Test: Mitsubishi L200 Black Edition – pre prípad apokalypsy

02.06.2019 07:00

Svet zasiahla globálna prírodná katastrofa. Cestná infraštruktúra sa rozpadáva. Istoty, ktoré ponúkala spoločnosť, miznú. Mestské crossovery, hatchbacky a sedany sa stávajú nepoužiteľnými. Ľudia na presuny potrebujú autá, ktorým asfalt nechýba.

Pozrite si redakčný test Mitsubishi L200 Black Edition.

Aké auto by ste si vybrali, ak by došlo k takejto katastrofe? Určite budete potrebovať dobrú prieraznosť terénom. Na škodu nebude ani nákladný priestor a interiér pre päť osôb. Keď nepriaznivé podmienky pominú a ľudstvo začne opäť napredovať, poteší zaujímavý dizajn auta.

Presne toto nám chodilo hlavou, keď sme jazdili na Mitsubishi L200 Black Edition, ktoré má špeciálne upravený a zvýšený podvozok. Generácia modelu, ktorého život sa prehupol do ďalšej fázy a na trh postupne mieri verzia po hĺbkovom facelifte.

Pick-up na dĺžku meria 5 285 mm.
Pick-up na dĺžku meria 5 285 mm. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Piatu generáciu modelu japonská automobilka predstavila koncom roka 2014 v Thajsku. Do predaja sa model dostal začiatkom nasledujúceho roka. Jeho dvojičkou bol Fiat Fullback. Automobilka v novembri minulého roka predstavila výrazný facelift tohto modelu. Na európsky trh sa má dostať už o niekoľko týždňov.

Na niektorých trhoch sa L200 predáva pod názvom Triton alebo Barbarian. Mitsubishi ju vyrába vo svojich továrňach v Thajsku a v Brazílii.

Prevádzková hmotnosť auta je 1 950 kg.
Prevádzková hmotnosť auta je 1 950 kg. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Black Edition je o doplnkoch

Napriek tomu, že L200 je pracovný pick-up s offroadovým rodokmeňom, verzia Black Edition dodáva jeho karosérii špeciálny výzor. Pick-up dostal čiernu mriežku chladiča, lemy blatníkov, 17-palcové disky, vonkajšie kryty spätných zrkadiel, kľučky dverí, nástupné prahy a nástupný nárazník v zadnej časti. Všetky sú v čiernej farbe.

Okrem toho testovaný model prešiel špeciálnou úpravou od handlovskej spoločnosti Cbone, ktorá jej osadila zdvihnutý podvozok od austrálskeho výrobcu ARB – OLD MAN EMU. Na vozidle boli menené tlmiče, listové a vinuté pružiny. Podvozkové časti navyše chránia duralové kryty.

Zvýšený podvozok mení proporcie auta. Kolesá sa...
Zvýšený podvozok mení proporcie auta. Kolesá sa zdajú byť v blatníkoch malé. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Limitovaná edícia Black Edition do interiéru priniesla bezkľúčové odomykanie a štartovanie spolu so xenónovými prednými svetlometmi. Štandardom na palube je aj 6,1 palcový dotykový displej, Bluetooth, 6 reproduktorov alebo napríklad kožou potiahnutý volant spolu s hlavicou radiacej páky. Informačno-zábavný systém auta je bezproblémovo funkčný, no jeho grafika patrí k podpriemeru. Klimatizácia je len jednozónová a vodič si musí zvyknúť, že štartovacie tlačidlo je na ľavej strane.

Posádka do tohto auta nastupuje smerom nahor. Môže za to najmä špeciálny podvozok, ktorý z auta robí takmer expedičný špeciál. Vodič spoza volantu vo väčšine prípadov pozerá ponad ostatné autá, prípadne do očí cestujúcim v autobusoch. Nákladný priestor je dlhý 1 520 a široký 1 470 mm. L200 odvezie takmer jednu tonu nákladu.

V interiéri je koža a odolné plasty.
V interiéri je koža a odolné plasty. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Limitovaná edícia s jedným motorom

Mitsubishi svojich zákazníkov evidentne nechce zahlcovať širokou ponukou motorov. V ponuke je len jeden 2,4 litrový naftový štvorvalec DI-D MIVEC s atypickým variabilným časovaním ventilov. Pohonná jednotka dosahuje výkon 181 koní spolu s maximálnym krútiacim momentom 430 Nm.

Testovaný automobil prenášal výkon na zadnú alebo obe nápravy prostredníctvom 5-stupňovej automatickej prevodovky. Radiaca páka prevodovky sa pohybuje po viditeľnej dráhe, ktorú automaty používali v minulých desaťročiach. Správanie prevodovky taktiež pripomína časy dávno minulé. Myslíme si, že v tomto prípade je lepšou voľbou 6-stupňový manuál.

V ponuke L200 Black Edition je len jeden motor....
V ponuke L200 Black Edition je len jeden motor. 2,4 litrový naftový štvorvalec dosahuje výkon 181 koní. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Testovaná kombinácia umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 177 km/h. Na jazdu v teréne je výkon viac ako dostačujúci. Vodič nebude brzdou premávky ani na bežných cestách.

Spotreba testovaného auta sa pohybovala na úrovni 10 litrov nafty na 100 km. V meste L200 z nádrže odoberala aj o dva litre viac. Bez zvýšeného podvozku, terénnych pneumatík a automatickej prevodovky sa priemerná spotreba bude pohybovať na úrovni 8 litrov.

Automatická prevodovka má len 5 stupňov.
Automatická prevodovka má len 5 stupňov. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Na asfalte je riadenie prekvapivo ľahké. Polomer otáčania auta je malý, takže vodič bez väčších problémov dokáže manévrovať na parkoviskách, alebo v teréne. Výhľad za auto zabezpečuje pri cúvaní kamera.

V štandardnom režime výkon prechádza len na zadnú nápravu. Kruhovým ovládačom je možné pripojiť aj predné kolesá. Mitsubishi L200 disponuje aj redukčnou prevodovkou. Diferenciál zadnej nápravy sa uzatvára samostatným tlačidlom. Spolu so zvýšeným podvozkom je z L200 auto s mimoriadnou prieraznosťou terénom. V ťažšom teréne môže problémy spôsobiť len dlhší rázvor (3 000 mm).

Vodič nájde informácie o pohone priamo pred sebou.
Vodič nájde informácie o pohone priamo pred sebou. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Záver

Keďže Mitsubishi čoskoro začne na trh dodávať faceliftovanú verziu, aktuálne chce konkurenciu predstihnúť najmä cenou. L200 Black Edition má cenovku 31 300 eur. Ak chcete automat, priplatíte si 2-tisíc eur. Základná cena L200 je 25 700 eur. V príplatkovej výbave sa takmer nič nenachádza. Záujemcovia si môžu na palubu prikúpiť len navigáciu, parkovacie senzory a vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním.

Konkurencia má síce modely s mladšími technológiami, no pýta si za ne viac. Nissan Navara v najvyššej výbave s automatickou prevodovkou stojí takmer o 5-tisíc eur viac ako testovaná verzia Black Edition. Ford Ranger s päťvalcovým motorom, s výkonom 200 koní stojí o 6 660 eur viac.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 5 285
Šírka (mm) 1 815
Výška (mm) 1 775
Rázvor (mm) 3 000
Rozmery nákladného priestoru (mm) 1 520×1 470
Objem palivovej nádrže (l) 75
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 950
Najväčšia prípustná hmotnosť (kg) 2 910
Technické údaje  
Typ Motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 2 442
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 133/181 pri 3 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 430 pri 2 500
Prevodovka 5-stupňová automatická
Poháňaná náprava obe
Max rýchlosť (km/h) 177
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,8
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 7,2
Spotreba (test) (l/100km) 10,0
Ceny a záruka  
Základná cena modelu L200 25 700 Eur
Cena testovanej verzie Black Edition 33 300 Eur
Záruka 5 rokov
Mitsubishi L200 Black
		Edition
Mitsubishi
		L200 Black
		Edition
+30Mitsubishi L200 Black
		Edition

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#test #Mitsubishi #pick-up #Mitsubishi L200
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR