Pokračovanie článku: Test: Škoda Octavia Scout - imidžové kombi s výborným dieslom

Nie je to len o imidži

Ale vráťme sa k Octavii. Vyskúšali sme ju tentokrát v prevedení kombi a v „drsnejšej“ úprave Scout so silným dvestokoňovým naftovým motorom pod kapotou, doplneným pohonom 4×4. Pre Scout je typické výrazné ochranné oplastovanie bočnej časti auta a aj podbehov, doplnené pri súčasnej verzii striebornými ozdobnými prvkami, vrátane strieborných vonkajších zrkadiel a lyžín. Strieborný je aj predný spojler, dopĺňajúci mierne pozmenený nárazník a taktiež zadný difúzor. Exkluzivitu modelu podčiarkuje aj chrómové obloženie okien a niekoľko nápisov „Scout“ na rôznych miestach karosérie a aj v interiéri vozidla.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)
+16Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)

Keďže Scout je kombi, špeciálne určené aj na horšie cesty, jeho súčasťou je aj o 15 milimetrov zvýšený podvozok a paket pre zlé cesty, pod čím si treba predstaviť zosilnenú ochranu podvozku a hnacieho systému. Celkovo je však svetlá výška auta len 157 mm, čo môže byť niekedy pri jazde v teréne limitujúce.

Na tých „zlých cestách“ jej môže byť nápomocná aj ďalšia špecialita – jazdný režim Off-road, ktorý celkovo prispôsobuje nastavenie auta pre jazdu mimo asfaltových ciest. Ten samozrejme funguje s prepracovaným pohonom 4×4, automaticky rozdeľujúcim krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu a tiež medzi jednotlivé kolesá. A funguje naozaj efektívne a rýchlo tak, aby zabezpečil optimálnu trakciu aj v relatívne komplikovanejších podmienkach.

Prepracovaný pohon 4×4 so naozaj zaslúži pochvalu, na Slovensku je súčasťou všetkých troch predávaných verzií Scouta. Dvojlitrový benzínový motor TSI s výkonom 140 kW dopĺňa naftový dvojliter v dvoch výkonových variantoch – 110 kW a 147 kW. Všetky tri motory sú kombinované s automatickou dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou DSG. My sme testovali silnejšiu 200-koňovú naftovú verziu.

Interiér ozvláštňuje zaujíma prírodne... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022) Interiér ozvláštňuje zaujíma prírodne vyzerajúca lišta.

Po týždňovom teste s jazdami rovnomerne rozloženými medzi mesto, okresky a diaľnice a krátkou terénnou vložkou sme skončili s priemernou spotrebou 6,3 litra, čo je len o niečo viac, než 5,7 až 5,9 litra, čo je výrobcom oficiálne udávaná spotreba podľa prísnejšej testovacej procedúry WLTP. Dynamika aj pružnosť motora sú výborné, svedčia o tom aj „papierové“ hodnoty – zrýchlenie na stovku za 7,2 sekundy a maximálka 234 km/h.

Aby ste ju pocítili, treba však trochu viac stlačiť plyn a dostať auto do vyšších otáčok, pri bežnej jazde v štandardnom móde má totiž prevodovka snahu „šetriť“ a drží auto v pomerne nízkych otáčkach a v nich reaguje na pokyny plynového pedála možno pomalšie, než je nám milé. Akonáhle však otáčky dostanete niečo nad dvojtisícovú hranicu, budete mať pocit, akoby ste sedeli v celkom inom aute. A netreba sa z hľadiska spotreby báť ani jazdy v športovom režime. Auto je v ňom celkovo o dosť živšie, no prevodovka zbytočne nevytáča motor do nejakých extrémnych hodnôt a ani vyššie otáčky nedrží prehnane dlho tak, aby sa to nejako výraznejšie podpísalo na priemernej spotrebe.

Pochvalu si pri tomto aute okrem pohonu 4×4 určite zaslúži výborne nastavený podvozok, ktorý si veľmi dobre dokázal poradiť s väčšími aj menšími nerovnosťami a pritom je dostatočne tuhý a stabilný aj pre dynamickejšiu jaz­du.

Veľký kufor, priestranný interiér

Auto je navyše pomerne dobre odhlučnené a jeho silnou stránkou je veľký vnútorný priestor. A to nehovoríme len o 640-litrovom kufri a priestore vpredu, ale aj o sedení na zadných sedadlách. Škoda len, že ak sklopíte zadné sedadlá, dostanete síce temer „dodávkový“ objem 1 700 litrov, avšak je v ňom celkom slušný „schod“.

Silnou stránkou Octavie je už tradične obrovský... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022) Silnou stránkou Octavie je už tradične obrovský kufor.

Z hľadiska kvality spracovania je nová Octavia na vysokej úrovni, po tejto stránke možno interiér bez problému nazvať prémiovým. Predné sedadlá sú pohodlné a navyše s veľmi dorým bočným vedením, čo je kombinácia, s ktorou sa práve často nestretávame. Na sedadlách môžete mať navyše aj extra priedušnú látku ThermoFlux, ktorá prepúšťa štvornásobne viac vzduchu, než štandardná látka. Interiéru dominuje kvalitný infotainment s 10-palcovou obrazovkou, ktorý je doplnený navigáciou a 10 reproduktormi a subwooferom. Nechýba samozrejme ani virtuálny kokpit, (príplatkový) head-up displej a poteší aj trojzónová klimatizácia.

Octavia Scout nie je lacné auto, no pomer cena/hodnota je pri ňom naozaj zaujímavý. „Naše“ testované auto stálo vyše 39-tisíc eur a s cenou začína približne o dve tisícky nižšie. Treba si však uvedomiť, že za túto cenu dostanete naozaj veľké a priestranné kombi so silným 200-koňovým motorom, pohonom 4×4 a naozaj silnou výbavou.

Už v základe máte napríklad full LED matrix svetlá s variabilným svetelným kužeľom, silnú bezpečnostnú výbavu, kam patrí napríklad aj stredový airbag medzi vodičom a spolujazdcom a pokročilý predkolízny systém, predné a zadné parkovacie senzory, vrátane kamery, adaptívny tempomat, bezkľúčový prístup, navigácia, výborný infotainment, už spomínaný virtuálny kokpit, vyhrievané predné sedadlá, ambietné podsvietenie interiéru a mnoho ďalších drobností. Patrí k nim aj nový pomerne zaujímavý dvojramenný volant (pozrite si ho na fotkách).

Auto má LED svetlá vpredu (matrix) a aj vzadu. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022) Auto má LED svetlá vpredu (matrix) a aj vzadu.

Oproti základu auta cenu mierne navýšil len príplatkový head-up displej, modrá metalíza, ťažné zariadenie a ďalších pár maličkostí. Octavia kombi v prevedení Scout je z nášho pohľadu naozaj praktické a univerzálne auto, vhodné do mesta rovnako, ako aj na dlhé cesty a nezľakne sa ani mierneho terénu. Má popritom naozaj veľký kufor a celkovo priestranný interiér, jazda v nej je vyložene pohodlná. Nepatrí k najlacnejším autám, no má v cene silnú základnú výbavu a je pri nej predpoklad, že si, najmä s testovaným naftovým motorom, bude držať veľmi dobrú cenu aj pri prípadnom ďalšom odpredaji.

Škoda Octavia Scout – pokračujeme technickými údajmi, rozmermi a cenami

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Octavia #Octavia Scout #test auta #autotest
Články podľa značiek