
Clio E-Tech je technicky pomerne zaujímavo riešené vozidlo. Je to priamy konkurent hybridnej Toyoty Yaris, je však od nej o niečo väčší, na prvý pohľad pôsobí konzervatívnejšie a používa trochu inak riešenú hybridnú technológiu.
Atypická kombinácia
Po technickej stránke sa radí k full-hybridom, čo značí, že má elektromotor a batériu s kapacitou, ktorá mu umožní čisto elektrický dojazd rádovo v jednotkách kilometrov. Na druhú stranu – takúto batériu s kapacitou 1,2 kWh netreba externe nabíjať, Clio to zvládne samo aj vďaka rekuperácii, ktorá je navyše pri tomto aute naozaj efektívna.
Hybridné Clio poháňa hladký benzínový motor SCe s objemom 1,6 litra a výkonom 67 kW (91 koní), ktorý je doplnený elektromotorom s výkonom 36 kW (49 koní) a ešte štartér-generátorom s výkonom 15 kW, resp. 20 koní. Systémový výkon auta je 103 kW, čo je rovných 140 koní.

Originálne je riešená sekvenčná multi-mode prevodovka. Tá totiž vôbec nemá klasickú spojku, synchronizáciu namiesto nej zabezpečuje elektromotor. Má štyri rýchlosti pre spaľovací motor a dve pre elektromotor. Takže v čisto elektrickom režime (auto sa vďaka tejto spojke vždy rozbieha v elektrickom režime) sú k dispozícii dva stupne, v čisto spaľovacom štyri a v hybridnom celkovo osem.
Spotreba nenadchla
Radenie je navyše hladšie, komfortnejšie a rýchlejšie. Taktiež by jej využitie malo znížiť spotrebu. Z pohľadu užívateľa táto inovatívna prevodovka naozaj smerom hore radí plynulo a rýchlo, v meste pri rozbiehaní sa z križovatky budete mať pocit, akoby ste sedeli skôr v elektromobile, dynamika je v meste jeho silnou stránkou. Smerom dolu po uvoľnení plynu je však trochu spomalená, charakterom pripomína asi najviac klasickú CVT prevodovku.
Ak by sme ju mali subjektívne hodnotiť – nijako extra nás nenadchla, no nijako extra nám ani neprekážala. Naozaj dobre a efektívne je riešená rekuperácia, čo je režim, označený na voliči radiacich stupňov písmenom B. Je pomerne intenzívna, rýchlo dokáže dobiť batériu a keď si tento režim zvyknete používať (a to by ste pri hybride mali), môžete na brzdový pedál temer zabudnúť.

My sme v meste odjazdili o niečo menej než polovicu testovaných kilometrov, takže priemer sa nám pohyboval okolo 5,4 až 5,6 litra. To bolo o niečo viac, než sme čakali.
Keď sa pozrieme do cenníku, tak pri výbave Intense je rozdiel medzi motormi TCe 90 a E-Tech 140 je rozdiel takmer 7-tisíc eur, z nášho pohľadu benefity použitej hybridnej technológie pri tomto konkrétnom modeli za uvedený cenový rozdiel nestoja.
Jazdné dojmy
Tým nechceme povedať, že Clio je zlé auto. Práve naopak, s benzínovým motorom má veľmi dobrý pomer cena/hodnota a pochváliť môžeme aj jazdné vlastnosti. Na ceste je určite komfortnejšie, než už niekoľkokrát spomínaný Yaris, za prejazd nerovností si rozhodne zaslúži veľké plus.
Kabína by mohla byť o niečo lepšie odhlučnená, pretože prevodovka má občas tendenciu motor udržiavať vo vyšších otáčkach a v kabíne to celkom počuť.
Na druhú stranu – stačí si pridať zvuk, za príplatok môžete mať v aute naozaj výborné ozvučenie. Audiosystém Bose s deviatimi reproduktormi vrátane subwooferu za tých 670 eur z nášho pohľadu stojí.

Navyše vo výbave Intense máte už v cene napríklad automatickú klímu, hands-free prístupovú kartu, full LED svetlá, zadné parkovacie senzory a aj navigáciu. A to bez ohľadu na to, či si zvolíte benzínovú alebo hybridnú verziu.
Clio na svoju triedu ponúka naozaj slušný vnútorný priestor. Jediné obmedzenie môžu cítiť vyšší cestujúci vpredu v oblasti kolien, ktorý z jednej strany obmedzuje rozširujúca sa stredová konzola, plynulo prechádzajúca do stredového tunelu a z druhej z dverí vystupujúca kľučka, respektíve lakťová opierka. Ak sa o konzolu opriete kolenom, jemne občas zavŕzga, niekomu to môže pripadať rušivé.
Kufor má objem pri hybridnej verzii 299 litrov, čo je takmer o stovku menej, než pri čisto benzínovej – to je ďalší argument, ktorý pri rozhodovaní sa medzi nimi stojí za zváženie.
V kabíne
V interiéri zaujme najmä vertikálne orientovaný stredový displej. Menu infotainmentu je pomerne prehľadné, reakcie však nepatria k najrýchlejším.
Trochu sme mali problém s parkovacou kamerou, ktorá je v zadnej časti umiestnená tak, že sa naozaj veľmi rýchlo zašpiní, takže na displeji prakticky nič nevidíte, treba ho – najmä v tomto čase – opakovane čistiť.

Nové Clio je na svoju triedu naozaj priestranné auto s veľmi slušnými jazdnými vlastnosťami, páči sa nám aj o niečo konzervatívnejšie poňatie exteriéru. No vzhľadom na pomer cena a výbava by sme však v jeho prípade uprednostnili pred testovanou hybridnou verziou skôr čisto benzínovú v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Naftové motory v ponuke nie sú.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 050 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 798 (bez zrkadiel) |
Výška (mm) | 1 440 |
Rázvor náprav (mm) | 2 583 |
Objem kufra (l) | 299 (243 s rezervou) |
Objem nádrže (l) | 39 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 313 |
Technické údaje
Model | Renault Clio E-Tech 140 |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 598 |
Výkon spaľovacieho motora(kW/k pri ot.) | 67/91 pri 5 600 |
Výkon elektromotora (kW/k) | 36/49 |
Výkon štaartér-generátoru (kW/k) | 15/20 |
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) | 131 |
Krútiaci moment elektromotora (Nm) | 253 |
Systémový výkon (kW/k) | 103/140 |
Prevodovka: automat. multimódová e-tech | |
0 – 100 km/h (s) | 9,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 |
Normovaná spotreba na 100 km (l) | 4,3 – 4,4 |
Spotreba počas testu (l) | 5,7 |
Ceny
Základná cena Renault Clio E-Tech | od 18 250 € |
---|---|
Cena verzie Intens | 20 650 € |
Cena testovanej verzie | 24 390 € |