Test: Vynovený SEAT Ibiza - zvonku evolúcia, vnútri revolúcia

Modernizovanú Ibizu sme vyskúšali hneď v dvoch verziách. S litrovým 81 kW motorom, doplneným manuálom a s výkonným 110 kW agregátom s dvojspojkovým automatom.

, 21.11.2021 07:00
debata (6)
Zvonku je facelift takmer neznateľný, v... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
SEAT Ibiza 1,0 TSI 110 a Ibiza FR 1,5 EVO (2021) Zvonku je facelift takmer neznateľný, v interiéri je to však "úplne iná káva".

Ak sa pozrieme na trojicu koncernových áut VW Polo, Škoda Fabia a SEAT Ibiza, tak práve posledné z nich sa vždy snažilo odlíšiť od zvyšných dvoch väčším dôrazom na moderný športový imidž. A to platí aj po facelifte, ktorým práve Ibiza prešla a ktorý sa výraznejšie dotkol interiéru než vonkajšieho vzhľadu.

Predsa len sa však najprv pozrime, čo sa zmenilo zvonku. Zozadu si asi každý všimne reliéfny rukopisný nápis Ibiza, ktorý je v strede piatych dverí. Vpredu zas novinku spoznáte podľa modernizovaných svetiel. Ibiza má teraz kompletné LED osvetlenie – štandardné svetlomety Eco-LED a na želanie full LED svetlá.

Celkom iný interiér

Zmeny v interiéri sú oveľa dramatickejšie. Kompletne „prekopaná“ je stredová konzola. Zatiaľ čo v predošlej verzii bol v jej strede displej infotainmentu a nad ním klimatizačné výduchy, teraz sa to obrátilo. V hornej časti je samostatne stojaci veľký dotykový displej a klimatizácia si našla miesto až pod ním.

SEAT Ibiza 1,0 TSI 110 a Ibiza FR 1,5 EVO (2021)
SEAT Ibiza 1,0 TSI 110 a Ibiza FR 1,5 EVO (2021)
+15SEAT Ibiza 1,0 TSI 110 a Ibiza FR 1,5 EVO (2021)

Štandardný má teraz uhlopriečku 21 cm (8,25 palca) a za príplatok môžete mať väčší s uhlopriečkou 23,4 cm (9,2 palca). Displej sa takto nielen stal dominantným prvkom celej prístrojovej dosky, ale jeho výrazne vyššie umiestnenie ho posunulo prakticky priamo do zorného poľa vodiča, čo je nielen efektnejšie, ale aj bezpečnejšie. V aute môže mať vodič pred sebou aj digitálny kokpit s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), samozrejme, ak jedného pekného dňa bude dostatok čipov.

Nový je aj ergonomický multifunkčný volant, ktorý je teraz o niečo hranatejší a ramená venca má v základnej polohe otočené nahor. Sympatickou novinkou je decentné podsvietenie krajných klimatizačných výduchov, ktoré spolu s kvalitnejšími plastmi prepožičiavajú prístrojovej doske exkluzívnejší imidž. Meniť na ňom farbu však nemožno.

Chválime technologickú výbavu. Nová Ibiza má už v základe rádio s 8,25" farebným dotykovým displejom, príjmom digitálneho vysielania a 6 reproduktormi. Čo je však ešte dôležitejšie – nechýba ani MirrorLink a podpora Apple CarPlay a Android Auto, aj keď len za príplatok. Inak, Ibiza má už v základe pomerne slušnú výbavu vrátane tempomatu, manuálnej klimatizácie a full LED svetiel vpredu. Navigácia je však vo všetkých výbavách len za príplatok.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Seat #Seat Ibiza #test auta #autotest #Ibiza facelift
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek