Pokračovanie článku: Test: Toyota Hilux 2,8 D-4D Double Cab - poctivé pickupy ešte nevymreli!

Takmer „v plnke“

Hilux sme na test dostali v „cukríkovej“ výbave Invincible (= neporaziteľný, pozn. redakcie) Sport. Len pre zaujímavosť uvádzame pár prvkov výbavy (svojho času) čisto pracovného auta: adaptívny tempomat, asistent pre jazdu vo zvolenom jazdnom pruhu, predkolízny sysém, rozpoznávanie značiek, dvojzónová automatická klimatizácia, klimatizovaná predná schránka, predné a zadné LED svetlá a LED osvetlenie nákladného priestoru.

A to ešte zďaleka nie je všetko. Ďalej do nej patrili bezkľúčový prístup, interiér z kombinácie prírodnej a syntetickej kože, high-endové audio JBL s 8 reproduktormi, doplnené 800 W zosilňovačom a 8-palcovým dotykovým displejom infotainmentu, podpora Apple Car Play a Android Auto, navigácia, 18-palcové zliatinové disky a parkovacie senzory vpredu aj vzadu s cúvacou kamerou.

Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)
+15Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)

Špecialitou testovanej výbavy bolo komfortné ovládanie nákladovej plochy, čím myslíme elektrický rolovací systém na jej prekrytie, LED osvetlenie nákladného priestoru, el. zámok zadných dverí a k tomu ako bonus horný športový ochranný rám a bočné nášľapy. Samozrejme, odrazí sa to aj na cene, testované auto stálo vyše 56-tisíc eur.

O terénnych schopnostiach testovaného Hiluxu svedčí aj veľmi dobrá priechodnosť terénom. Auto má nájazdový uhol 29 stupňov, prejazdový 23 a výjazdový 26 stupňov, stúpavosť je 42 stupňov a brodivosť dokonca až 700 mm.

Interiér s novým 8-palcovým displejom a... Foto: Pravda, Ivan Majerský
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021) Interiér s novým 8-palcovým displejom a audiosystémom JBL vyzerá naozaj dobre.

Tieto schopnosti auta umožňuje (a umocňuje) aj klasická rámová konštrukcia spolu s novým naftovým motorom s objemom 2,8 litra a výkonom 204 koní. Ten možno poznáte z Land Cruiserov (pre nižšie výbavy je naďalej dostupný aj 150-koňový 2,4-litrový diesel).

Zaujalo nás aj umiestnenie a dizajn reproduktorov. Foto: Pravda, Ivan Majerský
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021) Zaujalo nás aj umiestnenie a dizajn reproduktorov.

Subjektívne môžeme konštatovať, že sa výrazne zlepšil cestovný komfort auta pri jazde „naľahko“, za čo vynovený Hilux vďačí najmä prepracovanej zadnej náprave s novým uložením tlmičov a listových pier.

K dispozícii máte volič jazdných režimov, ktorý jazdu optimalizuje pre rôzne povrchy a v teréne zas pomôže redukčná prevodovka. Štandardne jazdíte s pohonom zadnej nápravy, pripojiť môžete aj prednú a napokon aktivovať redukčnú prevodovku a uzávierku zadného diferenciálu.

V teréne pomôže redukčná prevodovka a aj... Foto: Pravda, Ivan Majerský
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021) V teréne pomôže redukčná prevodovka a aj uzávierka zadného diferenciálu.

Inak – prevodovka pri bežnej jazde na asfalte síce nepatrí k najrýchlejším, ale s motorom je veľmi dobre skombinovaná, manuálne radenie okrem špecifických jázd v teréne prakticky nebudete potrebovať. Najmä v teréne však oceníte aj silnejší motor, ktorý veľmi dobre ťahá už od pomerne nízkych otáčok. Stavaný je, tak ako sa na terénne auto patrí, skôr s dôrazom na silu, než na dynamiku, takže neprekvapuje, že auto utiahne až 3,5-tonový príves a na korbu dokážete naložiť jednu tonu.

Kombinovaná spotreba pri našom teste nebola vôbec vysoká – pri dodržiavaní povolených rýchlostných limitov s miernou prevahou okresiek nad mestom a diaľnicami a približne 10-kilometrovou jazdou v stredne náročnom teréne sme test zakončili s priemerom mierne pod desaťlitrovou hranicou. Auto je aj pomerne dobre odhlučnené, hluk začne byť rušivý až na diaľnici pri jazde na hranici povoleného limitu. Špecialitou tohto auta, ktorú treba spomenúť, je aj možnosť manuálneho aktivovania regenerácie časticového filtra, pri ktorom dokonca vidíte aj úroveň jeho zanesenia.

Auto sa môže pochváliť LED svetlami vzadu a aj... Foto: Pravda, Ivan Majerský
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021) Auto sa môže pochváliť LED svetlami vzadu a aj vpredu, na ložnú plochu navyše naložíte až tonový náklad.

Pri Hiluxe síce ide len o facelift, ten je však naozaj výrazný po dizajnovej aj technologickej stránke. Chválime nový silnejší motor z Land Cruiseru, podstatne lepší jazdný komfort, prejazdnosť terénom a aj taký detail, ako ozvučenie systémom od JBL so zaujímavo umiestnenými reproduktormi na prístrojovej doske.

Samozrejme, pickup nie je pre každého a kto ho chce, mal by si dobre rozmyslieť na čo vlastne takéto auto potrebuje, aby z neho napokon nebol sklamaný, predsa len ide o špeciál a nie bežné „civilné“ auto. Možno pri aute, pri ktorom sa predpokladá, že bude vystavované naozaj vysokej záťaži prekvapuje veľkorysá záruka. Tá platí 5 rokov alebo 250 000 kilometrov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota Hilux #pick-up #Double Cab #test auta #pickup #D-4D
Články podľa značiek