Test: Renault Clio E-Tech 140 - iný pohľad na hybrid

Renault Clio v hybridnej verzii kombinuje hladký spaľovací motor s hlavným a prídavným elektromotorom a navyše technologicky unikátne riešenou prevodovkou. Na spotrebu však táto kombinácia nemala až tak priaznivý vplyv, ako sme očakávali.

, 07.02.2021 07:00
7
Renault Clio v hybridnej verzii zaujal... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Clio E-Tech 140 (2021) Renault Clio v hybridnej verzii zaujal výbornými jazdnými vlastnosťami, no spotrebou trochu zaostal za našimi očakávaniami.

Clio E-Tech je technicky pomerne zaujímavo riešené vozidlo. Je to priamy konkurent hybridnej Toyoty Yaris, je však od nej o niečo väčší, na prvý pohľad pôsobí konzervatívnejšie a používa trochu inak riešenú hybridnú technológiu.

Atypická kombinácia

Po technickej stránke sa radí k full-hybridom, čo značí, že má elektromotor a batériu s kapacitou, ktorá mu umožní čisto elektrický dojazd rádovo v jednotkách kilometrov. Na druhú stranu – takúto batériu s kapacitou 1,2 kWh netreba externe nabíjať, Clio to zvládne samo aj vďaka rekuperácii, ktorá je navyše pri tomto aute naozaj efektívna.

Hybridné Clio poháňa hladký benzínový motor SCe s objemom 1,6 litra a výkonom 67 kW (91 koní), ktorý je doplnený elektromotorom s výkonom 36 kW (49 koní) a ešte štartér-generátorom s výkonom 15 kW, resp. 20 koní. Systémový výkon auta je 103 kW, čo je rovných 140 koní.

Unikátne riešená prevodovka ponúka dva stupne... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Clio E-Tech 140 (2021) Unikátne riešená prevodovka ponúka dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.

Originálne je riešená sekvenčná multi-mode prevodovka. Tá totiž vôbec nemá klasickú spojku, synchronizáciu namiesto nej zabezpečuje elektromotor. Má štyri rýchlosti pre spaľovací motor a dve pre elektromotor. Takže v čisto elektrickom režime (auto sa vďaka tejto spojke vždy rozbieha v elektrickom režime) sú k dispozícii dva stupne, v čisto spaľovacom štyri a v hybridnom celkovo osem.

Spotreba nenadchla

Radenie je navyše hladšie, komfortnejšie a rýchlejšie. Taktiež by jej využitie malo znížiť spotrebu. Z pohľadu užívateľa táto inovatívna prevodovka naozaj smerom hore radí plynulo a rýchlo, v meste pri rozbiehaní sa z križovatky budete mať pocit, akoby ste sedeli skôr v elektromobile, dynamika je v meste jeho silnou stránkou. Smerom dolu po uvoľnení plynu je však trochu spomalená, charakterom pripomína asi najviac klasickú CVT prevodovku.

Ak by sme ju mali subjektívne hodnotiť – nijako extra nás nenadchla, no nijako extra nám ani neprekážala. Naozaj dobre a efektívne je riešená rekuperácia, čo je režim, označený na voliči radiacich stupňov písmenom B. Je pomerne intenzívna, rýchlo dokáže dobiť batériu a keď si tento režim zvyknete používať (a to by ste pri hybride mali), môžete na brzdový pedál temer zabudnúť.

Interiér je vydarený, slušne spracovaný, zaujme... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Clio E-Tech 140 (2021) Interiér je vydarený, slušne spracovaný, zaujme vertikálny stredový displej.

My sme v meste odjazdili o niečo menej než polovicu testovaných kilometrov, takže priemer sa nám pohyboval okolo 5,4 až 5,6 litra. To bolo o niečo viac, než sme čakali.

Keď sa pozrieme do cenníku, tak pri výbave Intense je rozdiel medzi motormi TCe 90 a E-Tech 140 je rozdiel takmer 7-tisíc eur, z nášho pohľadu benefity použitej hybridnej technológie pri tomto konkrétnom modeli za uvedený cenový rozdiel nestoja.

Jazdné dojmy

Tým nechceme povedať, že Clio je zlé auto. Práve naopak, s benzínovým motorom má veľmi dobrý pomer cena/hodnota a pochváliť môžeme aj jazdné vlastnosti. Na ceste je určite komfortnejšie, než už niekoľkokrát spomínaný Yaris, za prejazd nerovností si rozhodne zaslúži veľké plus.

Kabína by mohla byť o niečo lepšie odhlučnená, pretože prevodovka má občas tendenciu motor udržiavať vo vyšších otáčkach a v kabíne to celkom počuť.

Na druhú stranu – stačí si pridať zvuk, za príplatok môžete mať v aute naozaj výborné ozvučenie. Audiosystém Bose s deviatimi reproduktormi vrátane subwooferu za tých 670 eur z nášho pohľadu stojí.

V hybride je kufor (vo verzii bez rezervy)... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Clio E-Tech 140 (2021) V hybride je kufor (vo verzii bez rezervy) takmer o sto litrov menší, než pri benzínovej.

Navyše vo výbave Intense máte už v cene napríklad automatickú klímu, hands-free prístupovú kartu, full LED svetlá, zadné parkovacie senzory a aj navigáciu. A to bez ohľadu na to, či si zvolíte benzínovú alebo hybridnú verziu.

Clio na svoju triedu ponúka naozaj slušný vnútorný priestor. Jediné obmedzenie môžu cítiť vyšší cestujúci vpredu v oblasti kolien, ktorý z jednej strany obmedzuje rozširujúca sa stredová konzola, plynulo prechádzajúca do stredového tunelu a z druhej z dverí vystupujúca kľučka, respektíve lakťová opierka. Ak sa o konzolu opriete kolenom, jemne občas zavŕzga, niekomu to môže pripadať rušivé.

Kufor má objem pri hybridnej verzii 299 litrov, čo je takmer o stovku menej, než pri čisto benzínovej – to je ďalší argument, ktorý pri rozhodovaní sa medzi nimi stojí za zváženie.

V kabíne

V interiéri zaujme najmä vertikálne orientovaný stredový displej. Menu infotainmentu je pomerne prehľadné, reakcie však nepatria k najrýchlejším.

Trochu sme mali problém s parkovacou kamerou, ktorá je v zadnej časti umiestnená tak, že sa naozaj veľmi rýchlo zašpiní, takže na displeji prakticky nič nevidíte, treba ho – najmä v tomto čase – opakovane čistiť.

Pri pohľade zo zadu auto zaujme výraznými... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Clio E-Tech 140 (2021) Pri pohľade zo zadu auto zaujme výraznými horizontálne orientovanými svetlometmi.

Nové Clio je na svoju triedu naozaj priestranné auto s veľmi slušnými jazdnými vlastnosťami, páči sa nám aj o niečo konzervatívnejšie poňatie exteriéru. No vzhľadom na pomer cena a výbava by sme však v jeho prípade uprednostnili pred testovanou hybridnou verziou skôr čisto benzínovú v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Naftové motory v ponuke nie sú.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 050
Šírka (mm) 1 798 (bez zrkadiel)
Výška (mm) 1 440
Rázvor náprav (mm) 2 583
Objem kufra (l) 299 (243 s rezervou)
Objem nádrže (l) 39
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 313

Technické údaje

Model Renault Clio E-Tech 140
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem motora (ccm) 1 598
Výkon spaľovacieho motora(kW/k pri ot.) 67/91 pri 5 600
Výkon elektromotora (kW/k) 36/49
Výkon štaartér-generátoru (kW/k) 15/20
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) 131
Krútiaci moment elektromotora (Nm) 253
Systémový výkon (kW/k) 103/140
Prevodovka: automat. multimódová e-tech  
0 – 100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Normovaná spotreba na 100 km (l) 4,3 – 4,4
Spotreba počas testu (l) 5,7

Ceny

Základná cena Renault Clio E-Tech od 18 250 €
Cena verzie Intens 20 650 €
Cena testovanej verzie 24 390 €
Renault
		Clio E-Tech 140 (2021)
Renault
		Clio E-Tech 140 (2021)
+28Renault Clio E-Tech 140
		(2021)

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
7 debata chyba
Viac na túto tému: #test auta #Renault Clio #Renault #multi-mode #hybrid #Clio
Články podľa značiek