Pokračovanie článku: Test: VW ID.4 GTX - ako jazdí 300 koní s dvomi poháňanými nápravami?

Dojazd? Môže byť 600, ale kľudne aj 350 km

Pokiaľ ide o technológie pohonu, tak auto využíva 77 kWh batériu (využiteľná kapacita, celková je 82 kWh) v kombinácii s dvomi elektromotormi. Vzadu je trvalo vybudený synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm, vpredu je asynchrónny motor s maximálnym výkonom 70 kW a maximálnym krútiacim momentom 150 Nm. Systémový výkon je 220 kW, respektíve 299 koní. Dosiahnuť sa však dá iba pri určitom stupni nabitia a hlavne teploty batérie.

V interiéri je kladený veľký dôraz na vnímanú... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.4 GTX (2021) V interiéri je kladený veľký dôraz na vnímanú kvalitu.

Ak sa bližšie pozrieme na dojazd, tak pri približne rovnomernom rozložení ciest medzi mesto, okresky a diaľnice sme sa dostali na 350 – 370 kilometrov, čo je vcelku výrazne pod deklarovanými hodnotami. Na druhú stranu: jazdili sme v pomerne chladnom počasí, často sme museli kúriť, pomerne skoro sa stmievalo, takže sme si dosť užili aj adaptívne LED svetlomety. Jednoducho sme s elektrickým ID.4 GTX jazdili bez nejakých obmedzovaní sa, úplne rovnako, akoby sme jazdili s autom so spaľovacím motorom. Zostali sme teda mierne pod minimálnymi deklarovanými hodnotami, ale napriek tomu pokladáme reálny dojazd ID.4 GTX za veľmi slušný.

Volkswagen ID.4 GTX možno nabíjať s výkonom až 125 kW, takže 30 minút zastávky na rýchlonabíjacej stanici vám zabezpečí predĺženie dojazdu o takmer 300 km – a to je super. Doma to ide pomocou striedavého prúdu a 11-kilowattovej palubnej nabíjačky. Nabitie na 100 % potom trvá 7,5 hodiny.

Športiak to síce nie je, ale zabaví vás

Ak sa sústredíme na celkový pocit z jazdy, tak Golf GTI to jednoducho nie je (aj keď v šprinte na stovku si to s ním ID.4 GTX môže smelo rozdať), ale neznamená to, že si testovaný elektromobil nemôžete z pozície dynamického šoféra skutočne užiť. Aj pri hmotnosti približne 2,2 tony má na to dostatok výkonu a aj krútiaceho momentu a k tomu sa v zákrutách správa isto a predvídateľne.

Auto má vzadu 3D LED svetlá. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.4 GTX (2021) Auto má vzadu 3D LED svetlá.

V rámci príplatkovej výbavy sme mali aj adaptívne pruženie DCC, ale po krátkom experimentovaní sme tlmiče väčšinu času napokon ponechali v komfortnom nastavení. V športovom na náš vkus auto trochu znervóznelo. Chválime však priame riadenie, kladúce optimálny odpor, takže kontakt s kolesami nechýba a tiež aj účinné brzdy, ktoré sa pri dynamickejšej jazde tohto relatívne ťažšieho auta naozaj zídu.

Volkswagen ID.4 GTX je dynamický, elegantný, ale možno predsa len trochu zavádza tým „GT“ vo svojom názve a mierne mu chýba aureola výnimočnosti, akou disponujú jeho – inak cenovo dosť podobne nastavení konkurenti, konkrétne Tesla Model 3 s dlhým dojazdom a Hyundai Ioniq 5. Vyvažuje to však praktickosťou a naozaj precíznym spracovaním s veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #elektromobil #elektromobilita #test auta #autotest #Volkswagen ID.4 GTX
Články podľa značiek