže byť maximálne deväťmiestna. Potom existuje možnosť samostatných sedadiel vodiča a spolujazdca, čím sa prepravná kapacita zníži na osem osôb. Najluxusnejšou možnosťou je verzia SpaceClass, ktorá dvom pasažierom v druhom rade umožňuje samostatné sedenie. Práve poslednú možnosť sme si vyskúšali v redakčnom teste.

Najluxusnejšou verziou Traficu je Spaceclass. Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1346 Najluxusnejšou verziou Traficu je Spaceclass.

Zvonku elegantný

Na trhu s dodávkami nepanuje krutý konkurenčný boj o najpríťažlivejší dizajn. Prím hrá praktická stránka auta, a preto je dizajn minimálne na druhej koľaji. Renault však dokázal aj úžitkovému vozidlu dodať eleganciu. Vpredu upúta mriežka chladiča s modrými ozdobnými lamelami. Do nej je vsunuté veľké logo značky. Predné svetlá sú atypicky vykrojené.

Zboku upútajú efektné sedemnásťpalcové disky kolies. Zatmavené bočné okná pre cestujúcich vzadu spolu s tmavomodrým lakom karosérie dodávajú Traficu SpaceClass auru auta prevážajúceho dôležitých ľudí. Vzadu nájdeme lakovanú rukoväť dverí batožinového priestoru, ktoré sa otvárajú dohora. Z toho dôvodu sú zadné svetlá umiestnené vertikálne po bokoch karosérie.

Vzadu nájdeme lakovanú rukoväť dverí... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1347 Vzadu nájdeme lakovanú rukoväť dverí batožinového priestoru, ktoré sa otvárajú dohora.

Vo vnútri variabilný

Renault Trafic SpaceClass je reprezentatívnym variantom a tomu zodpovedá aj vnútorné usporiadanie sedadiel, ktoré je súčasťou balíka Escapade za tritisíc eur. Dvaja cestujúci v druhom rade si môžu užívať individuálne sedenie na „kapitánskych“ sedadlách. Obe sedadlá sú navyše otočné, čo znamená, že pasažieri môžu sedieť v smere aj v protismere jazdy. V druhom prípade majú rovnako ako traja cestujúci na zadnej lavici k dispozícii posuvný stolík.

Dvaja cestujúci v druhom rade si môžu užívať... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1380 Dvaja cestujúci v druhom rade si môžu užívať individuálne sedenie na „kapitánskych“ sedadlách. Obe sedadlá sú navyše otočné.

Lavica v treťom rade sa dá nielen posúvať, ale po sklopení môže slúžiť aj ako priestor na ležanie a tým vytvorí z Traficu SpaceClass dočasný karavan. Pri základnom rozostavení má batožinový priestor objem jeden meter kubický. Plató batožinového priestoru možno umiestniť do dvoch úrovní.

Vodič a spolujazdec majú k dispozícii informačno-zábavný systém R-Link s navigáciou. V kabíne je dostatok odkladacích priestorov. Pred spolujazdcom sú dve schránky, na palubnej doske je odkladací priestor s USB prípojkou a po ľavej ruke má malý odkladací priestor k dispozícii aj vodič. Z hľadiska materiálov interiéru dominujú plasty rôzneho typu a farby, no ich vypracovanie neznižuje reprezentatívny potenciál auta.

V kabíne je dostatok odkladacích priestorov. Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1364 V kabíne je dostatok odkladacích priestorov.

Hodil by sa väčší objem motora

Renault Trafic vo verzii SpaceClass je k dispozícii len s jediným motorom, ktorým je naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Na výber je v dvoch výkonových verziách, a to 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). My sme testovali silnejší variant. Ten má krútiaci moment 340 Nm. Skombinovať sa dá výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Renault Trafic vo verzii SpaceClass je k... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1383 Renault Trafic vo verzii SpaceClass je k dispozícii len s jediným motorom, ktorým je naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra.

Z hľadiska jazdného prejavu je Trafic SpaceClass dobre vyvážený. Napriek sedemnásťpalcovým diskom kolies zvládal dobre odfiltrovať aj väčšie nerovnosti. Keďže ide o dodávku, náklony karosérie a dlhý rázvor nútia vodiča k opatrnosti pri prejazde zákrut. Pri diaľničnej jazde bolo auto stabilné a posádka sa mohla sťažovať len na akustický hluk.

Pri rozbehoch do križovatky bol Trafic dostatočne svižný. Nevýhodou menšieho objemu motora je spotreba paliva pri vyššom zaťažení. K tomu dochádza hlavne na diaľnici. Pri rýchlosti 130 km/h za hodinu motor pracuje pri 2 500 ot./min a spotreba nafty sa pohybuje okolo hranice desať litrov na sto kilometrov. Pri jazde v obci je spotreba priaznivejšia a pohybuje sa na úrovni 7,3 l/100 km. Mimo obce sme dosiahli priemernú hodnotu 6,7 l/100 km. Celkovo sme jazdili s priemernou spotrebou 8,2 l/100 km.

Pri základnom rozostavení má batožinový... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN1376 Pri základnom rozostavení má batožinový priestor objem jeden meter kubický.

Záver

Renault Trafic SpaceClass je vrcholom ponuky modelu Trafic. Piati cestujúci v druhom a v treťom rade sedadiel majú k dispozícii prepychové množstvo priestoru a viacúčelový stolík. Ide teda o reprezentatívnu verziu, ktorá je prínosom hlavne pre cestujúcich vzadu. Za mierny nedostatok považujeme pohonnú jednotku, ktorá v reprezentatív­nosti zaostáva a na diaľnici dvíha spotrebu paliva.

Zameraniu Traficu SpaceClass zodpovedá aj cena. V prípade slabšej verzie je základná cena 34 990 eur. Silnejšia stojí 36 290 eur. Karoséria s predĺženým rázvorom je v oboch prípadoch o 1 700 eur drahšia. Základnú výbavu možno rozšíriť o množstvo prvkov z príplatkovej výbavy.

Bočné airbagy na strane vodiča a spolujazdca stoja 480 eur, vonkajšie spätné zrkadlá a bočné lišty vo farbe karosérie a zároveň kľučky dverí a lišta nad zadnou poznávacou značkou lakované načierno stoja takisto 480 eur, vyhrievanie sedadla vodiča a spolujazdca je za príplatok 240 eur, predné parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera stoja 1 000 eur. Za multimediálny systém R-Link Evolution s integrovanou navigáciou TomTom® sa pripláca 920 eur a za ľavé posuvné dvere 500 eur. Výrobca poskytuje záruku na dva roky bez obmedzenia kilometrov.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 999
Šírka (mm) 1 956
Výška (mm) 1 971
Rázvor (mm) 3 098
Svetlá výška (mm) 160
Objem batožinového priestoru (m3) 1/2,5/3,2
Objem palivovej nádrže (l) 80
Objem nádrže aditíva AdBlue (l) 20
Prevádzková hmotnosť (kg) 2 029 – 2 221
Maximálna povolená hmotnosť (kg) 2 890 – 2 995
Rozmery pneumatík 215/60 R17

Technické údaje

Typ motora radový vznetový s preplňovaním
Zdvihový objem motora (cm3) 1 598
Počet valcov 4/16
Výkon (kW/k pri ot./min) 107/145 pri 3 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 340 pri 1 500
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Poháňaná náprava predná
Max rýchlosť (km/h) 177
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,1
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 7,1/6,0/6,4
Emisie CO2 (g/km) 159
Počet miest na sedenie 7

Cena a záruka

Základná cena modelu 25 900 EUR
Základná cena testovanej verzie 36 290 EUR
Cena testovaného vozidla 41 950 EUR
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Renault Trafic Spaceclass
Renault Trafic Spaceclass
+24Renault Trafic Spaceclass

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Trafic #Renault Trafic Spaceclass
Články podľa značiek