Aké auto by ste si vybrali, ak by došlo k takejto katastrofe? Určite budete potrebovať dobrú prieraznosť terénom. Na škodu nebude ani nákladný priestor a interiér pre päť osôb. Keď nepriaznivé podmienky pominú a ľudstvo začne opäť napredovať, poteší zaujímavý dizajn auta.
Presne toto nám chodilo hlavou, keď sme jazdili na Mitsubishi L200 Black Edition, ktoré má špeciálne upravený a zvýšený podvozok. Generácia modelu, ktorého život sa prehupol do ďalšej fázy a na trh postupne mieri verzia po hĺbkovom facelifte.
Piatu generáciu modelu japonská automobilka predstavila koncom roka 2014 v Thajsku. Do predaja sa model dostal začiatkom nasledujúceho roka. Jeho dvojičkou bol Fiat Fullback. Automobilka v novembri minulého roka predstavila výrazný facelift tohto modelu. Na európsky trh sa má dostať už o niekoľko týždňov.
Na niektorých trhoch sa L200 predáva pod názvom Triton alebo Barbarian. Mitsubishi ju vyrába vo svojich továrňach v Thajsku a v Brazílii.
Black Edition je o doplnkoch
Napriek tomu, že L200 je pracovný pick-up s offroadovým rodokmeňom, verzia Black Edition dodáva jeho karosérii špeciálny výzor. Pick-up dostal čiernu mriežku chladiča, lemy blatníkov, 17-palcové disky, vonkajšie kryty spätných zrkadiel, kľučky dverí, nástupné prahy a nástupný nárazník v zadnej časti. Všetky sú v čiernej farbe.
Okrem toho testovaný model prešiel špeciálnou úpravou od handlovskej spoločnosti Cbone, ktorá jej osadila zdvihnutý podvozok od austrálskeho výrobcu ARB – OLD MAN EMU. Na vozidle boli menené tlmiče, listové a vinuté pružiny. Podvozkové časti navyše chránia duralové kryty.
Limitovaná edícia Black Edition do interiéru priniesla bezkľúčové odomykanie a štartovanie spolu so xenónovými prednými svetlometmi. Štandardom na palube je aj 6,1 palcový dotykový displej, Bluetooth, 6 reproduktorov alebo napríklad kožou potiahnutý volant spolu s hlavicou radiacej páky. Informačno-zábavný systém auta je bezproblémovo funkčný, no jeho grafika patrí k podpriemeru. Klimatizácia je len jednozónová a vodič si musí zvyknúť, že štartovacie tlačidlo je na ľavej strane.
Posádka do tohto auta nastupuje smerom nahor. Môže za to najmä špeciálny podvozok, ktorý z auta robí takmer expedičný špeciál. Vodič spoza volantu vo väčšine prípadov pozerá ponad ostatné autá, prípadne do očí cestujúcim v autobusoch. Nákladný priestor je dlhý 1 520 a široký 1 470 mm. L200 odvezie takmer jednu tonu nákladu.
Limitovaná edícia s jedným motorom
Mitsubishi svojich zákazníkov evidentne nechce zahlcovať širokou ponukou motorov. V ponuke je len jeden 2,4 litrový naftový štvorvalec DI-D MIVEC s atypickým variabilným časovaním ventilov. Pohonná jednotka dosahuje výkon 181 koní spolu s maximálnym krútiacim momentom 430 Nm.
Testovaný automobil prenášal výkon na zadnú alebo obe nápravy prostredníctvom 5-stupňovej automatickej prevodovky. Radiaca páka prevodovky sa pohybuje po viditeľnej dráhe, ktorú automaty používali v minulých desaťročiach. Správanie prevodovky taktiež pripomína časy dávno minulé. Myslíme si, že v tomto prípade je lepšou voľbou 6-stupňový manuál.
Testovaná kombinácia umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 177 km/h. Na jazdu v teréne je výkon viac ako dostačujúci. Vodič nebude brzdou premávky ani na bežných cestách.
Spotreba testovaného auta sa pohybovala na úrovni 10 litrov nafty na 100 km. V meste L200 z nádrže odoberala aj o dva litre viac. Bez zvýšeného podvozku, terénnych pneumatík a automatickej prevodovky sa priemerná spotreba bude pohybovať na úrovni 8 litrov.
Na asfalte je riadenie prekvapivo ľahké. Polomer otáčania auta je malý, takže vodič bez väčších problémov dokáže manévrovať na parkoviskách, alebo v teréne. Výhľad za auto zabezpečuje pri cúvaní kamera.
V štandardnom režime výkon prechádza len na zadnú nápravu. Kruhovým ovládačom je možné pripojiť aj predné kolesá. Mitsubishi L200 disponuje aj redukčnou prevodovkou. Diferenciál zadnej nápravy sa uzatvára samostatným tlačidlom. Spolu so zvýšeným podvozkom je z L200 auto s mimoriadnou prieraznosťou terénom. V ťažšom teréne môže problémy spôsobiť len dlhší rázvor (3 000 mm).
Záver
Keďže Mitsubishi čoskoro začne na trh dodávať faceliftovanú verziu, aktuálne chce konkurenciu predstihnúť najmä cenou. L200 Black Edition má cenovku 31 300 eur. Ak chcete automat, priplatíte si 2-tisíc eur. Základná cena L200 je 25 700 eur. V príplatkovej výbave sa takmer nič nenachádza. Záujemcovia si môžu na palubu prikúpiť len navigáciu, parkovacie senzory a vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním.
Konkurencia má síce modely s mladšími technológiami, no pýta si za ne viac. Nissan Navara v najvyššej výbave s automatickou prevodovkou stojí takmer o 5-tisíc eur viac ako testovaná verzia Black Edition. Ford Ranger s päťvalcovým motorom, s výkonom 200 koní stojí o 6 660 eur viac.
Rozmery, objemy, hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 5 285 |
Šírka (mm) | 1 815 |
Výška (mm) | 1 775 |
Rázvor (mm) | 3 000 |
Rozmery nákladného priestoru (mm) | 1 520×1 470 |
Objem palivovej nádrže (l) | 75 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 950 |
Najväčšia prípustná hmotnosť (kg) | 2 910 |
Technické údaje | |
---|---|
Typ Motora | vznetový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 2 442 |
Počet valcov | 4 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 133/181 pri 3 500 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 430 pri 2 500 |
Prevodovka | 5-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | obe |
Max rýchlosť (km/h) | 177 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,8 |
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) | 7,2 |
Spotreba (test) (l/100km) | 10,0 |
Ceny a záruka | |
---|---|
Základná cena modelu L200 | 25 700 Eur |
Cena testovanej verzie Black Edition | 33 300 Eur |
Záruka | 5 rokov |