Suzuki patrí k značkám, ktorá majú prakticky celé svoje portfólio elektrifikované, teda všetky autá využívajú dopomoc elektromotoru. Výnimkou nie je ani testovaný Ignis 1.2 Dualjet CVT. Na elektrinu ale nedokáže jazdiť. Je to totiž mild-hybrid, využívajúci integrovaný štartér-generátor, ktorý v režime elektromotoru vie mierne pomôcť spaľovaciemu motoru výkonom a najmä krútiacim momentom, čo napomáha zníženiu spotreby – tiež miernemu.
Ale aby to nevyznelo ironicky – testované auto má z nášho pohľadu veľmi dobrú spotrebu presne tam, kam je určené – teda hlavne v meste. Ak sa ho rozhodnete trápiť na diaľnici, nedajbože vyššími rýchlosťami, bude na vás pre zmenu trucovito hučať (odhlučnenie kabíny je jedna z mála veci, ktoré mu v tomto teste budeme vyčítať) a apetít mu o dosť narastie.
Za to môže nielen relatívne slabší 61 kW motor, ale aj nie práve najaerodynamickejší tvar karosérie. Ale neodpustíme si jednu subjektívnu vsuvku – Ignisu radi odpustíme nejaké to deci navyše na diaľnici, pretože aj keď ho možno vzduch neobteká dokonale, vyzerá jednoducho skvele, je to také mini-SUV.
Malé iba zvonku
Na dĺžku meria len 3,7 metra, rázvor má iba 2 435 mm, zato mu nechýba zvýšený podvozok a aj celkovo má výšku až 1 605 mm. Ak niekomu napadne, že malé auto s krátkym rázvorom bude strašný „kostitras“ a vzadu sa nebude dať sedieť – tak to nie je vôbec pravda.
Teda, asi dva-tri roky dozadu sme jazdili s Ignisom s pohonom 4×4 a dieťa vzadu na každej väčšej nerovnosti doslova nadskakovalo na sedadle. Teraz to síce tiež nie je jazda ako na lietajúcom koberci, ale vzhľadom na svoje rozmery si Ignis dokáže poradiť s nerovnosťami prekvapivo dobre, nekomfortu sa netreba báť.
Dokonca dozadu sa posadíte aj s výškou okolo 180 cm, samozrejme, je tam menej miesta na nohy a auto je pomerne úzke, no ak vezmeme do úvahy rázvor, tak vnútorný priestor je až prekvapivo veľký. A povedzme to tak, z pozície šoféra s výškou takmer 190 cm a váhou cca 120 kg vieme veľmi dobre, o čom píšeme. Zvnútra to auto vôbec nie je až tak malé, ako možno pôsobí zvonku.
V kabíne
Pozitívne hodnotíme aj interiér. Materiály možno nie sú špičkové, ale vďaka výbornému stredovému displeju a niekoľkým výrazným dizajnovým detailom (asi najoriginálnejšie pôsobí ovládací panel klimatizácie v tvare do priestoru vystúpeného valca) pôsobí hravo a moderne zároveň.
Dotykový displej, rovnako ako cúvacia kamera a posuvné sedadlá vzadu, sú dostupné už od strednej z troch ponúkaných výbav. V najvyššej už máte aj tempomat, bezkľúčové ovládanie, navigáciu a automatickú klimatizáciu. Kufor je samozrejme malý, 260 litrov je však v tejto triede slušný štandard.
Motor je jednoduchý, atmosférický, teda bez turba, čo je už dnes vzácnosťou. Možno kvôli tomu oproti nízkoobjemovým downsizingovým turbomotorom niečo stráca na výkone, no z hľadiska dynamiky a krútiaceho momentu to čiastočne kompenzuje mild-hybridná technológia. Navyše je takýto motor oveľa menej citlivý na jazdný štýl vodiča a má vyrovnanejšiu – a najmä v meste nižšiu spotrebu.
Úsporné
Trúfame si povedať, že priemer v meste by nemal byť problém udržiavať niekde okolo hranice 5,5 litra, po okreskách a s ľahšou nohou na plyne budete jazdiť so spotrebou dokonca päť litrov, čo je super, no ako sme písali vyššie, ak sa vydáte na diaľnici a budete atakovať povolené diaľničné rýchlostné limity, spotreba sa vyšplhá až niekam k osmičke. Ignis je naozaj skvelé auto do mesta a do jeho okolia, na dlhšie jazdy však nie je veľmi stavaný a na diaľnici mu dochádza dych.
V meste oceníte aj CVT prevodovku, radiacu plynule, v podstate nepostrehnuteľne, len treba rátať s tým, že pri potrebe nárazovo zrýchliť a výraznejšom zošliapnutí plynu otáčky vyletia pomerne vysoko a je to nielen cítiť, ale aj počuť.
Tento motor s objemom 1,2 litra je aktuálne jediným v ponuke, no dostupný je aj s automatom a dokonca aj vo verzii 4×4, čo robí z Ignisu aktuálne jedno z cenovo najdostupnejších áut s automatom a zároveň najlacnejšiu štvorkolku na trhu.
Modernizácia smerom k mild-hybridom sa však podpísala aj na cene tohto modelu. Ešte koncom októbra minulého roku sa nám so starším motorom 1,2 Dualjet + SHVS 66 kW / 90 k Ignis zmestil do rebríčku desiatich najdostupnejších áut s cenou do 10-tisíc eur, v ktorom mu s cenovkou 9 970 eur patrilo šieste miesto. Tento rok by sa nám tam už s mild hybridom nevošiel, začína totiž na cene 11 435 eur.
Napriek tomu pri pohľade do cenníku zistíte, že v pomere cena/výbava je na tom Ignis veľmi dobre a hlavne v strednom stupni je to určite dobrá voľba. A najmä do mesta, kde sa toto auto cíti ako ryba vo vode. Je mimoriadne obratné, kdekoľvek s ním zaparkujete, je pritom dostatočne dynamické a zároveň úsporné. A v neposlednom rade – vyzerá veľmi dobre, vzhľadom zaujme určite.
Rozmery, objemy, hmotnosti | Suzuki Ignis 1.2 Dualjet CVT |
---|---|
Dĺžka (mm) | 3 700 |
Šírka (mm) | 1 690 |
Výška (mm) | 1 605 |
Rázvor (mm) | 2 435 |
Objem batožinového priestoru(l) | 260 |
Objem palivovej nádrže (l) | 32 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 890 |
Technické údaje | Suzuki Ignis 1.2 Dualjet CVT |
---|---|
Typ motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 1 197 |
Počet valcov | 4 |
Výkon (kW/k)pri ot./min | 61/83 pri 6 000 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 107/2 800 |
Prevodovka | CVT |
Poháňaná náprava | predná |
Max. rýchlosť (km/h) | 155 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,4 |
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) | 5,4 – 5,6 |
Spotreba (test) (l/100km) | 6,2 |
Ceny (vrátane DPH) | |
Základná cena Suzuki Ignis 1,2 l Dualjet GL 2WD | 11 435 eur |
Základná cena Suzuki Ignis 1.2 Dualjet CVT GLX | 14 475 eur |
Cena testovanej verzie | od 15 430 eur |