Nie je lacný
Ako sme už napísali, Alltrack nie je práve lacný. Konkrétne auto, ktoré vidíte aj na fotkách stálo, samozrejme aj so všetkou doplnkovou výbavou, takmer 44-tisíc eur. Golf vo verzii Alltrack, ktorá sa ponúka len s pohonom 4×4, bol dlhšie v ponuke výhradne s 200-koňovým naftovým dvojlitrom a začínal na sume 38 790 eur.
Neskôr pribudol aj nami testovaný benzínový dvojliter TSI (ten s „obyčajným“ Golfom nedostanete). Má výkon 140 kW, resp. 190 koní, auto s ním dosiahne maximálku 229 km/h. Samozrejme nechýba ani 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG a už spomínaný pohon 4×4. Je lacnejší ako diesel, jeho oficiálna cenníková cena začína na 36 290 eurách.
Ak vám cena pripadá prehnaná, treba pripomenúť, že Alltrack má už v základe nielen silný motor a pohon 4×4, ale napríklad aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, stmavené zadné okná, LED svetlá vpredu aj vzadu, digitálny prístrojový panel, 10-palcový farebný displej infotainmentu, trojzónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie smartfónov (to musí samozrejme podporovať aj mobil), predné aj zadné parkovacie senzory, bezkľúčové štartovanie a ambientné podsvietenie interiéru s 30 farbami.
Cenu testovaného auta na takmer 44-tisíc eur navýšil napríklad špičkový infotainment s navigáciou Discover Pro, head-up displej, 18-palcové disky, parkovacia kamera, balík jazdných a bezpečnostných asistentov Driver Assist packet, bezdotykové otvárania kufra, balík Winter Paket 2+, v ktorom sú všetky sedadlá (vpredu aj vzadu) vyhrievané, rovnako ako aj volant a ostrekovače a v neposlednom rade aj sklápateľné ťažné zariadenie a pár ďalších doplnkov.
Alltrack sa od „obyčajného“ kombíku odlišuje aj exkluzívnejším prevedením exteriéru – má napríklad mriežku chladiča s podsvietenou chrómovou lištou, strieborné zrkadlá a lyžiny a ochranné oplastovanie. Verzia kombi má oproti „obyčajnému“ Golfu predĺžený rázvor o 50 mm a Alltrack ešte o ďalších 10 mm. Zároveň má oproti štandardnému kombíku aj mierne zväčšený rozchod kolies vpredu aj vzadu a samozrejme aj zvýšený podvozok.
Svetlá výška sa však, rovnako ako aj pri Octavii Scout, ktorá stojí na prakticky identickom technickom základe, zväčšila len o 15 mm, čo trochu limituje inak veľmi slušnú prejazdnosť terénom. Taktiež by v tomto modeli mala byť jednoznačne v sérii zvýšená ochrana podvozku a prevodovky. Ak ju chcete, treba si priplatiť 260 eur.
Na ceste suverén
Pohon všetkých kolies 4Motion funguje s elektronicky ovládanou lamelovou medzinápravovou spojkou a automaticky rozdeľuje krútiaci moment podľa potreby medzi jednotlivé kolesá. V teréne máte na to dokonca off-road jazdný režim, ktorý celkovo prispôsobuje správanie sa auta povrchu s nižšou trakciou a veľmi efektívne využíva elektronické uzávierky diferenciálu.
Čítajte viac Test: VW Golf Variant - klasika v modernom prevedeníAuto nás príjemne prekvapilo aj jazdným komfortom na ceste, zásluhu na tom mali aj (príplatkové) adaptívne tlmiče. Dokázalo si poradiť aj s väčšími priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami až nečakane dobre – a to sme mali obuté príplatkové 18-palcové kolesá. Alltrack k nejakej extra dynamickej jazde veľmi neláka, z nášho pohľadu je to predovšetkým univerzálne rodinné kombi, s ktorým sa spoľahlivo dostanete aj ľahším, respektíve miernym terénom niekam na horskú chatu alebo lyžovačku.
Ak k tomu prirátame vysoko nadštandardné odhlučnenie kabíny, tak Golf Alltrack je naozaj veľmi dobrou voľbou aj na dlhé trasy. Aj vzhľadom na veľmi slušný vnútorný priestor a kufor s objemom 611 litrov. Na druhú stranu, Golf Alltrack je dobre navrhnutá štvorkolka, aj pri ostrejšej jazde v zákrutách – a kľudne aj s komfortným nastavením podvozku – vás v zákrutách naozaj podrží, správa sa isto a predvídateľne, len s úplne minimálnym sklonom k nedotáčavosti.
A netreba sa báť pri dvojlitrovom benzíne s pohonom 4×4 a výkonom 140 kW, resp. 190 koní ani spotreby. Reálne sme dosiahli priemer 7,3 litra pri najazdení takmer tisíc kilometrov s miernou prevahou okresiek nad diaľnicami a cestami v meste. Motor má dostatok výkonu a pomerne slušne zaberá už od nízkych otáčok, s dynamikou rozhodne nemá najmenší problém.
Chválime aj 7-stupňovú automatickú DSG prevodovku, radiacu temer nepostrehnuteľne. Jej spolupráca s týmto motorom je naozaj dobrá, prakticky sa nám nestalo, že by reagovala spomalene, respektíve sa správala na štarte „ospalo“ a následne sa to snažila prudkým podradením dohnať.
Oplatí sa?
Golf vo verzii Alltrack nie je lacný, ale zas – aj taká Octavia Scout, ktorá je jeho koncernovým pendantom, je na tom z pohľadu ceny temer rovnako. Na infotainment a štruktúru jeho menu si budete musieť nejaký čas zvykať, ale zas – nie je to žiadna katastrofa. Celkovo je spracovanie interiéru, teda to, čo sa zvykne označovať ako „vnímaná kvalita“ na veľmi dobrej úrovni.
Golf má už v základe silnú výbavu a keď si zvyknete na trochu problematický infotainment, nepodsvietené „slajdre“ pod stredovým displejom a na náš vkus trochu priveľa čierneho „klavírneho“ laku na prístrojovke (čo je samozrejme čisto subjektívna výhrada) tak len ťažko budete hľadať nejaké výhrady.
Ak nechcete zbytočne veľké SUV alebo crossover, tak v rámci nižšej strednej triedy nie je v ponuke veľa štvorkoliek. A Golf patrí z nášho pohľadu k tým najvydarenejším. Má navyše dostatok výkonu a pritom rozumnú spotrebu, silnú výbavu, vrátane bezpečnostnej, veľký kufor a k tomu vydarený mierne konzervatívny dizajn, ktorý ešte roky nebude starnúť a rýchlo sa “neopozerá“, ako sa často stáva pri extravagantnejších modeloch.
V ďalšej časti článku nájdete technické údaje, rozmery a ceny.