Pokračovanie článku: Test: Volkswagen Golf Alltrack 4Motion - crossovery sa naň ‘nechytajú‘!

Nie je lacný

Ako sme už napísali, Alltrack nie je práve lacný. Konkrétne auto, ktoré vidíte aj na fotkách stálo, samozrejme aj so všetkou doplnkovou výbavou, takmer 44-tisíc eur. Golf vo verzii Alltrack, ktorá sa ponúka len s pohonom 4×4, bol dlhšie v ponuke výhradne s 200-koňovým naftovým dvojlitrom a začínal na sume 38 790 eur.

Neskôr pribudol aj nami testovaný benzínový dvojliter TSI (ten s „obyčajným“ Golfom nedostanete). Má výkon 140 kW, resp. 190 koní, auto s ním dosiahne maximálku 229 km/h. Samozrejme nechýba ani 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG a už spomínaný pohon 4×4. Je lacnejší ako diesel, jeho oficiálna cenníková cena začína na 36 290 eurách.

Spracovanie interiéru zodpovedá tomu, čo si asi... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022) Spracovanie interiéru zodpovedá tomu, čo si asi väčšina ľudí intuitívne predstaví pod slovným spojením "osvedčená nemecká kvalita".

Ak vám cena pripadá prehnaná, treba pripomenúť, že Alltrack má už v základe nielen silný motor a pohon 4×4, ale napríklad aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, stmavené zadné okná, LED svetlá vpredu aj vzadu, digitálny prístrojový panel, 10-palcový farebný displej infotainmentu, trojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie smartfónov (to musí samozrejme podporovať aj mobil), predné aj zadné parkovacie senzory, bezkľúčové štartovanie a ambientné podsvietenie interiéru s 30 farbami.

Cenu testovaného auta na takmer 44-tisíc eur navýšil napríklad špičkový infotainment s navigáciou Discover Pro, head-up displej, 18-palcové disky, parkovacia kamera, balík jazdných a bezpečnostných asistentov Driver Assist packet, bezdotykové otvárania kufra, balík Winter Paket 2+, v ktorom sú všetky sedadlá (vpredu aj vzadu) vyhrievané, rovnako ako aj volant a ostrekovače a v neposlednom rade aj sklápateľné ťažné zariadenie a pár ďalších doplnkov.

Alltrack sa od „obyčajného“ kombíku odlišuje aj exkluzívnejším prevedením exteriéru – má napríklad mriežku chladiča s podsvietenou chrómovou lištou, strieborné zrkadlá a lyžiny a ochranné oplastovanie. Verzia kombi má oproti „obyčajnému“ Golfu predĺžený rázvor o 50 mm a Alltrack ešte o ďalších 10 mm. Zároveň má oproti štandardnému kombíku aj mierne zväčšený rozchod kolies vpredu aj vzadu a samozrejme aj zvýšený podvozok.

Golf Alltrack má pomerne originálne riešené... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022) Golf Alltrack má pomerne originálne riešené predné (LED) svetlá.

Svetlá výška sa však, rovnako ako aj pri Octavii Scout, ktorá stojí na prakticky identickom technickom základe, zväčšila len o 15 mm, čo trochu limituje inak veľmi slušnú prejazdnosť terénom. Taktiež by v tomto modeli mala byť jednoznačne v sérii zvýšená ochrana podvozku a prevodovky. Ak ju chcete, treba si priplatiť 260 eur.

odkaz Málokto dokáže zaplatiť takúto sumu priamo z...
Vwfs, pr nepouzivat Málokto dokáže zaplatiť takúto sumu priamo z peňaženky, preto sú samozrejmosťou aj finančné služby.

Na ceste suverén

Pohon všetkých kolies 4Motion funguje s elektronicky ovládanou lamelovou medzinápravovou spojkou a automaticky rozdeľuje krútiaci moment podľa potreby medzi jednotlivé kolesá. V teréne máte na to dokonca off-road jazdný režim, ktorý celkovo prispôsobuje správanie sa auta povrchu s nižšou trakciou a veľmi efektívne využíva elektronické uzávierky diferenciálu.

VW Golf Variant 1,5 eTSI (2021) Čítajte viac Test: VW Golf Variant - klasika v modernom prevedení

Auto nás príjemne prekvapilo aj jazdným komfortom na ceste, zásluhu na tom mali aj (príplatkové) adaptívne tlmiče. Dokázalo si poradiť aj s väčšími priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami až nečakane dobre – a to sme mali obuté príplatkové 18-palcové kolesá. Alltrack k nejakej extra dynamickej jazde veľmi neláka, z nášho pohľadu je to predovšetkým univerzálne rodinné kombi, s ktorým sa spoľahlivo dostanete aj ľahším, respektíve miernym terénom niekam na horskú chatu alebo lyžovačku.

Ak k tomu prirátame vysoko nadštandardné odhlučnenie kabíny, tak Golf Alltrack je naozaj veľmi dobrou voľbou aj na dlhé trasy. Aj vzhľadom na veľmi slušný vnútorný priestor a kufor s objemom 611 litrov. Na druhú stranu, Golf Alltrack je dobre navrhnutá štvorkolka, aj pri ostrejšej jazde v zákrutách – a kľudne aj s komfortným nastavením podvozku – vás v zákrutách naozaj podrží, správa sa isto a predvídateľne, len s úplne minimálnym sklonom k nedotáčavosti.

Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022)
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022)
+12Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022)

A netreba sa báť pri dvojlitrovom benzíne s pohonom 4×4 a výkonom 140 kW, resp. 190 koní ani spotreby. Reálne sme dosiahli priemer 7,3 litra pri najazdení takmer tisíc kilometrov s miernou prevahou okresiek nad diaľnicami a cestami v meste. Motor má dostatok výkonu a pomerne slušne zaberá už od nízkych otáčok, s dynamikou rozhodne nemá najmenší problém.

Chválime aj 7-stupňovú automatickú DSG prevodovku, radiacu temer nepostrehnuteľne. Jej spolupráca s týmto motorom je naozaj dobrá, prakticky sa nám nestalo, že by reagovala spomalene, respektíve sa správala na štarte „ospalo“ a následne sa to snažila prudkým podradením dohnať.

Oplatí sa?

Golf vo verzii Alltrack nie je lacný, ale zas – aj taká Octavia Scout, ktorá je jeho koncernovým pendantom, je na tom z pohľadu ceny temer rovnako. Na infotainment a štruktúru jeho menu si budete musieť nejaký čas zvykať, ale zas – nie je to žiadna katastrofa. Celkovo je spracovanie interiéru, teda to, čo sa zvykne označovať ako „vnímaná kvalita“ na veľmi dobrej úrovni.

LED svetlá sú nielen vpredu, ale aj vzadu. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion (2022) LED svetlá sú nielen vpredu, ale aj vzadu.

Golf má už v základe silnú výbavu a keď si zvyknete na trochu problematický infotainment, nepodsvietené „slajdre“ pod stredovým displejom a na náš vkus trochu priveľa čierneho „klavírneho“ laku na prístrojovke (čo je samozrejme čisto subjektívna výhrada) tak len ťažko budete hľadať nejaké výhrady.

Ak nechcete zbytočne veľké SUV alebo crossover, tak v rámci nižšej strednej triedy nie je v ponuke veľa štvorkoliek. A Golf patrí z nášho pohľadu k tým najvydarenejším. Má navyše dostatok výkonu a pritom rozumnú spotrebu, silnú výbavu, vrátane bezpečnostnej, veľký kufor a k tomu vydarený mierne konzervatívny dizajn, ktorý ešte roky nebude starnúť a rýchlo sa “neopozerá“, ako sa často stáva pri extravagantnejších modeloch.

V ďalšej časti článku nájdete technické údaje, rozmery a ceny.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen Golf #test auta #autotest #VW Golf Alltrack 4Motion #kombi s pohonom 4x4
Články podľa značiek