TEST: Nissan Primera 1,9 dCi First Class - Prvá trieda bez príplatku

Minulý rok poctila redakciu Nissan Primera s dvojlitrovým motorom, tento rok sme benzín zamenili za diesel, a pohodlie v interiéri vyjadroval špeciálny balík akčného vybavenia s názvom First Class. Testovali sme Nissan Primera 1,9 dCi.

18.03.2005 15:12
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Nissan Primera háji farby automobilky Nissan už od roku 2001, no v žiadnom prípade nestratila zo svojho kúzla, svojich fanúšikov si zachováva dodnes. Ideálny kompromisom medzi verziou karosérie kombi a sedan je verzia hatchback, najmä s ohľadom na fakt, že ponúka slušný objem 465 litrov, ktorý pôsobí subjektívne ako väčší.

Nielen batožinový priestor, ale aj priestor pre cestujúcich si pripísal kladné hodnotenie rovnako vpredu aj vzadu, v tomto smere možno smelo priznať Prímere rodinný charakter. Látkové čalúnenie bolo kvalitné, vodič má k dispozícii volant s väčším priemerom než je v tejto triede obvyklé.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Nezvyklú scenériu ponúka aj prístrojová doska svojím umiestnením v strede. Na daný pohľad si možno celkom rýchlo zvyknúť, po istej chvíli sa nám to dokonca zdalo praktickejšie. Naftovú pohonnú jednotku prezrádzal iba otáčkomer a šesťstupňová manuálne prevodovka s presnými radiacimi dráhami.

Nechýbal ani farebný multifunkčný displej, tentoraz však bez cúvacej kamery, ktorú by sme vzhľadom na ťažšiu prehľadnosť smerom dozadu uvítali.

Vyzdvihnúť treba aj zlepšenú logiku ovládania kombinácie autorádia, klimatizácie a palubného počítača. Ten opäť ponúkal množstvo informácii, prehľadne usporiadaných, čo v prípade diesela poteší najmä sporovlivých vodičov.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou ukrývala Primera pohonnú jednotku adoptovanú od francúzskeho výrobcu Renault. Kombinácia 1,9 dCi s výkonom 88 kW (120 k) je známa z niekoľkých modelov spomenutého výrobcu a pod kapotou Nissanu Primera sa tiež ukazovala v pozitívnom svetle.

Motor je výborne odhlučnený rovnako aj vibrácie sa neprenášajú do interiéru. Vďaka krútiacemu maximálnemu 270 Nm pri 2000 ot/min momentu nie je problém zrýchlenie z 0–100 km/h za 10,8 sekundy podobne ako maximálna rýchlosť 195 km/h.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pokiaľ vás dané hodnoty zlákajú k športovej jazde rátatajte so spotrebou okolo 8,5 litra na 100 km, jazda opačného razenia znamená príjemnú hodnotu 6,5 litra na 100 kilometrov, v teste nám vyšiel takmer presný stred daných hodnôt 7,4 litra na 100 kilometrov, čo považujeme pri neustálej asistencie klimatizácie za prijateľnú hodnotu.

K pokojne orientovanej jazde vyzýva aj podvozok, ktorý patrí medzi komfortnejšie ladené, čim vyslovene ulahodí pokojnejším náturám, rýchly vodiči môžu rátať v zákrutách s mierne vyšším náklonom karosérie, no spoľahlivým držaním stopy.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

First Class znamená kompletné vybavenie vrátane šiestich airbagov, protiblokovaciemu systému ABS s EBD, automatickou klimatizáciou, kompletnou elektrifikáciou funkcií, multifinkčný displej a veľkorysým interiérom. To všetko je k dispozícii za prijateľných 858.000 Sk. Nech sa páči vyberte si farbu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Nissan Primera 1,9 dCi First Class 858. 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  858­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, strešné hlavové airbagy , automatická klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a osovo nastaviteľný volant, ABS+EBD, Brzdový asistent, autorádio s CD prehrávačom, hmlovky, palubný počítač
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  : radový, vodou chladený vznetový štvorvalec prepĺňaný s turbodúchadlom, priame vstrekovanie paliva, typu Common Rail, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1870 cm, maximálny výkon 88 kW (120k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 270 Nm pri 2000 ot/min

Priemerná spotreba: 7,4 litra/100 kmPrevodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies typu Multi-Link uložená v pomocnom ráme, vzadu náprava typu Multi-Link so Scott-Russelovým priamovodom, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, hrebeňové riadenie s aktívnym posilňovačom riadeniaBrzdy:   vpredu aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBD, Brzdný asistent, ručná brzda pôsobiacana zadné kolesá.Karosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverová limuzína, DxŠxV 4567×1760×1482 mm, rázvor osí kolies 2680 mm, pohotovostná hmotnosť 1420 kg, celková hmotnosť 2000 kg, Objem batožinového priestoru 460 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 10,8s
Maximálna rýchlosť:  195 km/h

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek