Test: Citroen C1

Cukríky na cestách potešia najmä nežnú časť vodičskej pospolitosti, čo vedia aj výrobcovia. Presne v duchu danej filozofie hraje na „city“ novinka z frnacúzsko-japonskej kuchyne Citroen C1 1,0i Pack.

14.12.2005 12:06
debata

Z triumvirátu C1–107-Aygo vtrhla na slovenský trh ako prvá „Cé-jednotka“ aj so svojimi 3,4 metrami a širokým úsmevom masky chladiča a guľatými očkami predných svetlometov. Ženská guľatosť pokračuje aj v prípade bočnej línie, milým šokom sú zadné dvere nahrádzajúce C stĺpik aj blatník zároveň.

Trojdverový feeling umocňujú aj bočné výklopné okná. Zadná časť identicky skloňuje bacuľaté tvary. Čisto sklenené zadné dvere uzatvárajú výpočet netradičných a originálnych riešení.

Rozohratú vášnivú partiu stupňuje aj interiér. Všetky ovládacie prvky sú vtipne vyriešené, počnúc otáčkomerom na stopke, atraktívne tvarovaným volantom a kurióznym ovládaním kúrenia a klimatizácie. To všetko dáva zabudnúť na plastovú charakter interiéru s iba priemernými známkami za kvalitu.

Pohodlné sú aj sedadlá s netradičným no funkčným tvarovaním, tie vzadu sú podstatne jednoduchšie, čo je však dôležitejšie dvojica detí či čerství tínedžeri sa tam usadia pohodlne. Mamine nákupy zvláda batožinový priestor s prehľadom. Väčšiu porciu batožiny dokáže C1 zhltnúť iba so sklopenými zadnými sedadlami.

Jazda s trojvalcovým jednolitrom je prekvapivo dynamická (na druhý prevodový stupeň nie je problém dosiahnuť stovku), technický údaj maximálneho výkonu 50 kW (68 k) sa teda plne potvrdzuje. Radenie rýchlostných stupňov dostane tiež iba priemerné hodnoty prevodovka je totiž značne nepresná.

Nielen dynamika, ale aj ekonomiku bude silnou stránkou modelu C1. Pri rozvážnej jazde nie je problém dosiahnuť spotrebu okolo 6 litrov v meste, a tam sa bude C1 pohybovať drvivou väčšinou.

Posun Citroenu C1do imidžovej roviny dokumentuje aj základná cena, ktorá presahuje 300.000 korún v prípade niekoľkých príplatkových prvkov presiahne aj hranicu 400 tisíc. Ale mamičkám sa bude určité mimoriadne páčiť.

Cena základného modelu: Citroen C1 1,0i Pack: 369.900 Sk
Cena testovaného vozidla: 420.700 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily CSC, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovonastaviteľný volant.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 9.000 Sk,  rádi s CD plu dva reproduktory: 9.900 Sk, Klimatizácia: 29.900 Sk, Otáčkomer: 2000 Sk.
Technické údaje
Motor: Radový trojvalcový vznetový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 998 cm3, maximálny výkon 50 kW 68 k) pri5000 ot/min, maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 3600 ot/min

Priemerná spotreba: 6,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne úpružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3430×1635×1470 mm, rázvor osí kolies 2340 mm, pohotovostná hmotnosť 990 kg, celková hmotnosť 1340 kg, Objem batožinového priestoru 165/880 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 14,5 s
Maximálna rýchlosť: 157 km/h

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek